کد خبر: ۴۲۵۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵ 17 May 2017
به گزارش تابناک یزد، معاون قضایی دادستان کل کشور در امور فضای مجازی گفت: هیچ دستوری از ناحیه مراجع قضایی و کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در خصوص فیلتر و مسدود شدن پایگاه‌ها و صفحات اینستاگرامی رسانه‌های منتقد دولت صادر نشده است.

به گزارش روابط عمومی دادستانی کل کشور، عبدالصمد خرم‌آبادی در خصوص شایعه فیلتر برخی صفحات اینستاگرامی رسانه‌های منتقد دولت نظیر خبرگزاری فارس، افسران جنگ نرم، فتن و صفحات برخی دیگر از فعالان فضای مجازی که در روزهای اخیر از دسترس خارج شده‌اند گفت: هیچ دستوری از ناحیه مراجع قضایی و کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در خصوص فیلتر پایگاه‌هایی که نامبرده شد، صادر نشده است.

وی درباره دلیل مسدود شدن این پایگاه‌ها و صفحات اعلام کرد: فرضیات متعددی در خصوص دلایل مسدود شدن این پایگاه‌ها وجود دارد. از جمله ممکن است این پایگاه‌ها و صفحات با اغراض سیاسی از سوی مدیر آمریکایی شبکه اینستاگرام، مسدود شده باشد.

خرم آبادی تاکید کرد:چون سرور اینستاگرام در خارج از کشور است نمی‌توان به طور قطع در این خصوص اظهار نظر کرد.

دبیرکارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گفت: زمانی که مسئولان اجرایی اقدامی در جهت راه‌اندازی شبکه‌های داخلی انجام نمی‌دهند و به فعالیت شبکه‌های بیگانه در فضای مجازی کشور افتخار می‌کنند و شهروندان ایرانی ناچار به استفاده از شبکه‌های خارجی هستند، وقوع چنین اتفاقاتی در شرایط حساس انتخابات دور از انتظار نیست و علت این مسدود شدن را باید از مسئولان اجرایی ذی ربط پرسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار