کد خبر: ۴۲۶۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲ 18 May 2017
به گزارش تابناک یزد،دارالعباده یزد نیز این روزها مانند دیگر مناطق کشور در شور و هیجان برگزاری انتخابات است و در این بین، رای اولی‌ها شوق بیشتری برای خلق حماسه‌ای بزرگ دارند.

یزدی‌ها این روزها برای شرکت در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آماده می‌شوند.

سراسر شهر پوشیده از بنر، تراکت، پلاکارد و تصاویر و شعارهای انتخاباتی است و تنور انتخابات در یزد داغ داغ شده است.

در مرکز استان و دیگر شهرستان‌ها، تعداد قابل توجهی از افراد نامزده انتخاباتی شده‌اند و از آنجا که هر نامزد، تعداد زیادی هوادار و حامی دارد، عده قابل توجهی از مردم یزد درگیر تبلیغات انتخاباتی شده‌اند.

در بین این افراد حتی افرادی که واجد شرایط رای دادن نیستند نیز در حال فعالیت هستند و در ستادهای تبلیغاتی، شور و هیجانی خاص به برنامه‌ها بخشیده‌اند.

یزد یک میلیون و ۱۲۰ هزار نفری، حدود ۱۷ هزار رای اولی دارد و رای‌ اولی‌ها بیش از سایر اقشار جامعه برای شرکت در انتخابات روز ۲۹ اردیبهشت‌ماه اشتیاق دارند.

رای اولی‌ها هر فرصتی که پیدا کنند، آرای دیگران را نیز جویا می‌شوند و حتی برخی از آنها تلاش می‌کنند با بیان دیدگاه‌های خود، بر آرای دیگران اثرگذار باشند.

همه چیز مهیای خلق حماسه‌ای بزرگ در یزد

مسئولان اجرایی و نظارتی انتخابات نیز برای برگزاری انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه آماده هستند و همه چیز برای خلق حماسه‌ای بزرگ در یزد فراهم است.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد در مورد آمار افراد واجد شرایط رای در این استان به خبرنگار مهر گفت: ۶۶۷ هزار و ۹۴۲ نفر در استان یزد واجد شرایط رای دادن هستند که بیش از این میزان تعرفه رای آماده شده است.رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: ۶۶۷ هزار و ۹۴۲ نفر در استان یزد واجد شرایط رای دادن هستند که بیش از این میزان تعرفه رای آماده شده است.

محمدعلی طالبی با اشاره به آماده‌سازی شعب اخذ رأی در مناطق مختلف استان بیان کرد: در استان یزد در مجموع ۸۷۶ شعبه اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری و ۸۳۶ شعبه نیز برای انتخابات شوراها راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به علت تفاوت آمار شعب این دو انتخابات عنوان کرد: در بسیاری از روستاهای استان به دلیل اینکه جمعیت، روستا را واجد شرایط بهره‌مندی از شورا نکرده بنابراین انتخابات شوراها در آنجا برگزار نمی‌شود اما در این روستاها مردم حق شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را دارند بنابراین شعبی برای اخذ رای در نظر گرفته شده است.

۸۷۶ شعبه آرای مردم یزد در روز انتخابات را جمع آوری می کنند

وی ادامه داد: از ۸۷۶ شعبه‌ای که برای انتخابات ریاست جمهوری در نظر گرفته شده، ۶۵۲ شعبه ثابت و ۲۲۴ شعبه سیار هستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد بیان کرد: ۹۵ شعبه اخذ رای نیز در استان یزد به صورت تمام مکانیزه کار برگزاری انتخابات را انجام می‌دهند که این اقدام در دو شهر اردکان و میبد انجام شده است.

طالبی افزود: تعدادی از شعب رای نیز ویژه بانوان در نظر گرفته شده که به احتمال زیاد ۴۰ شعبه قطعی خواهد شد.

وی بیان کرد: همه چیز برای برگزاری انتخابات سالم و قانونمند با حضور حداکثری مردم فراهم است و امیدواریم روز جمعه، شاهد حضور پررنگ و با نشاط مردم در انتخابات باشیم.

اما کار دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات نیز این روزها دشوار است و هم مجریان و هم ناظران در تلاش برای فراهم کردن بستر مناسب برای حضور مردم هستند.

امانتداری آرا اقدامی است که هم کمیته‌های اجرایی، هم بازرسی و هم نظارت باید برای تحقق آن تلاش کنند بنابراین همه آنها که جمعیت قابل توجهی هستند، پای کار آماده هستند.

۲۴ هزار نفر در یزد دست اندرکار برگزاری انتخابات هستند

دبیر ستاد انتخابات استان یزد در مورد دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات اظهار داشت: در مجموع بیش از ۲۴ هزار نفر در استان یزد دست‌اندرکار برگزاری انتخابات هستند که این آمار شامل نیروهای اجرایی، نظارتی و بازرسی است.

محمد محامدی تصریح کرد: همه دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات در دوره‌های آموزشی مرتبط با خود شرکت کرده‌اند تا هم از قوانین به درستی مطلع شوند و هم آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات را داشته باشند.همه مجریان،‌ ناظران و بازرسان شبانه‌روز در حال فعالیت هستند تا یزد یکی از بهترین و قانونمندترین انتخابات‌های کشور را برگزار کند.

وی افزود: همه مجریان،‌ ناظران و بازرسان شبانه‌روز در حال فعالیت هستند تا یزد یکی از بهترین و قانونمندترین انتخابات‌های کشور را برگزار کند.

دستگاه‌های دیگر نیز به میدان آمده‌اند و همه تلاش می‌کنند کار برگزاری انتخابات را تسهیل کرده و زمینه حضور و مشارکت مردم را فراهم کنند.

عکس‌دار کردن شناسنامه‌ها در روز انتخابات

به عنوان نمونه اداره ثبت احوال برای صدور شناسنامه المثنی یا عکس‌دار کردن شناسنامه‌ها حتی در روز جمعه اعلام آمادگی کرده است.

در حالی که روند صدور شناسنامه المثنی حداقل یک ماه یا عکس‌دار کردن شناسنامه حداقل دو هفته زمان می‌برد، ثبت احوال با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده که این اقدام را ظرف مدت سه روز انجام می‌دهد و حتی کار عکس‌دار کردن شناسنامه‌ها را در روز جمعه نیز انجام خواهد داد.

ارائه کدملی به افرادی که هنوز فاقد کدملی هستند نیز از دیگر خدماتی است که ثبت احوال برای انجام آن اعلام آمادگی کرده است.

در این بین، روابط عمومی‌های فرمانداری‌ها و استانداری نیز در تلاش برای فراهم آوردن شرایط پوشش خبری برنامه‌های روز انتخابات هستند.

در استانداری یزد روابط عمومی استانداری و کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان یزد در حال تجهیز اتاق خبر خبرنگاران است.

تدارک اتاق خبر برای ۹۰ خبرنگار در سراسر استان یزد

عضو کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان یزد در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: اتاق خبر در استانداری یزد و فرمانداری‌های همه شهرستان‌های استان یزد تجهیز شده و بیش از ۹۰ خبرنگار در سراسر استان اخبار انتخابات را پوشش می‌دهند.

فرزاد فیضی عنوان کرد: بیش از ۱۳۰ خبرنگار و گزارشگر صدا و سیمای مرکز استان یزد نیز در مناطق مختلف استان اخبار انتخاباتی را به سمع و نظر مردم می‌رسانند.در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز اتاق خبر در استانداری و دیگر شهرستان‌ها مستقر بود و بیش از ۵۰۰ خبر توسط خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری استان یزد و شهرستان‌های استان در روز انتخابات مخابره شد.

وی افزود: ایستگاه رادیو تلویزیونی نیز در استانداری مستقر خواهد شد و علاوه بر آن کار پوشش تصویری زنده در برخی شعب اخذ رای در مناطقی از استان نیز انجام خواهد شد.

در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز اتاق خبر در استانداری و دیگر شهرستان‌ها مستقر بود و بیش از ۵۰۰ خبر توسط خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری استان یزد و شهرستان‌های استان در روز انتخابات مخابره شد.

در مجموع در سطح استان همه عوامل و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات آماده برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند و روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه نوبت مردم است که با حضور خود در پای صندوق‌های رای، حماسه‌ای بزرگ خلق کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار