مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه 65درصد جامعه یک میلیونی استان یزد را کارگران تشکیل می دهند گقت:178هزار کارگر در استان یزد به طور مستقیم بیمه شدند.
کد خبر: ۴۱۵۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶ 29 April 2017
به گزارش تابناک یزد،محمدحسین ریاحی در بافق اظهار داشت: حدود 39هزار واحد صنفی،تولیدی خدماتی رسمی در استان یزد وجود دارد و این موضوع نشان دهنده ظرفیت بالای خانواده کارگری در استان یزد است.
مدیرکل تعاون، کار، و رفاه اجتماعی استان یزد با بیان اینکه در بحث و موضوع کار و تولید با توجه به ظرفیت،توانمندی و متناسب با شرایط هر شهرستان واحدهای تولیدی،خدماتی،صنعت و معدن شکل می گیرد گفت: شهرستان بافق با توجه به ظرفیت سنگ اهن بیشترین فعالیت های آن متمرکز این حوزه است و با توجه به ظرفیت های هر منطقه نیروهای متخصص و توانمند در این عرصه را بکار گرفته می شوند.
وی با اشاره اینکه استان یزد ظرفیت ها و پتانسیل های سرمایه گذاری اقتصادی را دارد افزود:باتوجه به آمایش سرزمین و زیر ساخت های این استان تلاش بر این است که شرایط و زیر ساخت های توسعه فعالیت ها و خدمات اقتصادی را در این استان داشته باشیم و زیرساخت ها را بااستفاده از دانش بومی توسعه دهیم.
وی با تاکید بر اینکه برنامه ریزی به صورت دانش محور و با استفاده از تکنیک های روز و ظرفیت واحد های تولیدی متناسب با نیاز جامعه برطرف خواهد شد افزود : قطعا در این حوزه اشتغال پایدار را خواهیم داشت و اگر بخواهیم این اشتغال را داشته باشیم باید تولیدات داخلی با کیفیت، بازار عرضه و خرید محصولات بومی را افزایش دهیم.
مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی به تعداد 6هزار نفر فرصت های شغلی که ظرف 2سال برنامه ریزی شده اشاره و ابراز امیدواری کرد که این فرصت به عنوان یک برنامه ریزی در حوزه اشتغال پایدار مطرح شود.
وی با اشاره به اینکه استان یزد در کسب و کار خورد، فعالیت مطلوبی دارد تصریح کرد:ظرفیت هایی مانند IT و گردشگری به عنوان یک ظرفیت ذاتی این استان محسوب می شود و فارغ التحصیلان متناسب با این رشته ها را هم داریم.
مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان یزد افزود:فارغ التحصیلان دانشگاه ها باید علاوه بر کسب و دانش و افزایش آگاهی در حوزه مهارتی نیز خود را توانمند کنند و تعداد دانش آموختگان که دارای مهارت باشند افزایش یابد و اگر این موضوع تحق یابد به هدف خود دست پیدا خواهیم کرد.
وی با ابراز امیدواری که بتوانیم فرصت را برای فارغ التحصیلان دانشگاهی داشته باشیم و بتوانند کار تمام وقت و پایدار داشته باشند گفت:مراکز آموزشی فنی و حرفه ای در قالب طرح های کارورزی فرصت سازی خواهند کرد.
ریاحی افزود:قرار است شرایط گردشگری و سرمایه گذاری در حوزه های فناوری و گردشگری رادر قالب طرح تکاپو برنامه ریزی کنیم و به پایداری توسعه اقتصاد و اجتماع در استان یزد امیدوار باشیم .
مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد:برای افزایش نشاط و کاهش آسیب های اجتماعی باید محیط کار و خانه را طوری طراحی کنیم که نشاط افزایش یابد تا بتوانیم جامعه ای سالم داشته باشیم.
بیش از 90 درصد کارهای معدنکاوی، استخراج، بارگیری و حمل مواد معدنی سنگ آهن، فسفات، سرب و روی و سنگ های زینتی به بخش خصوصی واگذار شده و تعداد بیش از 12 هزار کارگر در بخش های مختلف به کار اشتغال دارند.
بافق به عنوان بهشت معادن ایران با 50 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلومتری یزد قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار