رییس ستادانتخابات یزد:
رئیس ستاد انتخابات استان یزد با اشاره به اینکه تنها ۱۹ نفر از ثبت‌نام‌کنندگان در انتخابات شوراهای شهر و روستای یزد رد‌صلاحیت شدند، گفت: ۲۲۱ کاندیدای انتخابات شوراها در یزد انصراف دادند.
کد خبر: ۴۲۴۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۴ 15 May 2017
به گزارش تابناک یزد،محمدعلی طالبی  در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد در ارتباط با روند انتخابات‌های ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار داشت: تمام برنامه‌های انتخابات مطابق برنامه زمان‌بندی انجام شده است.

وی تعیین تعداد و اسامی اعضای شعب اخذ رای را آخرین اقدام هیئت‌های اجرایی و ستاد انتخابات استان دانست و عنوان کرد: در حال حاضر در بحث تعداد داوطلبان با توجه به تغییراتی که در افراد رد‌صلاحیت و انصرافی‌ها صورت گرفته، از مجموع 3 هزار و 803 نفر ثبت نامی، سه هزار و 563 نفر در عرصه انتخابات حضور دارند.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد عنوان کرد: از کل افراد ثبت‌نام‌کننده، 19 نفر توسط هیئت‌های اجرایی و نظارت رد صلاحیت شدند که معادل پنج دهم درصد داوطلبان می‌شود و 99.5 درصد داوطلبان تایید صلاحیت شدند.

طالبی با بیان اینکه تا الان 221 نفر انصراف دادند، گفت: 116 نفر از این افراد در حوزه‌های روستایی و 105 نفر هم در حوزه‌های شهری بوده که انصرافشان به ثبت رسیده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد از احتمال انصراف تعداد دیگری از کاندیداها در روزهای آینده خبر داد و گفت: 876 شعبه در انتخابات ریاست جمهوری داریم که 652 شعبه ثابت و 224 شعبه هم به صورت سیار فعالیت می‌کنند ،در انتخابات شوراها هم 836 شعبه کار اخذ رای را انجام می‌دهند.

وی به فعالیت 95 شعبه انتخاباتی به صورت تمام مکانیزه در شهرهای اردکان و میبد اشاره کرد و ادامه داد: انتخابات شورای شهر در میبد و اردکان به صورت کاملا مکانیزه و الکترونیکی انجام می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد ادامه داد: در راستای آشنایی مردم با نحوه رای دادن تمام مکانیزه، مانورهای انتخابات در چند مرحله تاکنون برگزار شده و تا 26 اردیبهشت هم برگزاری این مانورها ادامه دارد.

طالبی جمع صندلی‌های شوراهای شهر و روستا را یک هزار و 339 نفر دانست و عنوان کرد: از این تعداد 117  کرسی مربوط به شوراهای اسلامی شهری و 1222 صندلی مربوط به شوراهای اسلامی روستاها هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد آمار واجدین شرایط استان را 677 هزار و 942 نفر دانست و ادامه داد: از این تعداد 17 هزار و 9 نفر رای اولی هستند و برای نخستین بار در انتخابات شرکت می‌کنند.

وی از هماهنگی بالای دستگاه‌های مرتبط با انتخابات خبر داد و گفت: حجم تخلفات انتخاباتی در استان نسبت به دوره قبل ریاست جمهوری و شوراها به نسبت 30 درصد کاهش داشته که این موضوع آمار بسیار خوبی به حساب می‌آید.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: وجود شبکه‌های اجتماعی و استفاده از ظرفیت فضای مجازی و همچنین استفاده از برنامه‌های رادیو و تلویزیون در کنار اهتمامی که همه دستگاه‌های مسئول نسبت به برخورد با تخلفات دارند، سبب شده که فضای بهتری نسبت به دوره گذشته ریاست جمهوری و شوراها در استان شاهد باشیم.

طالبی آخرین مهلت قاونی تبلیغات را ساعت 8 صبح روز پنجشنبه 28 اردیبهشت دانست و گفت: نزدیک به 24 هزار نفر در قالب عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی، محافظان شعب، نیروهای خدماتی و پشتیبانی انتخابات و نیروهای ستادی کار برگزاری انتخابات را در سطح استان انجام می‌دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد عنوان کرد: به لحاظ هماهنگی‌هایی که بین بخش های مختلف انتخابات لازم بوده استان یزد شرایط خوبی دارد و جلسات متعددی با ‌های نظارت در سطح استان و شهرستان‌ها برگزار شده است.

به گزارش تسنیم وی گفت: هماهنگی کاملی بین هیئت‌های نظارت و اجرایی در بحث انتخابات وجود دارد و ستاد انتخابات تا به الان 23 جلسه را داشته که در صدر استان‌های کشور در این زمینه قرار گرفته است، کمیته‌های ستاد هم 67 جلسه و هیئت‌های اجرایی 275 جلسه برای افزایش هماهنگی‌ها برگزار کرده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد به تامین اقلام انتخاباتی مورد نیاز شعب اخذ رای اشاره کرد و گفت: 975 هزار تعرفه انتخابات ریاست جمهوری و همین تعداد تعرفه انتخابات شوراها به شعب اخذ رای در سطح استان یزد تحویل می‌شود.

طالبی ادامه داد: به طور معمول تعداد تعرفه تحویل شده به شعب اخذ رای بیش از واجدین شرایط است تا در صورت مراجعه بیش از حد انتظار به یک شعبه با کمبود تعرفه روبرو نشویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار