کد خبر: ۴۲۹۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳ 24 May 2017
به گزارش تابناک یزد،مدیر کل اداره استاندارد استان یزد گفت: در راستای تحقق هرچه بیشتر شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، همکاری این اداره کل و انجمن صنفی کاشی و سرامیک یزد بیشتر و وارد فصل جدیدی خواهد شد .
 «محمدحسین ماجدی اردکانی» در جلسه اعضای هیئت مدیره انجمن کاشی و سرامیک یزد افزود: اداره کل استاندارد استان یزد آمادگی کامل دارد تا از توان ذخیره و موجود این انجمن و آزمایشگاه‌های فعال در کارخانه‌ها در جهت رشد و بالندگی هر چه بیشتر صنعت استان استفاده كند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون صنعت کاشی و سرامیک یزد، نقش به سزایی را در اشتغال‌زایی استان و حتی کشور، ایفا می‌كند به گونه‌ایی که حدود یک سوم نیرو‌های کاری استان را در اشتغال خود دارد که این موضوع ایجاب می‌كند، اداره کل استاندارد استان یزد از توان انجمن صنفی کاشی و سرامیک استان بهره بیشتری را ببرد .

مدیر کل استاندارد استان خاطرنشان کرد: کارخانه‌های تولیدی موجود استان با وجود این که جهت تولید مجهز به تکنولوژی روز دنیا هستند ولی متاسفانه با دپوی بیش از حد کاشی و سرامیک تولید شده آنها مواجه هستیم که به نظر می‌رسد بازار صادرات به خاطر بالا نبودن کیفیت آسیب دیده و مضافاً این که بازار مصرف داخلی نیز اشباع است.

این مقام مسئول گفت: نقش استاندارد در این مهم می‌تواند بسیار حساس باشد و قطعاً به منظور بهبود امور، رویه‌های جاری باید مورد بازنگری واقع شوند و با توجه به محدودیت منابع، پس از انعقاد تفاهم‌نامه، از توان انجمن برای انجام برخی از امور مانند بررسی کیفیت ادواری محصولات در محل‌های تولید و عرضه و در صورت موافقت در گمرک بهره برده شود .

ماجدی اردکانی در پایان یکی دیگر از عوامل ناخواسته و غیرمستقیم در تعیین کیفیت کاشی و سرامیک‌های تولیدی استان را عملکرد نامناسب برخی از آزمایشگاه‌های همکار این حوزه دانست و گفت: با توجه به بازرسی‌های صورت گرفته، در صورتی که مشکلات عملکردی آزمایشگا‌ه‌ها مرتفع شود، مجدداً اجازه فعالیت به آن‌ها داده خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار