شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز (جمعه) برای بررسی مسائل پیرامون کره شمالی به ریاست رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا تشکیل جلسه داد. این نشست با توجه به شدت گرفتن تنش ها در شبه جزیره کره، بواسطه فعالیت های کره شمالی برگزار شده است.
کد خبر: ۴۱۴۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 29 April 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ به دنبال افزایش تنش‌ها بر سر برنامه تسلیحاتی هسته‌ای و تهدید موشکی کره شمالی، ایالات متحده در نشست روز جمعه وزیران خارجه کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار تشدید فشارهای اقتصادی علیه پیونگ یانگ و انزوای آن کشور شد.
 
این نشست با سخنرانی وزیر خارجه آمریکا آغاز شد. تیلرسون در ابتدای سخنان خود گفت: «هدف آمریکا تغییر رژیم کره شمالی نیست و ما قصد نداریم منطقه را بی ثبات کنیم».

تیلرسون در ادامه گفت: کره شمالی تهدیدی برای آمریکا و دیگر کشورهاست. اگر کره شمالی به تهدیدها ادامه دهد ما متوسل به نیروی نظامی خواهیم شد.

 
 
تیلرسون بر وجود همه گزینه ها بر روی میز در مقابل کره شمالی تاکید کرد و در ادامه سخنان خود خواستار افزایش تحریم های اقتصادی علیه کره شمالی و قطع یا کاهش سطح روابط دیپلماتیک همه کشورها با این کشور شد.

 رکس تیلرسون وزیر خارجه ایالات متحده که ریاست نشست امروز را بر عهده دارد، ضمن درخواست افزایش تحریم ها و کاهش یا تعلیق روابط دیپلماتیک با کره شمالی گفت، ناکامی در انجام این اقدامات «فاجعه بار» خواهد بود.
 


 آمریکا خواهان تلاش جهانی برای مهار کره شمالی است، اما اعلام کرده توقع بیشتری از چین در این راستا دارد. پکن، شریک عمده تجاری کره شمالی، خواهان توقف برنامه هسته‌ای آن کشور است، اما واشنگتن معتقد است تاکنون تلاش چندانی در این راه به خرج نداده است.

وانگ یی وزیر خارجه چین نیز در این نشست گفت وضعیت کنونی در ارتباط با کره شمالی و نگرانی‌ها از فعالیت‌های اتمی و موشکی آن کشور به «نقطه بحرانی» رسیده است و تاکید کرد که مذاکره و گفت‌وگو با پیونگ یانگ تنها «راه عملی» برای پایان دادن به تنش‌‌هاست.

به گزارش رویترز، آنتونیو گوترس دبیرکل سازمان ملل نیز در نشست امروز نبود ارتباطات دیپلماتیک با کره شمالی «خطرناک» را دانست و با این هشدار که باید از «اشتباه محاسبه و سوء برداشت» پرهیز کرد، گفت «برای جلوگیری از درگیری و دستیابی به صلح، باید همین حالا اقدام کنیم.»
 
ناظران غربی می گویند رسیدن به یک راه حل دیپلماتیک برای مهار تهدید کره شمالی و در نهایت خلع سلاح اتمی کره شمالی، دو دهه است که راه به جایی نبرده و برعکس تهدید هسته‌ای آن کشور افزایش هم یافته و این احتمال وجود دارد که بتواند متحدان آمریکا در منطقه را هدف قرار دهد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده شب گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز، ضمن تاکید بر دیپلماسی برای حل بحران کره شمالی و این که رسیدن به آن «دشوار» خواهد بود، هشدار داد که احتمال دارد «کارمان با کره شمالی به مناقشه‌ای جدی بیانجامد.»

به گزارش تابناک، آمریکا جهت بازداشتن کره شمالی از انجام آزمایش‌های جدید هسته‌ای و موشکی، ناوگروهی را به منطقه اعزام کرده است. از سوی دیگر روز سه شنبه و در مراسم هشتاد و پنجمین سالگرد تاسیس ارتش کره شمالی، از آزمایش هسته‌ای یا موشکی جدید خبری نشد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار