کد خبر: ۴۲۹۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۸ 24 May 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ معاون حقوقی قوه قضائیه از ارسال گزارشات انتقادی دستگاه‌های امنیتی به دادگستری‌ها پیرامون خلاءهای قانون آیین دادرسی کیفری خبر داد و گفت: ابهامات این قانون رفع می‌شود.

ذبیح‌الله خدائیان در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص احتمال تدوین آئین دادرسی ویژه جرائم سیاسی، اظهارداشت: قانون آیین دادرسی کیفری فعلی مدتی است که در دست اصلاح قرار دارد و بخش‌هایی از جمله مربوط به جرائم سیاسی و امنیتی هم قرار است اصلاح شود.

وی افزود: مطمئناً قسمت‌هایی که مربوط به جرایم اقتصادی و امنیتی باشد، سعی بر این است که قانون و مقرراتی پیش بینی بشود که در جهت کشف و تعقیب و رسیدگی جرائم بهتر بتوانیم به نتیجه برسیم.

معاون رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه برخی می‌گویند نیاز به قانون جدید وجود ندارد، اظهارداشت: در حال حاضر قانون فعلی ایراداتی دارد و متناسب با این مسئله اصلاحاتی را هم باید داشته باشد.

وی از انتقادها به قانون فعلی خبر داد و افزود: از دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی ایراداتی به دادگستری‌ها در خصوص این قانون منعکس شده است ودر حال حاضربه دنبال این هستیم که خلاهای قانونی و ابهاماتی که در قانون هست رفع کنیم.

معاون رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه قانون فعلی آزمایشی است، گفت: قانون آئین دادرسی کیفری در حال حاضر آزمایشی است و برای دائمی شدن نیاز به مرحله اجرا دارد تا نسبت به اصلاح قانون اقدام شود.

خدائیان تصریح کرد: بسیاری از افراد معتقدند که در بازرسی‌ها و بحث قرارهای تأمین وبازداشت در ارتباط با جرائم امنیتی و سیاسی مشکلاتی وجود دارد، با این حال هنوز مقرره خاصی پیش بینی نشده است و پس از بررسی‌ها، نقطه نظرات اعمال خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار