کد خبر: ۴۲۶۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱ 18 May 2017
به گزارش «تابناک یزد»، مقامات کنفدراسیون فوتبال آسیا علت صدور حکم اخیر خود علیه باشگاه پرسپولیس را تشریح کردند.

به گزارش روابط عمومی کنفدرافدراسیون فوتبال آسیا، روز گذشته علیه باشگاه پرسپولیس حکم نسبتاً سنگینی صادر شد مبنی بر اینکه این تیم برابر لخویا بدون تماشاگر وارد میدان خواهد شد و معادل 10 هزار دلار آمریکا جریمه نقدی برای این تیم در نظر گرفته خواهد شد.

بر اساس این حکم باشگاه پرسپولیس در اتهام سوءرفتار تماشاگرانش مجرم شناخته شد و به همین دلیل در لیگ قهرمانان آسیا به یک بازی بدون تماشاگر محکوم شد. این بازی در تاریخ 8 می برابر الوحده امارات برگزار شد که در آن حامیان پرسپولیس در دقایقی از بازی به خصوص دقیقه 88 ایمنی و امنیت ورزشگاه را به خطر انداختند.

در گزارش منتشر شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به سابقه این گونه اتفاقات در فوتبال باشگاهی ایران به خصوص فصل 2015 اشاره شده و آ‌مده است: باشگاه پرسپولیس می‌تواند در خصوص حکم صادر شده اعتراض داشته باشد اما قانون صریح فوتبال در اساسنامه کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌گوید به خطر افتادن امنیت استادیوم و بازیکنان هر دو تیم به خصوص میهمان با جریمه سنگینی مواجه خواهد شد. بنابراین در بازی بعدی پرسپولیس درب ورزشگاه کاملاً بسته است و هواداران این تیم حق ورود به استادیوم را ندارند. این باشگاه 10 هزار دلار نیز جریمه می‌شود.

جدال دو تیم پرسپولیس و لخویا روز سه‌شنبه 23 ماه می میلادی در ورزشگاه آزادی تهران کلید می‌خورد و مقامات آُسیایی فوتبال حکم صادر شده خود را این چنین توجیه می‌ کنند که قانون با افرادی که امنیت را به خطر می‌اندازند شوخی ندارد.

گفتنی است در بازی مذکور پرسپولیس چند هوادار اقدام به پرتاب سنگ یا بطری کرده و همین مسأله در گزارش ناظر بازی به مقامات AFC منعکس شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار