کد خبر: ۴۲۶۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۴ 18 May 2017
به گزارش «تابناک یزد»، کارگردان برنامه طنز «نامزدبازی» که این روزها با اجرای شقایق دهقان و با موضوع دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در فضای مجازی پخش می‌شود، از تجربه ساخت اولین برنامه ویژه انتخابات در فضای مجازی گفت.

ایمان احمدی - کارگردان برنامه «نامزدبازی» - با بیان اینکه محتوای این برنامه کاملا به انتخابات مربوط می‌شود، گفت: تلاش کردیم در بحث انتخابات و انتخاب کاندیداها و همچنین قوانین مرتبط با انتخابات، برنامه‌ای را به شکل طنز طراحی کنیم.

او ادامه داد: برنامه «نامزدبازی» راجع به تبلیغات، وعده‌های انتخاباتی و راجع به قوانین انتخابات است. اینکه مردم چقدر آگاهی راجع به مساله رأی دادن دارند و اینکه اصلا چرا باید رأی بدهیم؛ بنابراین سعی شده است این مسائل مهم را در قالب طنز مطرح کنیم تا از آن حالت خشک دربیاید و جذاب‌تر شود. از طرفی یکسری اطلاعات و محتوا به مردم بدهیم.

احمدی با اشاره به بازخورد برنامه «نامزدبازی» گفت: با توجه به فضایی که وجود داشت، بیش از آن چیزی که انتظار داشتیم تحقق پیدا کرد.

او درباره‌ی انتخاب شقایق دهقان به عنوان مجری برنامه «نامزدبازی» نیز اظهار کرد: از تجربه موفقی که در کار ریو فانتزی با شقایق دهقان داشتیم که آن برنامه هم طنز بود و سعی کردیم در آن فرهنگ‌سازی انجام دهیم، در این برنامه هم استفاده کردیم و به این نتیجه رسیدیم که از قابلیت‌های ایشان در طنز می‌توانیم در این برنامه نیز استفاده کنیم؛ البته گزینه‌های دیگری هم برای اجرا وجود داشتند اما در نهایت از حضور ایشان در این برنامه استفاده کردیم و این بازیگر نیز به جهت اهمیت مساله انتخابات از این برنامه استقبال کرد.

این کارگردان درباره‌ی اینکه چرا این برنامه در تلویزیون ساخته نشد؟ اظهار کرد: اگر تلویزیون چنین برنامه‌ای را سفارش می‌داد کار می‌کردیم اما با توجه به اینکه برنامه طنز درباره مسائل انتخابات کم بود برنامه «نامزدبازی» یکی از اولین برنامه‌هایی است که با نگاه طنز به مساله حساس انتخابات پرداخته است چرا که شما باید بی‌طرفانه و بدون جانبداری مسائل و ضوابط را حفظ کنید.

احمدی سپس گفت: تمام تلاشمان را کردیم تا برای مخاطب روشن کنیم که انتخابات چه اهمیتی دارد و کاندیدای اصلح چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند و سعی کردیم که اطلاعات بدهیم که بتوانیم برای انتخاب اصلح به مردم کمک کنیم و در این راستا تمام ممیزی‌های خودمان را رعایت کردیم و بر علیه کاندیدایی حرف نزدیم.

او همچنین با اعتقاد بر اینکه ساخت چنین برنامه‌ای در فضای مجازی نسبت به تلویزیون مناسب‌تر است، گفت:‌ حسنی که فضای مجازی دارد این است که ممیزی‌هایش نسبت به تلویزیون کمتر است اما دغدغه‌ بزرگی برای جذب مخاطب داریم و به شدت برنامه‌ای که ساخته می‌شود باید حساب‌شده باشد تا مخاطب جذب شود اما در مقایسه، تلویزیون این حسن را دارد که یکسری مخاطبان ثابت دارد و دغدغه‌ای برای جذب مخاطب ندارد؛ بنابراین زمانی که مخاطبی حجمی از اینترنت خود را صرف دانلود برنامه‌ای در فضای مجازی می‌کند، قابلیت آن را داشته باشد تا بتواند تداوم داشته باشد.

این کارگردان سپس یادآور شد: راضی کردن مخاطب در فضای مجازی بسیار سخت است اما به هر حال مزایای خودش را هم دارد. این فضا جای خود را باز کرده است و آینده کارهای فرهنگی در فضای مجازی روشن‌تر است و رسیدن ما برای ساخت این برنامه در فضای مجازی نیز به این دلیل بود که بستری را در این فضا فراهم دیدیم که تأثیر فضای مجازی برای مخاطبان بسیار دیده می‌شود و فکر می‌کنم در این زمینه به بخش زیادی از اهدافمان رسیدیم.

او در پایان درباره بخش گزارشی برنامه «نامزدبازی»‌ که اجرای آن را حمید رضایی بر عهده دارد، توضیح داد: حمید رضایی در بخش گزارش، موضوعات روز را با حضور مردم در میان می‌گذارد و آن موضوعات را به چالش می‌کشد که یکی از بخش‌های پرطرفدار این مجموعه است.

به گزارش ایسنا، احمدی سپس درباره ادامه ‌دار بودن این برنامه اظهار کرد:‌ اگر انتخابات یک مرحله‌ای باشد این برنامه در ۱۵ قسمت به پایان می‌رسد اما اگر دو مرحله‌ای باشد تا ۲۰ قسمت این برنامه را تولید می‌کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار