خلبانان آمريکايي مي گويند به آنها اجازه حمله به داعش داده نمي شود.
کد خبر: ۴۱۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲ 01 June 2015
به گزارش تابناک یزد،شماري از خلبانان ارتش آمريکا به قوانيني که مانع حملات هوايي به داعش در سوريه و عراق است اعتراض کردند.
به گزارش شبکه تلويزيوني المنار،‌ شبکه تلويزيوني فاکس نيوز آمريکا به نقل از يک خلبان آمريکايي اعلام کرد خلبانان تعداد زيادي از تجمعات داعشي ها را مي بينند اما نمي توانند به آنان حمله کنند زيرا به آنها اجازه حمله داده نمي شود و همين باعث شده است در کارشان به شدت سرخورده شوند.
اين خلبانان مي گويند وقتي بيشتر سرخورده مي شوند که نمي توانند افرادي را به هلاکت برسانند که کارشان کشتن انسانهاي بيگناه است .

آمريکا، داعش را مديريت مي کند
سخنگوي عصائب الحق در عراق گفت آمريکا و سازمانهاي اطلاعاتي فعال در منطقه قصد مقابله با داعش را ندارند بلکه آن را مديريت مي کنند و با هدف تجزيه عراق مي خواهند بحران داشته باشد.
به گزارش شبکه تلويزيوني روسيا اليوم، نعيم العبودي سخنگوي جنبش عصائب الحق از بغداد در گفتگوي زنده تلويزيوني با اين شبکه گفت: برخي اعضاي گروهک تروريستي داعش آموزش نظامي ديده اند و برخي قدرتهاي جهان از اين گروهک پشتيباني مالي و لجستيکي به عمل مي آورند و اين گروهک توسط برخي سازمانهاي اطلاعاتي منطقه و جهان تشکيل شده است.
وي افزود: نيروهاي الحشد الشعبي (بسيج مردمي عراق) و نيروهاي مقاومت عراقي نسبت به داعش برتري نظامي دارند. ما اتاق عمليات واحد تشکيل داده ايم و ميان الحشد الشعبي و نيروهاي امنيتي و ارتش و عشاير عراق هماهنگي وجود دارد. اگر در مناطق مهم مثل صلاح الدين و کمربند بغداد و دياله و جرف النصر هماهنگي وجود نداشت ما به پيروزي مهمي دست نمي يافتيم. نقش عشاير در اين مناطق بسيار کمک کننده و بزرگ بوده است. عامل سقوط الانبار تحت فشارهاي سياسي بوده است و همين عامل موجب جلوگيري از ورود الحشد الشعبي به الانبار بود و منجر به سقوط الرمادي شد. ما اکنون با عشاير الانبار کاملاً هماهنگي داريم و درخواست.
وي در بخش ديگري گفت ما در واقع با عده اي تروريست يا گروههاي تروريستي روبرو نيستيم بلکه با طرح عظيمي که توسط سازمان هاي اطلاعاتي بين المللي پشتيباني و رهبري مي شود مواجهيم. مهمترين حامي اين گروهها آمريکا است. الحشد الشعبي جانشين ارتش عراق نيست و از دولت عراق تبعيت مي کند و دوشادوش ارتش و عشاير مي جنگند. داعش و آمريکا نمي خواهند بحران در عراق فروکش کند. ائتلاف بين المللي در واقع بحران عراق را مديريت مي کند و سعي دارد ايدئولوژي مورد نظر آمريکا را در منطقه پياده کند و هدفش تجزيه عراق و منطقه است. برخي کشورهاي منطقه که در ائتلاف بين المللي ضد داعش حضور دارند از داعش پشتيباني مي کنند و آمريکا نيز از اين موضوع مطلع است. ترکيه ، قطر و عربستان سعودي از اين کشورها هستند. آمريکا اگر حقيقتا به دنبال نابودي القاعده و گروههاي تروريستي ديگر بود بر اين کشورها فشار وارد مي کرد و ريشه تروريستها را مي خشکاند.
سخنگوي عصائب الحق افزود: اگرچه ارتش و نيروهاي عراقي به کشورشان شجاع و وفادارند اما متاسفانه برخي خيانتها که در برخي مناطق روي داد نشان داد در اجراي توطئه هاي خارجي بوده است.

آمريکا سعي دارد جنگ با داعش را طولاني کند     
کارشناس مسائل نظامي و راهبردي تاکيد کرد آمريکا در مبارزه با داعش تلاش کافي انجام نمي دهد و سعي دارد جنگ با اين گروه را طولاني کند.
به گزارش شبکه تلويزيوني اسکاي نيوز عربي، امير جبار در مصاحبه با اين شبکه، آمريکا را متهم کرد که در مبارزه با داعش تلاش هاي کافي انجام نمي دهد. به نظر مي رسد آمريکا سعي دارد درگيري ها و جنگ با گروه داعش را طولاني کند. حتي اگر داعش در خاک عراق از بين برود معضل راهبردي حضور داعش در خاک سوريه باقي خواهد ماند. اکنون اين سوال مطرح مي شود که آمريکا و ائتلاف بين المللي با اين مساله چگونه برخورد خواهند کرد؟ از اين رو آمريکا قصد دارد صحنه عراق را با صحنه سوريه پيوند بزند تا منطقه را تحت فشار قرار دهد و بتواند طرحي را که قبلا برنامه ريزي کرده است، پيش ببرد. به همين علت معتقدم آمريکا تا اين لحظه از همه توان و امکانات خود (در مبارزه با داعش) استفاده نکرده است.
وي افزود در اين زمينه محمد فرحان عضو شوراي استانداري الانبار گفته است که از چند هفته پيش از طريق اتاق عمليات مشترک، (اطلاعات مربوط به)مراکز آموزش عناصر داعش در منطقه القائم در اختيار آمريکا قرار گرفته اما آمريکا تا اين لحظه هيچ اقدامي انجام نداده است.

علت اصلي سقوط الرمادي
پس از سقوط الرمادي رسانه هاي جهان در تحليل هاي خود اين سئوال را مطرح کردند که در سقوط رمادي چه کساني خيانت کردند؟ (متن کامل خبر)
در تازه ترين تحليل، نشريه آمريکايي ادموند سان نوشت علت اصلي سقوط شهر الرمادي به دست داعش بي ارادگي نيروهاي ارتش عراق براي جنگيدن نبود، بلکه ناکارآمدي راهبرد آمريکا بود. اين نشريه در پايگاه اينترنتي خود در مقاله اي به قلم ترودي روبين نوشت:پس از آنکه گروه دولت اسلامي (داعش) هفته گذشته شهر مهم الرمادي عراق را تصرف کرد، اشتون کارتر وزير دفاع آمريکا اين شکست تکان دهنده را ناشي از «بي ميلي نيروهاي عراقي براي جنگيدن» دانست. وي گفت حملات هوايي نيروهاي ائتلاف «موثر» بود اما عراقي ها اراده مقابله با داعش را نداشتند.
اين اظهارات بي دقت اجمالا توضيح مي دهد که چرا تلاش هاي دولت آمريکا براي تضعيف و شکست داعش به نتيجه نرسيده است. از گله و شکايت کارتر هرگز نمي توان به اين پي برد که اشتباهات تاکتيکي و راهبردي آمريکا ، از جمله جنگ هوايي غيرموثر، چقدر در شکل گيري اين معضل نقش داشته است.
من در سفر ماه گذشته به عراق در گفتگوهايم با شيوخ عشاير و مقامات استان الانبار (که الرمادي نيز در آن واقع شده است) متوجه اين اشتباهات شدم.
در اينجا به چند مورد از علل اصلي سقوط شهر الرمادي مي پردازم که اگر به آنها پرداخته نشود، موجب مي شود تهديد داعش رشد کند و گسترش يابد.
اولين و روشن ترين علت سقوط الرمادي ناکامي آمريکا در کمک کافي به سني هاي عراق است که مي خواهند با داعش بجنگند. تقريبا همه مناطقي که داعش در عراق تصرف کرده است در استان هايي مانند الانبار و نينوا واقع شده که مردم آنها تقريبا همگي اهل تسنن هستند. يک علت بزرگ سقوط الرمادي اين بود که آمريکا نتوانسته است به سني ها براي جنگ با داعش کمک کند.
برخي رهبران عشاير سني ابتدا از داعش استقبال کردند و آن را بر نوري المالکي نخست وزير فرقه گراي شيعه سابق عراق ترجيح دادند. اما بسياري از رهبران عشاير و سياستمداران سني از همان ابتدا با داعش مخالف بودند و برخي نيز که تحت حاکميت داعشي ها به خشم آمده اند، حالا مي خواهند آنها را سرنگون کنند.
اما راهبرد آمريکا به جنگجويان سني که بهترين نيرو براي بيرون راندن داعشي ها هستند کمکي نکرده است.
دولت آمريکا مي داند که بدون مشارکت عشاير سني عراق امکان شکست دادن داعش وجود ندارد. ارتش عراق نمي تواند اين گروه را شکست دهد و اعزام شبه نظاميان شيعه تحت حمايت ايران براي اين کار نيز فقط خونريزي هاي فرقه اي را بيشتر خواهد کرد.
همانطور که باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا هفته گذشته به ماهنامه آتلانتيک گفت :«شکي نيست که ما در مناطق سني نه فقط برنامه هاي آموزشي ، بلکه بايد تعهد خود را نيز تقويت کنيم. به نفع ماست که عشاير سني فعالتر شوند.»
رئيس جمهور آمريکا منتظر چيست؟
برنامه آمريکا براي کمک به جنگجويان سني در استان الانبار ، که بسياري از آنها در دهه قبل در کنار سربازان آمريکايي با القاعده مي جنگيدند، منسجم نبوده است. افسران نظامي آمريکا سخت در تلاشند اين برنامه را به کار اندازند اما ابزار لازم را در اختيار نداشته اند.
نيروهاي عشاير سني هيچ رهبري يا ماموريت مشخصي ندارند که علت اصلي آن اين است که دولت عراق از تشکيل يک سامانه گارد ملي ، که آنها مي توانند در آن واحدهاي جنگي استاني را تشکيل دهند ، خودداري کرده است. دولت اوباما از اهرم اعمال نفوذ خود براي تحت فشار قرار دادن بغداد براي تصويب تشکيل يک گارد ملي يا دادن سلاح هاي مورد نياز جنگجويان عشاير به آنها استفاده نکرده است. افسران آمريکايي در عراق پراکنده اند و فقط تعداد اندکي از نيروهاي عشاير را آموزش داده اند.
افزون بر آن، دولت عراق فقط مقدار محدودي سلاح هاي سبک در اختيار عشاير سني قرار داده است که اين براي مقابله آنها با جنگجويان داعش که به خودروهاي زرهي و توپخانه سنگين و کاميون هاي بمب گذاري شده مجهز هستند، کافي نيست.
احمد ساجر جاسم، از شيوخ يکي از قبايل ساکن در حد فاصل الرمادي و فلوجه که آن هم در کنترل داعش است ، گفت :«دولت ما را در جنگ با داعش به حال خود رها کرده است. ما اولين کساني بوديم که جلو داعش ايستاديم و از کمک خواستيم اما هيچ کس به کمک ما نيامد.»
شيخ زياد مناجد السليمان ، که اهل الرمادي است گفت :«دولت وعده هاي زيادي داد اما همه اين وعده ها پوچ بود. اگر آمريکايي ها کمک مي کردند، همه عشاير (با داعش) مي جنگيدند.»
اما کمک موثر آمريکا مستلزم اعزام نيروهاي ويژه به عشاير سني براي کمک به هماهنگي آنها در جنگ است. اين کار مستلزم پشتيباني اطلاعاتي و تامين تسليحات بهتر براي آنهاست. اين کار همچنين مستلزم آن خواهد بود که دولت آمريکا از بغداد بخواهد به سني ها اطمينان خاطر بدهد که در آينده عراق جايي خواهند داشت.
تاکنون هيچ نشانه اي مشاهده نشده است که حاکي باشد اوباما مي خواهد انرژي مورد نياز را سرمايه گذاري کند (که البته منظورم از اين انرژي سربازان نيروي زميني نيست، بلکه اختصاص دادن منابع و توجه بيشتر است). اگر کاخ سفيد روي اين مسئله تمرکز نکند، مشکل داعش بدتر خواهد شد.
دومين نقص فاحش در راهبرد دولت آمريکا به حملات هوايي اين کشور مربوط مي شود. يکي از علل سقوط الرمادي اين بود که حملات آمريکا به داعش بسيار دير بود و اهداف اصلي اين گروه ، مانند کاميون هاي بمب گذاري شده که خطوط دفاعي نيروهاي ارتش عراق را در هم شکست، هدف قرار نگرفت. عراقي ها در شگفت مانده اند که چگونه خلبانان آمريکايي نمي توانند کاروان هاي کاميون هاي بمب گذاري شده داعش را که در جاده هاي باز حرکت مي کنند ، متوقف کنند.
اينکه گفته مي شود طوفان شن مانع از کار خلبانان آمريکايي شد، بهانه ديگري براي انفعال است. مشکل اصلي اين است: دولت اوباما به مشاوران آمريکايي يا ناظران هوايي پيشرو اجازه نداده است با واحدهاي عراقي همراه شوند، که اين يعني اينکه خلبانان آمريکايي از اطلاعات کافي در زمين برخوردار نيستند و در نتيجه ، حملات هوايي آمريکا اغلب موثر نبوده است. گزارش ها حاکي است خلبانان آمريکايي در 75 درصد ماموريت هاي جنگي خود در عراق و سوريه بدون شليک يک گلوله يا انداختن يک بمب به پايگاه خود باز مي گردند.
بر فهرست نقائص راهبرد آمريکا همچنان مي توان افزود -- مانند فقدان هرگونه برنامه براي سوريه -- اما بزرگترين نقص راهبرد آمريکا در جاي ديگري نهفته است.
اين نقص به اين مربوط مي شود که آيا کاخ سفيد خود را براي جنگ با ستيزه جويان داعش به شکلي که نتيجه بخش باشد، متعهد مي داند يا خير.
اگر بخواهيم از همان واژگان اشتون کارتر استفاده کنيم بايد بگوييم آيا «اراده جنگيدن» با داعش وجود دارد يا خير. اما در اينجا منظور اراده عراقي ها نيست بلکه اراده اوباما است. بايد منتظر ماند و ديد.

اميد رژيم اسرائيل به داعش
گروه تروريستي تکفيري داعش، آخرين سد رژيم صهيونيستي اسرائيل در برابر ايران است و اين بار محافل تبليغاتي اين رژيم به طور آشکار به همپيماني رژيم صهيونيستي با جريان تکفيري اعتراف کردند.
بکارگيري توان تازه حزب الله لبنان در نبرد عليه تکفيريهاي القاعده و داعش در بلنديهاي راهبردي قلمون، موجب شد تا صهيونيستها نگراني خود را رو کنند.
محافل صهيونيستي از جمله روزنامه اسرائيل تودي و شبکه ده تلويزيون رژيم صهيونيستي با اشاره به بکارگيري همين توانهاي تازه اعلام کردند که هدف گيري هوايي نيروهاي القاعده در بلنديهاي شمالي قلمون پيام روشني به اسرائيل است.
اين روزنامه از تحولات کلي منطقه خاورميانه ابراز نگراني کرد و جريان داعش را آخرين سد اسرائيل و برخي رژيم هاي عربي دربرابر قدرت ايران و محور مقاومت برشمرد.
حميدي عبدالله رئيس مرکز مطالعات رسانه اي سوريه مي گويد : رژيم صهيونيستي از درمان تروريستهاي سوريه تا مشارکت در تجاوزگري عربستان سعودي و آمريکا به يمن در بحران هاي منطقه نقش مستقيم دارد و البته مي داند با سقوط جريان تکفيري ، با جبهه بهم پيوسته محور مقاومت روبرو خواهد شد ، به همين دليل داعش را آخرين سد دفاعي خود مي داند.
وي افزود : نرمش گروه هاي تروريستهاي تکفيري از جمله داعش و القاعده در برابر رژيم صهيونيستي در مقايسه با رفتار وحشيانه اين گروه ها عليه مردم منطقه قابل توجه است.
تکفيريهاي القاعده در استان ادلب سوريه از حدود سه ماه پيش با محاصره کامل شهرهاي فوعا و کفريا حتي آب آشاميدني را به روي حدود چهل هزار نفر بسته اند ، اهالي فوعا و کفريا که بيشترشان زن و کودک هستند ، امروز در نامه سرگشاده به محافل بين المللي فرياد کمک سردادند.

شوک حاج قاسم به محور عراق ؛ اين اوباما کاري نمي کند
اين اخبار پس از اظهارات هفته گذشته سردار سليماني درباره نقش آمريکا در جنگ با داعش در عراق منتشر مي شود. شبکه سي ان ان هفته گذشته گزارش داد سردار قاسم سليماني فرمانده نيروي قدس قدرتمند ايران اظهاراتي را در خطاب مستقيم به باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا مطرح کرد.
سردار قاسم سليماني گفت آقاي اوباما پايگاه هاي شما از شهر الرمادي عراق چقدر فاصله دارند؟ شما در عراق به بهانه حمايت از ملت عراق حضور يافته ايد اما چنين کاري نکرديد و آيا اين بدين معني نيست که اراده اي براي مقابله با گروه دولت اسلامي عراق و شام وجود ندارد؟ (متن کامل گزارش آريا)

وعده جديد حاج قاسم
پانوراما الشرق الاوسط: قاسم سليماني وعده داد جهانيان در سوريه شگفت زده خواهند شد.     
پانوراما الشرق الوسط نوشت منابع عربي گزارش دادند قاسم سليماني فرمانده سپاه قدس وعده داد جهانيان از تحولات چند روز آينده در سوريه شگفت زده خواهند شد.
به گزارش  پايگاه خبري «پانوراما الشرق الاوسط»، قاسم سليماني گفت: در چند روز آينده جهانيان از آنچه ما با همکاري فرماندهان نظامي سوريه در حال آماده کردن مقدمات آن هستيم غافلگير خواهد شد.

پايان عمر البغدادي به دست نيروهاي مردمي خواهد بود     
در همين حال رئيس سازمان بدر عراق  هم تاکيد کرد پايان کار ابوبکر البغدادي سرکرده داعش به دست نيروهاي داوطلب مردمي عراق رقم خواهد خورد.
به گزارش  پايگاه خبري «المسله»، هادي العامري با تاکيد بر اينکه شهر الرمادي به زودي آغاز خواهد شد افزود: عشيره هاي استان دياله بايد براي مقابله با فتنه گران با يکديگر متحد شوند، زيرا همزيستي در اين کشور براي مقابله با خطر افراط گرايي ضروري است.
وي گفت: نيروهاي داوطلب مردمي عراق نماينده همه قشرهاي جامعه اين کشور از جمله شيعيان و سني ها و ديگر طيف ها هستند.
داعش با هدف قرار دادن همه طيف هاي جامعه عراق در واقع به دنبال مخدوش کردن وجهه اسلام است.
هادي العامري گفت: نيروهاي داوطلب مردمي با هماهنگي ديگر يگان هاي مسلح در حال نبردهاي شديد با داعش براي آزاد کردن مناطق و فراهم کردن زمينه بازگشت خانواده هاي آواره هستند.
رئيس سازمان بدر عراق پيش از اين خواستار مجازات عاملان سقوط شهر الرمادي شده و تاکيد کرده بود جلوگيري از ورود نيروهاي داوطلب مردمي به الرمادي با هدف فراهم کردن مقدمه سقوط اين شهر انجام شد.
حملات داعش به گونه اي نبود که مستلزم عقب نشيني نيروهاي ارتش از الرمادي باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار