کد خبر: ۴۲۶۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳ 18 May 2017
به گزارش تابناک یزد،مدیر کل اداره استاندارد استان یزد گفت: محصولات و خدمات استان به طور مستمر مورد بازرسی، نمونه‌برداری و آزمون قرار گرفته و در حد امکانات و توان، همه چیز تحت کنترل است . «محمدحسین ماجدی اردکانی» افزود: در نخستین ماه سال جاری 95 فقره بازرسی فنی از شرکت‌های تولیدی که 22 فقره در حوزه صنایع‌غذایی، شش فقره صنایع نساجی، 20 فقره صنایع بسته‌بندی، 18 فقره صنایع شیمایی، يك فقره صنایع مهندسی پزشکی، 23 فقره صنایع ساختمانی، چهار فقره صنایع انرژی ایمنی وسلامت و یک فقره صنایع مکانیک و فلزشناسی انجام شده است .

وی ادامه داد: در همین راستا، 157 عدد نمونه از خط تولید و انبارهای واحدهای صنایع مذکور برداشته شده که 78 نمونه مربوط به صنایع غذایی، چهار نمونه صنایع نساجی، 35 نمونه صنایع بسته‌بندی، 10 نمونه صنایع شیمیایی، دو نمونه صنایع مهندسی پزشکی، 23 نمونه صنایع ساختمانی، چهار نمونه صنایع ایمنی سلامت و انرژی و صنایع مکانیک و فلزشناسی است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: نمونه‌های اخذ شده  به منظور اطمینان از استمرار کیفیت محصولات واحد‌های تولیدی، جهت آزمون به آزمایشگاه‌های تایید صلاحیت شده ارسال شده‌اند، ضمن این که این آمار جدای از نمونه‌های اخذ شده از مراکز عرضه و فروش از سطح بازار استان است.

مدیر کل اداره استاندارد استان گفت: پس از دریافت و رویت گزارش‌ها و نتایج آزمون محصولات نمونه‌برداری شده، در صورت مغایرت کیفیت با استانداردهای مربوطه، طبق قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، به واحد‌های مربوطه تذکر، اخطار و در صورت لزوم نسبت به جمع‌آوری کالا‌های مغایر با استاندارد از سطح بازار عرضه و فروش‌، توسط بازرسان و کارشناسان استاندارد اقدام خواهد شد .

ماجدی اردکانی در پایان تصریح کرد: هدف از اجرای طرح طاها(طرح اجرای هماهنگ استانداردها)، ارتقائ سلامت و ایمنی جامعه از طریق کنترل کیفیت اقلام موجود در بازار و اعتمادسازی و توجه جامعه به کیفیت قابل قبول است، ضمن این که بازرسی و نمونه‌برداری از سطح بازار و واحدهای تولیدی به صورت ادواری، تصادفی و بدون اطلاع قبلی صورت می‌پذیرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار