نیروهای مردمی استان یزد در قالب 5 گردان و یک گروهان در عملیات بیت‌المقدس شرکت داشتند و با تقدیم 138 شهید توانستند خونین‌شهر مظلوم را از لوث بعثیون کافر آزاد سازند.
کد خبر: ۴۲۹۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰ 24 May 2017
به گزارش تابناک یزد،به محض انتشار خبر مسرت‌بخش و افتخارآفرین آزادی خونین‌شهر به دست پرتوان رزمندگان دلیر اسلام، میلیون‌ها تن از اقشار مردم در شهرهای مختلف میهن اسلامی‌مان الله اکبر گویان و شادی‌کنان به خیابان‌ها رفتند و با تظاهرات پرشکوهی این پیروزی عظیم سپاهیان اسلام را برمتجاوزگران صدامی جشن گرفتند؛ همزمان با خبر آزادسازی خونین‌شهر از وجود بعثیون خودفروخته مردم به پاخواسته شهر یزد به خیابان‌ها ریخته و به شادی پرداختند و اتومبیل‌ها با روشن کردن چراغ‌ها و بوق زدن‌های ممتد شادی امت حزب‌الله را افزون کردند. همچنین از سوی اقشار مختلف بین عابرین شیرینی و شربت توزیع شد و مردم آزادی خرمشهر را به یکدیگر تبریک گفتند.

یکی از دلایل این شادی این بود که نیروهای مردمی استان یزد هم در قالب 5 گردان و یک گروهان در عملیات بیت‌المقدس شرکت داشتند و با تقدیم 138 شهید توانستند خونین‌شهر مظلوم را از لوث بعثیون کافر آزاد سازند.

سازمان رزم نیروهای مردمی استان یزد بدین شرح است:

یک گردان به فرماندهی سردار شهید محمدرضا دلاک در تیپ 17 علی بن ابی‌طالب (ع) در چند مرحله عملیات شرکت داشتند.

گردان علی بن ابی‌طالب (ع) به استعداد 450 نفر، در تیپ 25 کربلا، به فرماندهی حاج فتحعلی فلاح از اصفهان با هواپیما پرواز نموده و در فرودگاه آغاجاری فرود می‌آیند. از آنجا به شلمچه هلی‌برد شده و با نیروهای عراقی درگیر می‌شوند. درگیری شدید بین این نیروها و دشمن در 20 کیلومتری خرمشهر رخ می‌دهد که به جنگ تن به تن و پرتاب نارنجک می‌رسد؛ در نهایت گردان مذکور موفق شد منطقه را از لوث وجود بعثی‌ها پاک کند.

مسیر ادامه حرکت رزمندگان برای ورود به خرمشهر آماده می‌شود. این گردان در مرحله بعد، در امتداد نهر عرایض که تنها راه ورود به خرمشهر بوده، ادامه مسیر داده و وارد شهر می‌شود.

 
 
سوم خرداد ماه/////حضور گسترده نیروهای مردمی استان یزد در عملیات بیت‌المقدس 
 

گردان امام علی (ع) به فرماندهی شهید ذبیح‌الله عاصی‌زاده و جانشینی سرهنگ بهبودی، از لشکر 21 حمزه ارتش، از خط پدافندی رودخانه نیسان آزاد شده و بعد از انتقال به مکان جدید، در منطقه شلمچه با دشمن درگیر می‌شوند و موفق به نابودی یگان زرهی دشمن می‌شوند. این گردان 52 شهید تقدیم می‌نماید.

یک گروهان از نیروهای یزدی در تیپ 14 امام حسین (ع) در مرحله چهارم وارد عمل شده و از مسیر پل‌نو به گمرک خرمشهر زده و خود را به کناره اروند، در انتهای گمرک می‌رسانند. بسیاری از نیروهای عراقی، از انتهای جنوبی خرمشهر، خود را به آب زده تا به آن طرف آب رفته و خود را نجات دهند که طعمه امواج شده و غرق می‌شوند.

شهید نیوز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار