کد خبر: ۴۱۴۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 28 April 2017
به گزارش «تابناک یزد»، برنامه شب گذشته «دورهمی» به گفتگو با قهرمان اتومبیلرانی کشورمان کوروش محمدخانی اختصاص داشت.
 
مهران مدیری کارگردان و مجری برنامه تلویزیونی «دورهمی» شب گذشته با پرداختن به موضوع تغدیه میزبان تنها راننده ایرانی در مسابقات اتومبیلرانی فرمول شد.
 

 
مجری این برنامه با اشاره به موضوع برنامه بیان کرد: تغذیه از جمله مواردی است که به طور مستقیم با مرگ و میر انسان‌ها سرو کار دارد و تعداد قطعات خاک سپاری گسترش پیدا کرده است.

وی در ادامه گفته‌های خود به گسترش گورخوابی اشاره کرد و گفت: گورخوابی همیشه نشانه فقر نیست و گاهی افراد از خوردن زیادی می‌خوابند.

مدیری پس از اولین بخش نمایشی که توسط بازیگران این برنامه سروش جمشیدی و مه‌لقا باقری اجرا شد، عنوان کرد: زمین بازی‌های قدیم امروز جای خودش را به گیم نت‌ها داده و به دنبال آن گیم نت‌ها، به ساندویچی تبدیل شده است، در حال حاضر بیشتر افراد شغل قبلی خود را ترک کرده و به کار رستوران و خوراکی مشغول هستند و چون دست در این حرفه زیاد شده، رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها سعی می‌کنند در این عرصه ابتکار عمل به خرج دهند.

وی در ادامه به منوهای عجیب و غریب رستوران‌ها برای جذب مشتریان بیشتر اشاره کرد و در خصوص رژیم‌های جدید و سبک‌های مختلف غذایی گفت.

مدیری شب گذشته میزبان کوروش محمدخانی قهرمان مسابقات اتومبیلرانی فرمول بود و از وی درباره این ورزش و چگونگی ورودش به این رشنه ورزشی سوالاتی مطرح کرد.

محمدخانی در ابتدا پس از عرض سلام به شروع فعالیت‌های خود از سن 7 سالگی و همچنین تشویق‌های پدرش اشاره کرد و گفت: 7 ساله بودم که پدر برایم یک ماشین درست کرد و در 10 سالگی با همان ماشین رکورد پرش با اتومبیل دنیا را زد. بعد از آن بود که عمویم در مشهد پیست کارتینگ تأسیس کرد. من از 16 سالگی برای ادامه تحصیل به لندن رفتم و دو سال پیش به ایران آمدم.

وی در ادامه با اشاره به حمایت‌های مادرش از این ورزش و علاقه او، در خصوص دوران کودکی خود اظهار داشت: از همان سن پایین عاشق سرعت بالا، خطر و هیجان بودم و بعد از نائب قهرمانی‌ام تصمیم جدی برای ادامه این ورزش گرفتم.

سفیر امنیت جاده و خیابان‌های ایران پیرامون مسابقات اتومبیلرانی بیان کرد: اتومبیلرانی بر اساس تصمیم‍‌هایی که در حین رانندگی گرفته می‌شود و فشارهایی که به روی راننده است، جزو ورزش‌های فیزیکی و ذهنی محسوب می‌شود.

محمدخانی افزود: اتومبیلرانی رشته‌های مختلفی دارد که فرمول یک درجه نهایی آن است، در واقع تفاوت بین فرمول و فرمول یک بین سرعت ماشین‌ها و رده بندی مسابقات است.

وی عنوان کرد: اتومبیلرانی سن خاصی دارد و به این بستگی دارد که راننده آمادگی جسمی و ذهنی خاصی داشته باشد. امروزه بیشتر راننده‌های جوان به این ورزش گرایش پیدا کرده‌اند.

قهرمان اتومبیلرانی مسابقات فرمول از 22 مقام اروپایی و جهانی و پیشنهاد کشور روسیه و چین برای بالابردن پرچم کشورهایشان گفت.

محمدخانی با بیان خاطره‌ای، از تصادف خود با دیوار لاستیکی در پیست کارتینگ گفت و به مصرف تغذیه سالم و نگه داشتن جسمی سالم برای این ورزش اشاره کرد.

مدیری در ادامه گفتگوی خود به عنوان سفیر امنیت جاده و خیابان‌های ایران اشاره کرد و محمدخانی اینگونه توضیح داد: فدراسیون جهانی اتومبیلرانی در اروپا یک کمپینی را برای حرکت به سمت جاده‌های ایمن تاسیس کرد و از هر کشور یک سفیر انتخاب شد. در واقع یکی از دلایلی که به ایران آمدم، الگوسازی این کمپین در جهت ایمن‌سازی رانندگی در جاده و خیابان‌ها در کشورم است.

محمدخانی در پایان با ابراز اینکه من خوشبختی را درک می‌کنم، یک تابلو نقاشی و دفترچه افتخارات خود را به موزه «دورهمی» اهدا کرد.
 
 
باشگاه خبرنگاران 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار