فرمانده انتظامی شهرستان اردکان از کشف محموله 23 تنی برنج قاچاق به ارزش یک میلیارد و 350 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۴۳۰۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۷ 27 May 2017
به گزارش تابناک یزد،سرهنگ سید رضاصادقیان گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز ماموران پلیس آگاهی اردکان هنگام کنترل خودروهای عبوری یک دستگاه تریلی ولوو را که حامل برنج قاچاق بود شناسایی و متوقف کردند.
وی ادامه داد: ماموران پلیس در بازرسی از این تریلی که از شرق کشور عازم البرز بود این مقدار برنج خارجی فاقد مجوزگمرکی را کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان اردکان با بیان اینکه محموله کشف شده تحویل گمرک استان یزد شد خاطرنشان کرد: در این راستا خودرو توقیف، دو متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
***
فرمانده انتظامی شهرستان تفت از توقیف یک دستگاه تریلی اسکانیا و کشف دو میلیارد ریال لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی قاچاق خبر داد.
سرهنگ احمدغلامزاده گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، پلیس شهرستان تفت یک دستگاه تریلی را که حامل کالای قاچاق بود در محورهای مواصلاتی شناسایی و متوقف کرد.
وی افزود: ماموران در بازرسی از این تریلی 11 هزار و 325 قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی فاقد مجوز گمرکی کشف کردند.
وی ادامه داد: پلیس شهرستان تفت در این رابطه دو متهم را نیز دستگیرکرد.
***
فرمانده انتظامی شهرستان اردکان از دستگیری اعضای یک باند سه نفره سرقت در شهر اردکان و اعتراف متهمان به 11 فقره سرقت خبر داد.
سرهنگ سیدرضاصادقیان گفت: با توجه به وقوع چندین فقره سرقت منزل در این شهرستان دستگیری سارقان در
دستور کار تیمی از ماموران زبده و با تجربه ی پلیس آگاهی اردکان قرار گرفت.
وی ادامه داد: ماموران پلیس تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرده و پس از بازنگری صحنه های سرقت متوجه شدند تمامی این سرقت ها به یک شیوه و توسط یک باند سرقت انجام شده است.
صادقیان گفت: عوامل پلیس آگاهی با به دست آوردن این اطلاعات به آلبوم مجرمان حرفه ای مراجعه و موفق شدند اطلاعاتی از چندین مجرم سابقه دار که قبلا نیز در امر سرقت فعالیت داشتند به دست آورند.
این مسئول ضمن اشاره به کارهای اطلاعاتی ماموران پلیس و شناسایی محل اختفای اعضای این باند سرقت خاطرنشان کرد: روز گذشته ماموران پلیس در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه سه نفر از اعضای این باند را دستگیر کردند.
صادقیان ضمن اشاره به اعتراف متهمان به این تعداد سرقت از منازل گفت: با دستور مقام قضائی، متهمان روانه زندان شدند.
***
رئیس پلیس آگاهی استان یزد از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق و غیرمجاز در بازرسی از یک منزل در شهر بافق خبر داد.
سرهنگ حسین رضایی گفت: ماموران پلیس شهرستان بافق در بازرسی از یک منزل در آن شهرستان یک دستگاه
موتورسنگین غیرمجاز سی آر ام 250 سی سی به ارزش 150 میلیون ریال را کشف کردند.
وی ضمن اشاره به دستگیری یک متهم در این خصوص ادامه داد: پلیس موتورسیکلت های سنگین و غیرمجاز را که فاقد اسناد و مدارک قانونی باشند توقیف و راکب آن را به مراجع قانونی معرفی خواهد کرد.
رئیس پلیس آگاهی استان یزد از همکاری شهروندان در پیشگیری از جرم در سطح استان قدردانی کرد.
***
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد از امحای سه هزار و 200 قلم لوازم آرایشی و بهداشتی و 10 تن انواع میوه قاچاق به ارزش بیش از یک میلیارد و 240 میلیون ریال در این استان خبر داد.
سرهنگ محمدرضامزیدی گفت: در راستای مبارزه با ورود کالای قاچاق و جلوگیری از ورود کالاهای کشف شده به چرخه اقتصادی کشور، با حکم مراجع قانونی امحای مقادیری کالای قاچاق در دستور کار قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: در این خصوص این مقدار انواع لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق و همچنین 10 تن میوه قاچاق شامل انبه و لیموترش خارجی نیز امحا و از چرخه مصرف خارج شد.
وی افزود: این مراسم با حضور مدیران استانی و عوامل اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان یزد انجام شد.
معاون اجتماعی پلیس استان یزد خاطرنشان کرد: مبارزه با کالای قاچاق و جلوگیری از ورود این لوازم به بازار باعث رونق چرحه اقتصاد کشور و کاهش بیکاری جوانان خواهد شد.
محورهای مواصلاتی استان یزد به دلیل اتصال استان های جنوبی به مرکز کشور و موقعیت این استان در کانون کریدور شمال - جنوب کشور باعث شده تا راه های این استان مورد سوء استفاده برای انتقال کالای قاچاق قرار گیرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار