دومین کاندیدای پوششی هم رفت!
«اسحاق جهانگیری» که ساعاتی پیش در جمع هواداران در شیراز سخنرانی می کرد، با اعلام این مساله که «همراه شما به روحاني راي مي‌دهم» با صدور بیانیه‌ای از کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری انصراف داد.
کد خبر: ۴۲۵۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۱ 16 May 2017
ه دنبال درخواست شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان از «اسحاق جهانگیری» برای کناره گیری او از انتخابات به نفع رئیس دولت یازدهم؛ جهانگیری دقایقی پیش به نفع «حسن روحانی» صحنه انتخابات را ترک کرد.

به گزارش «تابناک یزد»، در نامه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان خطاب به «اسحاق جهانگیری» آمده است:

خدای را سپاسگزاریم که فرصت خدمت به شریف‌ترین انسانهای روی زمین یعنی ملت بزرگوار ایران را فراروی فرزندان مسئولیت شناس این آب و خاک قرار داده وگذرگاههای وصول به مقصد را آنچنان باز نموده است که شیفتگان خدمت میتوانند آنگونه که شایسته است بار امانتی که بر دوش دارندرا  به سرمنزل مقصود برسانند.

شورای عالی سیاست گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان لازم میداند با صدایی رسا از جنابعالی که مسئولانه پیشنهاد این شورا مبنی بر ضرورت حضور در عرصه رقابت‌های انتخاباتی را پذیرفته و در تمامی صحنه ها و عرصه ها ، مناظره ها و گفتگوها با قدرت ، صلابت ، خردورزی و اخلاق مداری از گفتمان اصلاحات بعنوان گفتمان امید ، آرامش ، توسعه گرایی و کارآمدی دفاع نمودید قدرشناسیکند و توفیقات بیش از پیش شما را از خدای بزرگ مسئلت نماید.

این شورا با توجه به مجموعه شرایط پیش آمده و به منظور تداوم راهی که از انتخابات خرداد 1392 فراروی ملت قرار گرفته است پیشنهاد می نماید جنابعالی در یک تصمیم متعهدانه و مسئولیت شناسانه دیگر حمایت از کاندیدای اجماعی اصلاح طلبان جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای حسن روحانی را مورد تاکید قرار داده و با انصراف از نامزدی دوازدهمین دوره ریاست جمهوری برگی دیگر بر کارنامه درخشان خود بیفزائید.

تردیدی وجود ندارد که آن برادر عزیز بیش از هر کس دیگر ضرورت اجماع اصلاح طلبانه را احساس می کنید همانگونه که متعهدانه در صحنه حاضر شدید انشاءالله با طیب خاطر این پیشنهاد را خواهید پذیرفت .

همچنین از ملت بزرگوار ایران انتظار داریم با حضور آگاهانه پای صندوقهای رای و انتخاب کاندیدای اجماعی اصلاح طلبان جناب آقای روحانی و همچنین نامزدهای شورای شهر تهران و دیگر مناطق از لیست "امید" شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان  برشکوه و عظمت ایران بیافزایند.یاد امام و شهیدان جاویدان  عزت و سربلندی ملت ایران با دوام

گفته می شود، در پی این درخواست، جهانگیری ضمن پذیرش نظر شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان، عصر امروز و دقایقی پیش تصمیم به کناره گیری از عرصه انتخابات ریاست جمهوری به نفع «حسن روحانی» گرفته است.

بیانیه انصراف جهانگیری از انتخابات منتشر شد

«اسحاق جهانگيري» با صدور بيانيه اي ضمن اعلام كناره گيري از نامزدي رياست جمهوري از ملت ايران دعوت كرد تا با مشاركت گسترده در انتخابات رياست جمهوري از دكتر حسن روحاني حمايت كنند. در اين بيانيه تصريح شده است: دولت آينده كه انشاءالله با رأي بالاي مردم آگاه ما به دكتر روحاني انتخاب شود، قادر خواهد بود با پشتيباني رهبري معظم انقلاب و استفاده از همه ظرفيت‌هاي سياسي ، اجتماعي و اقتصادي كشور راهي روشن‌تر براي ‌گفت‌و گو ،‌ تفاهم و مشاركت ملي و برآوردن همه خواسته‌هاي ملت بگشايد .

متن كامل اين بيانيه به شرح ذيل است:  

 بسم الله الرحمن الرحيم
 ملت شريف و بزرگوار ايران

ميهن عزيز ما در آستانه ورود به دو انتخابات مهم رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستاست . توجه به مسائل ملي و فرصت ها و چالش‌هاي جهاني، درك اهميت و حساسيت ويژه اين انتخابات و ضرورت حضور و مشاركت فعال در آن را اجتناب ناپذير مي‌سازد . ‌انتخابات پيش‌رو را بايد فرازي ديگر براي پيشبرد مردم سالاري و توسعه همه جانبه و پايدار كشور بدانيم . در امتداد راهي كه تا به امروز براي اصلاح رويكردها و سياست‌هاي نادرست و بازگشت نظام اجرايي به عقلانيت و اعتدال پيموده‌ايم ،‌ ضروري است گامي بلندتر براي حل تنگناهاي جامعه و مشكلات مردم برداريم.

اين ضرورت مرا واداشت كه با صلاحديد بزرگان اصلاحات و رايزني با جناب آقاي دكتر روحاني در آخرين لحظه‌هاي ثبت نام، نامزد رياست جمهوري شوم و همانگونه كه در آن زمان اعلام كردم براي تبيين وضعيت كشور در آغاز راه و مسيري كه طي كرديم و راهي كه پيموديم و ارايه چشم‌انداز پيش‌رو ، وارد عرصه رقابت‌ها شدم.
 
اكنون كه دوره تبليغات رو به پايان است و بحمدالله جناب آقاي دكتر روحاني با عبور از ميان همه بداخلاقي‌ها و بي‌انصافي‌ها توانسته است در معرض اقبال چشمگير ملت قرار گيرد.‌ من بار اين مسئوليت را از خود برداشته مي دانم و با اعلام كناره‌گيري از كانديداتوري، تمام توان خود را در خدمت حمايت از دكتر روحاني و پيشبرد برنامه‌هاي آينده ايشان قرار مي‌دهم .
 
با سپاس از حسن ظن و بذل عنايت همه بزرگان، دلسوزان و شخصيت‌هاي كشور، همه اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرايان و اصول‌گرايان كه حضور اين بنده كوچك خداوند را در انتخابات متضمن نفعي براي ملت و نظام مي‌دانستند و با تقدير از حمايت و لطف همه جوانان و زنان و مردان عزيز ايراني كه در دور و نزديك كشور حماسه و شور مشاركت در انتخابات آفريدند ، ‌مي‌گويم خود را موظف و مكلف به خدمت در راه اصلاحات و اعتدال و پيشبرد سياست تدبير غلبه كشور بر همه مشكلات پيچيده و مزمن مي‌دانم.

اعتقاد راسخ دارم كه مجموعه ظرفيت‌هاي فراوان اين كشور، آرمان ما براي دستيابي به توسعه همه‌جانبه كشور را دست يافتني تر از هميشه كرده است و هر جا نياز به تجربه ، ‌توان و حيثيت من باشد ،‌ بي‌دريغ در خدمت اسلام ، ايران ، ملت و نظام بوده و خواهم بود.

من دراين مقطع، حمايت از دكتر روحاني و راي قاطع به ايشان را حمايت از ملت توانمند ايران مي‌دانم كه حق دارد اميد به فردايي بهتر داشته باشد. من حمايت از دولت را كه توانسته است با سنجيدگي و ايستادگي ، ‌زمينه‌ها را براي جبران سوء تدبيرهاي گذشته فراهم كند ، ‌حمايت از نظام جمهوري اسلامي مي‌دانم.

من يقين دارم كه دولت آينده كه انشاءالله با رأي بالاي مردم آگاه ما به دكتر روحاني انتخاب شود، قادر خواهد بود با پشتيباني رهبري معظم انقلاب و استفاده از همه ظرفيت‌هاي سياسي ، اجتماعي و اقتصادي كشور راهي روشن‌تر براي ‌گفت‌و گو ،‌ تفاهم و مشاركت ملي و برآوردن همه خواسته‌هاي ملت بگشايد . مردم سالاري ، ‌آزادي ، ‌دغدغه معيشت مردم و پيشرفت كشور ، آموختن از تجارب گذشته و باور به "همه براي ايران " راه غلبه بر همه مشكلات است .

از شما مي‌خواهم كه با مشاركت و حضور مؤثر خود در انتخابات به كمك رييس جمهور و دولتي بيائيد كه مي‌خواهد كارهاي بزرگي را با قوت و قدرت بيشتر به پيش برد.

 از خداوند بزرگ در اين راه براي همه ملت ايران توفيق روز افزون مسئلت دارم.

همچنین «اسحاق جهانگیری» که دقایقی پیش در جمع هواداران ائتلاف اصلاح طلبان - اعتدالیون در شیراز سخنرانی می کرد، با اعلام این مساله که «همراه شما به روحاني راي مي‌دهم» انصراف خود در حمایت از «حسن روحانی» را اعلام کرد و از همه مردم خواست که در روز 29 اردیبهشت ماه سال جاری به روحانی رای بدهند.

روز گذشته، در جریان مقابل ائتلاف اصلاح طلبان - اعتدالیون؛ یعنی اصولگرایان تصمیم مشابهی اتخاذ شد و «محمدباقر قالیباف» در جهت یکپارچه گی و شکل گیری ائتلاف حداکثری جریان اصولگرایی، صحنه انتخابات را به نفع «سید ابراهیم رئیسی» ترک کرد؛ مساله ای که مورد تقدیر رئیسی و بسیاری از شخصیت های جریان اصولگرایی قرار گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار