کد خبر: ۴۱۴۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۸ 27 April 2017
به گزارش «تابناک یزد»، دوباره انتخابات شده ؛ دوباره مناظره در راه است ؛ دوباره نامزدها رخ به رخ هم می نشینند. فردا ساعت ۴ اولین یکجا نشینی را تجربه می کنیم ؛ اولین مواجهه نامزدها .

روز مهمی است هم برای مردم، هم برای نامزدها و هم برای تحلیل گرانی که چشم به تحولات سیاسی این روزها دوخته اند تا شاید زودتر از سایرین نتیجه احتمالی را پیش بینی کنند.
نام مناظره که به میان می آید بی درنگ همه یاد سال ۸۸ در ذهنشان زنده می شود . ۸ سال گذشته از آن روز و از آن شب، همه اما به یاد دارند آن رسم غلطی که محمود احمدی نژاد در سیاست ایران پایه گذاری کرد . محمود احمدی نژاد دیگر جزو مولفه های تاثیر گذار این انتخابات نیست اما گویا او میراث دارانی از خود بر جای گذاشته است. کسانی که رسم و رسوم  او را برای این انتخابات بهترین راه برای پیروزی دانسته اند ؛ نگفته اند اما شبیه ترین به او شده اند . مثل او حرف می زنند ؛ وعده های آنچنانی می دهند ؛ پول پاشی های احمدی نژاد را وعده تکرار می دهند . همه ی این ها را در این روزها دیده ایم ؛ به روشنی و بدون حتی کوچکترین تفاوتی با آنچه که رییس جمهور سابق انجام می داد .  

این اما همه ماجرا نیست. میراث داران احمدی نژاد سورپرایز دارند . می خواهند در شبیه بودن به او چیزی کم نماند . خبرهایی رسیده ؛ آنها برنامه ریزی گسترده ای کرده اند . می گویند احمدی نژاد فردا ظهور می کند ؛ نه از مشهد که از رسانه ملی . از قرار معلوم فردا ساعت ۴ حسن روحانی مقابل یک احمدی نژاد خواهد نشت . کسی که بعد از پول پاشی و وعده های آنچنانی حالا به آن وجه دیگر احمدی نژاد رسیده است؛ به «افشاگری» . طبق برنامه ، از «بگم »، «بگم» شروع می شود تا گفتن حرف های آنچنانی. باز به دنبال کردن سیاست از  سیاه ترین وجه آن رسیده ایم.

رصد آنچه تا امروز رخ داده نشان می دهد رقبای روحانی یک پلن سه وجهی را برای مواجه با او دنبال کرده اند ؛ دو وجه آن اجرایی شده و یک وجهش از فردا کلید خواهد خورد .

آنها نخست در منفی نشان دادن تمام آنچه روحانی در این ۴ سال انجام داده کوشیده اند . از سیاست خارجی تا اقتصاد را زیر سوال برده اند . روزی می گفتند تحریم کاغذ پاره ای بیش نبوده و حالا رخت عزا بر تن کرده اند که چرا برجام تحریم را به زعم آنان از میان برنداشته است . روزهای سخت و عذاب آور اقتصادی و معیشتی دو سال پایانی دولت معجزه هزاره سوم را از یاد برده اند و حالا نگران رکود و تورم شده اند. چشمشان را بر خروج ایران از فصل هفت شورای امنیت و خارج شدن از سایه جنگ بسته اند و تهمت می زنند که روحانی ایران را وابسته به غرب کرده است .  

میراث داران احمدی نژاد در سطح دوم حرف های او را برای مردم تکرار می کنند. می گویند می خواهند یارانه را چند برابر کنند و چند میلیون شغل ایجاد کنند بی آنکه بگویند آنچه می گویند را از چه راهی دنبال خواهند کرد و چه اثرات شومی بر اقتصاد و دیگر شئون کشور داری ما دارد.

احمدی نژاد در انتخابات نیست اما فردا رسما از او رونمایی خواهد شد. آنها یک بار از این راه، رسیدن به قدرت را تجربه کرده اند ؛ چه بیم و چه باک که این راه رفته باز پیموده شود . حرف ها زده خواهد شد، رو به دوربین بدون سند؛ آن صدا را باز خواهیم شنید :«اسنادش هم موجود است!»

فردا محمود احمدی نژاد را در رسانه ملی خواهیم دید؛ شاید. اگر که اخبار رسیده درست باشد. البته حسن روحانی حتما زودتر از همه، اخبار رسیده را شنیده است.
 
نکته اما این است که آنها شبیه احمدی نژاد شده اند اما مردم دیگر شبیه مردمی که آن ها فکر می کنند نیستند . مردمی که در دوران او این حرف ها را شنیدند ، انتظارشان برای دیدن «اسنادی که موجود است» هرگز به سرانجامی نرسید. آنها شبیه احمدی نژاد شده اند اما مردم این احمدی نژادها را در اسفند ۹۴ نخواستند ، حالا پارلمان خالی از حضور آنها شده است .

میراث داران احمدی نژاد برای فردا سورپرایز دارند؛ شاید خودشان به همین زودی سورپرایز شوند . خبرهایی در راه است .
 
 
 
 انتخاب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار