کد خبر: ۴۱۹۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶ 06 May 2017
سمیه رضایی
ثبت شدن نام یک ورزشکار در تاریخ ورزش آن کشور می‎‎تواند برای همیشه نام او را زنده نگه دارد و برای همیشه ماندگار شود.
این روزها ورزشکار یزدی قدم را فراتر گذاشته و تصمیم دارد نام و رکوردش را در کتاب برترین‎‎ رکوردهای جهان (گینس) به ثبت برساند و هم تراز با برترین‌های جهان در این رده قرار گیرد.
«محمد حسین حسینی» رکورددار روپایی جهان در حالی می‌‌خواهد نام خود را در کتاب رکوردهای گینس به ثبت برساند که این روزها با تلاش مضاعفی که از خود نشان می‎‎دهد در یک قدمی ثبت شدن نامش در این کتاب است.
قهرمان روپایی جهان با توجه به این که روزهای سختی را پشت سر گذاشته با تلاش فراوان خود را اعجوبه روپایی در جهان معرفی کرده است به طوری که کشورهای حاشیه خلیج فارس برای به دست آوردن این ورزشکار قدرتمند یزدی از پول‌‌هایشان مایه گذاشته‎‎اند تا او را به کشور خود ببرند و رکورد را به نام کشورشان به ثبت برسانند.
حسینی که در حال حاضر با شیوه‎‎های مختلف خود را جهانی کرده، در روزهای آغازین سال جدید در برج میلاد تهران به آماده‎‎سازی خود پرداخته است تا نشان دهد برای ثبت در کتاب گینس تنها به یک حامی که همه‌جانبه وی را حمایت کند، نیاز دارد تا بتواند نام ایران و استان یزد را با افتخار، بار دیگر جهانی کند. همشهری در این زمینه گفت    وگویی با «محمدحسین حسینی» رکورددار اروپایی جهان انجام داده است که مشروح آن را در ادامه می‎خوانید.
  • رکوردگیری‌ای که در ایام عید در برج میلاد تهران انجام شد، به چه منظور بود؟
هدف از این رکوردگیری که در روزهای هفتم و هشتم فرودین در برج میلاد تهران برگزار شد، ایجاد آمادگی برای ثبت رکورد در گینس بود که توانستم خود را برای این مهم آماده کنم و همچنین آماده‎‎سازی برای به ثبت رساندن رکورد هزار کیلومتر که شروع آن از شهر یزد است و تا شهر مقدس مشهد ادامه خواهد داشت که با توجه به تصمیماتی که گرفته شده است، این رکورد در کتاب گینس به ثبت خواهد رسید.
  • رکورد قبلی که در گینس به ثبت رسیده، چند کیلومتر است؟
رکورد قبلی 38 کیلومتر است که تصمیم دارم با پیمودن مسیر یزد تا مشهد و به ثبت رساندن هزار کیلومتر این رکورد را به نام خودم ارتقا دهم و امیدوارم با حمایتی که از سوی مسئولان صورت می‎گیرد بتوانم این مهم را به نتیجه برسانم.
  • از نظر آمادگی بدنی با مشکلی مواجه نیستید؟
با تمرینات مستمر و منظمی که انجام داده‎‎ام از نظر بدنی آمادگی خوبی دارم و توانایی به ثبت رساندن چندین رکورد گینس را دارم.
روپایی زدن با توپ فوتبال، توپ تنیس و توپ‌‌های دیگر و پیمودن مسیرهای مختلف و بالا و پایین رفتن از پله‎‎های برج‎‎های بلند از دیگر توانایی‎‎هایی است که می‎‎توانم با حمایت به ثبت برسانم.
  • برای ثبت رکورد و تامین هزینه های آن چه برنامه‌‌ای دارید؟
مهم ترین مشکلی که در این راه وجود دارد، نبود حامی مالی و کسی است که بتواند همه هزینه‎‎ها را تامین کند. البته در این رابطه با مسئولان ورزشی صحبت کرده‎‎ام ولی تا این لحظه کسی حمایت نکرده است اما اگر بتوانم حامی مالی در این مورد به دست بیاورم، افتخار بزرگی برای استان و کشور به ثبت خواهد رسید. کشورهای دیگر حاضر هستند به هر قیمتی این رکورد را به نام خود به ثبت برسانند.
  • این که کشورهای خلیج فارس از شما دعوت کرده‎اند با ملیت آنها رکورد گینس را به ثبت برسانید، صحت دارد؟
تاکنون از من دعوت شده با ملیت‎‎های قطری، اماراتی و عمانی به ثبت رکورد بپردازم. حتی کشور امارات به من پیشنهاد کرد که برای اقامت و ثبت رکورد، بهترین خانه و ماشین به انتخاب خودم و یکی از مجهزترین سالن‎‎های ورزشی را در اختیارم می‎‎گذارد تا با نام آنها رکورد روپایی را به ثبت برسانم اما با توجه به عرق ملی، این دعوت را نپذیرفتم و برای به ثبت رساندن آن با نام ایران از هیچ تلاشی دریغ نخواهم کرد.
  • مسئولان استان از این رکوردگیری و ثبت آن در کتاب گینس حمایت نکرده‎‎اند؟
استان برخی مسئولان ارشددر این رابطه دیدار و گفت‎‎وگو کردم اما حمایتی از من صورت نگرفته است. امیدوارم با حمایت آنها یا با معرفی به یکی از شرکت    ها یا کارخانه‌های استان بتوانم این رکورد را به ثبت برسانم.
به نظرم حمایت از ورزشکاران و رکوردزنان در هر رشته‎‎ای باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد تا در تشویق ورزشکاران موثر باشد و کسب افتخار در رشته‎‎های ورزشی افزون‎‎تر شود.
  • به نظر شما چرا ورزش‎‎های انفرادی در استان مورد حمایت قرار نمی‌‌گیرد؟
نه تنها در استان یزد بلکه در سایر استان‎‎ها هم ورزش‌‌های انفرادی از سوی مسئولان و شرکت‎های تجاری مورد حمایت قرار نمی‎‎گیرد اما باید توجه داشت که اگر از ورزش‌‌های انفرادی در استان حمایت شود، تعداد بیشتری از ورزشکاران به رشته‎‎های مختلف روی می‎‎آورند و ورزشکاران بیشتری به جامعه ورزشی معرفی خواهند شد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار