کد خبر: ۴۲۶۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۷ 19 May 2017
به گزارش «تابناک یزد»، امام جمعه مشهد گفت: اگر بنا شد همه در کنار هم بایستیم و رای بدهیم، اگر از این صندوق رای هر رییس جمهوری بیرون آمد برای همدلی باید پایش بایستیم چه بخواهیم، چه نخواهیم.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات، اظهار کرد: از مشارکت ارزشمند و حماسه آفرینی امروز شما در پای صندوق‌های رای در انتخابات تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند انتخابات یک جشن است، جشن آزادی، جشن اختیار سرنوشت و این نعمت خدادای است، این جشن عظیمی که شما مردم از آن استقبال کردید را به شما تبریک می‌گویم.

علم‌الهدی با بیان اینکه انتخابات در جمهوری اسلامی عرصه رقابت برای دستیابی به قدرت نیست، تصریح کرد: در فرهنگ اسلام رقابت برای دستیابی به قدرت یک جریان منفی و نقطه مذموم است و در فرهنگ نظام اسلامی ما نیز رقابت برای دستیابی به قدرت مذموم است.

وی با اشاره به اینک در فرهنگ اسلامی ما انتخابات عینی سازی و تحقق بخش جمهوریت در جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: کلمه جمهوری اسلامی به این معنا نیست که ما نظام دو بعدی داریم که یک بعد آن مردمی و جمهوری است و یک بعد آن اسلامی، نه اینگونه نیست؛ نظام ما نظام اسلامی است، کشور ما کشور اسلامی است، انقلاب ما انقلاب اسلامی است، حرکت ما حرکت اسلامی است و جمهوری ما هم جمهوری اسلامی است و این یعنی مردم در نظام سهم دارند و تصمیم گیرنده‌اند.

امام جمعه مشهد مشارکت در انتخابات را یک واجب شرعی و وظیفه دینی عنوان کرد و گفت: ما تمام امتیازمان در میان دموکراسی‌های دنیا به عنوان مردم سالاری دینی این است که مشارکت تنها حق نیست بلکه مشارکت حق برآمده از تکلیف است و بر مردم واجب است.

وی افزود: بر حسب تمام مذاهب اسلامی با فرمایش پیامبر اکرم اگر کسی مشارکت سیاسی نداشته باشد مسلمان نیست. یک روزی نظام ستم شاهی بود و مشارکت سیاسی این بود که باید جنگید و مبارزه کرد و اگر آن روز نیز در خانه می‌نشستیم خلاف کرده بودیم، امروز هم که نظام ما نظام اسلامی است مشارکت سیاسی یعنی اینکه در عرصه حضور داشته باشید، لذا شرکت در انتخابات واجب شرعی است و اگر کسی در انتخابات شرکت نکند یک واجب را ترک کرده است.

علم‌الهدی با بیان اینکه انتخابات در جمهوری اسلامی بستر سه چیز است، بیان کرد: اول  برای ارتقای فرهنگ سیاسی مردم است، اکنون که 38 سال از انقلاب می‌گذرد رشد و ارتقای سیاسی دینی مردم نسبت به دوران انقلاب قابل مقایسه نیست و این به دلیل برگزاری پیوسته انتخابات در کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به بستر دوم خاطرنشان کرد: انتخابات بستری است برای تحکیم همدلی ملت و امروز در صف‌های رای مرد و زن، جوان و پیر از هر رنگ، نژاد و تبار فکری و خط سیاسی در کنار هم ایستاده‌اند، اگر بنا شد همه در کنار هم بایستیم و رای بدهیم اگر از این صندوق رای هر رییس جمهوری بیرون آمد برای همدلی باید پایش بایستیم چه بخواهیم، چه نخواهیم.

وی افزود: خاصیت و بستر سوم انتخابات در جمهوری اسلامی چاره جویی برای حل مشکلات است تا هرچهار سال یکبار مردم جمع شوند و یک تغییر و تحولی را در برابر مشکلاتی که دارند انجام دهند، یک تصمیم دیگر بگیرند و بر حسب این تصمیم برای مشکلات چاره جویی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه رسالت دولت‌ها در جمهوری اسلامی پیش از هر چیز رسالت انقلابی است، تصریح کرد: نظام ما در بستر یک انقلاب است و باید مدیریت‌های کشور ما دقیقا در راستای رسالت‌های انقلاب انجام گیرد، ما دو چیز وابسته به هم داریم که مقدم بر همه مقولات، خواسته‌ها و مطالبات مردمی ماست، اول دین و دوم انقلاب برای توسعه این دین است.

وی خاطرنشان کرد: شما برادران و خواهران باید رییس جمهوری انتخاب کنید که بتواند دولتی ایجاد کند که در تراز انقلاب اسلامی باشد، آن هم در تراز انقلاب اسلامی در دهه چهارم، باید کسی رئیس جمهور شود که بتواند چنین دولتی تشکیل دهد.

امام جمعه مشهد با تبیین 10 ویژگی‌ دولتمرد در تراز انقلاب خاطرنشان کرد: عدالت توام با معنویت و عقلانیت، حفاظت از فرهنگ اسلامی و ارزش‌های دینی، دارا بودن روحیه جهادی و خدمت گذاری بی‌منت، برخورداری از روحیه انقلابی، ولایت‌مداری، نقد پذیری، مبارزه جدی با فقر، فساد و تبعیض، مقاومت و بی‌اعتمادی به دشمن، ضد اشرافی‌گری بودن و مدیریت کارآمد 10 ویژگی دولتمرد در تراز انقلاب اسلامی است.
 ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار