ضدباجگیر بومی با نام «پادویش »، بدافزار باجگیر WannaCry را که به سیستم های کشورهای همجوار حملات گسترده ای انجام داده است شناسایی کرد.
کد خبر: ۴۲۶۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۵ 18 May 2017
به گزارش «تابناک یزد»، این باج‌افزار اقدام به رمزنگاری کلیه فایل‌ها و داده‌های رایانه‌ اشخاص می‌کند و سپس درخواست باج (واریز پول به طریق اینترنتی و ...) در قبال رمزگشایی برای اجازه دسترسی صاحبان اطلاعات می‌کند.

بنابراین اشخاص تا قبل از پرداخت باج، نمی توانند به فایل ‌ها و اطلاعات داخل کامپیوتر خود دسترسی داشته باشند.

با وجود انتشار این بدافزار در چند روز گذشته در سراسر جهان، آنتی ویروس پادویش توانست با موفقیت بدافزار باجگیر را شناسایی و حملات آن را متوقف نماید.

به کاربران فضای مجازی توصیه می شود جهت جلوگیری از آسیب های احتمالی و آلوده شدن سیستم های خود علاوه بر نصب کردن آنتی ویروس پادویش در سیستم عامل ویندوز و اندروید که مجهز به ضد باجگیر است، از داده های خود نیز پشتیبان تهیه نمایند و سیستم عامل رایانه خود را به روز کنند.

همچنین اشتراک فایل ویندوز را غیرفعال کرده و ویندوز های قدیمی پایین‌تر از ویندوز7 شامل XP و ... را کنار بگذارند.

توصیه ما به کاربران محترم این است که آنتی ویروس بومی پادویش را به همراه نسخه باجگیر آن بر روی سیستم‌های کامپیوتر و موبایل خود نصب کنند ، چرا که نه تنها WannaCry را حتی قبل از اینکه منتشر شود، تشخیص و خنثی می کند، بلکه جلوی انواع دیگر باجگیرها را نیز خواهد گرفت.

ضد بدافزار بومی پادویش تنها محصول کامل کشور است که با مشارکت و همکاری پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و یک شرکت دانش بنیان با بکارگیری ده‌ها نیروی نخبه و متخصص جوان ایرانی درداخل کشور تولید شده و در سال 1395 نسخه تکامل یافته خانگی و تجاری آن منتشر شد.

کاربران گرامی می‌ توانند برای دسترسی به نسخه رایگان خانگی آنتی ویروس مذکور و دانلود آن، از طریق وب سایت www.padvish.com اقدام نمایند و پس از نصب آنتی‌ویروس مذکور، نسخه موقت رایگان ضدباجگیر مربوط را از آدرس ذیل دانلود و نصب نمایند.
 
 
خبرنگاران جوان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار