هفتمین کنگره بین المللی و جشنواره طب تولید مثل یزد در بیمارستان شهید صدوقی یزد آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۴۱۵۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۰ 29 April 2017
به گزارش تابناک یزد،مدیر اجرایی این کنگره در این مراسم گفت: از مجموع 400 مقاله ارسال شده به دبیرخانه این کنگره، 15 مقاله بصورت سخنرانی و 150 مقاله هم به صورت پوستر ارائه می شود.
علی محمد عبدلی با بیان اینکه کنگره یاد شده به مدت سه روز ادامه دارد افزود: در این کنگره شاخص ترین چهره های علوم تولید مثل از کشورهای انگلستان، استرالیا، اتریش، هلند، ژاپن، آلمان، دانمارک و ایتالیا حضور دارند.
مدیر پژوهشکده علوم تولید مثل یزد برگزاری کنگره مورد اشاره را فرصت مناسبی برای معرفی یزد به عنوان قطب درمان ناباروری در سطح جهانی بیان و اظهار کرد: برگزاری چهار کارگاه تخصصی و فوق تخصصی سلول‌های بنیادی و لاپراسکوپی از جمله برنامه های جنبی این کنگره است.
عبدلی هدف از برگزاری کنگره مذکور را انتقال تجربیات و ارائه آخرین دستاوردهای علمی در زمینه تولید مثل بیان کرد.
در کنگره بین المللی و جشنواره تولید مثل تعدادی از اساتید و دانشجویان شاخص طب تولید مثل ایران و جهان حضور دارند و در زمینه تکنیک های مختلف درمان ناباروری، ژنتیک ناباروری، تاثیرات محیطی بر روی ناباروری، جنبه های آندورولوژی و مسایل مختلف باروری در آن مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
مرکز تحقیقات و درمان ناباروری استان یزد در سال 1368 راه اندازی شده است که در سال 1379 از طریق معاونت آموزشی وزارت بهداشت - درمان و آموزش پزشکی بعنوان قطب علمی کشور در زمینه ناباروری و تولید مثل و همچنین در سال 1380 بعنوان مرکز تحقیقاتی نمونه در جشنواره پژوهشی رازی معرفی شد.
روزانه 50 زوج نابارور از سراسر کشور و حتی خارج از کشور برای درمان به این مرکز مراجعه و بالغ بر 30 درصد افراد آنان درمان می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار