کد خبر: ۴۱۵۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲ 29 April 2017

به گزارش تابناک یزد،یک کارشناس ارشد حقوق بشر دانشگاه تهران یادداشتی را با عنوان «سرانجام ساقه نازک حقوق بشر به بار نشست...» به نگارش درآورده است.

متن یادداشت سامان نیک‌نژاد به شرح زیر است:

«اردیبهشت ۹۶؛ مقارن با ایام نزدیک به انتخابات دوازدهمین رییس جمهوری؛ هوای حقوق بشر در ایران بیش از هر زمان دیگر، بهاری شده است.

رییس جمهور روحانی با نزدیک شدن به ایام انتخابات از سند حقوق شهروندی رونمایی کرد و از مردم خواست تا مطالبه گرانه اجرای آن را از دستگاه های اجرایی بخواهند. عده زیادی این اقدام رییس جمهور را تبلیغ برای انتخاب دوباره ارزیابی کردند.

اینکه رییس جمهور برای مطرح کردن خود از ابلاغ یک "سند حقوق بشری" استفاده می کند، یعنی اهمیت دادن به "حقوق بشر" به یک معیار برای انتخاب رییس جمهور بدل شده است.

جلوه دیگر برجسته شدن احترام به حقوق بشر اقدام جناب رئیسی مبنی بر مبری دانستن خود از همراهی مقام قضایی سابق که گفته می شود اتهامات جدی در رابطه با نقض احتمالی حقوق بشر متوجه ایشان است در سفر اخیرشان به یزد بود، به نحوی که جناب رئیسی فورا در این‌باره اعلامیه‌ای منتشر کرد و خبر داد که هیچ کس ایشان را در این سفر همراهی نمی‌کرده است.

اینها یعنی "حقوق" بشر مهم و تعیین کننده شده است. به سهم خود و به عنوان یک شهروند تا بی نهایت، سپاسگزارم از همه کسانی که در طی این سالیان نسبت به موارد احتمالی نقض حقوق بشر حساسیت نشان دادند، به ویژه آنهایی که به دلیل درک نشدنشان - که آنهم ناشی از تازگی داشتن این مباحث در جامعه ما بود- متحمل هزینه های بسیار سنگین شدند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار