یست و پنجمین همایش سالانه سیاست های پولی و ارزی با حضور مقامات ارشد اقتصادی، مدیران و کارشناسان روز جاری (یکشنبه) در سالن اجلاس سران آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۴۱۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳ 31 May 2015
به گزارش تابناک یزد،در این همایش دو روزه علاوه بر تبیین سیاست های پولی و ارزی، نشست هایی با عنوان الزامات سیاست پولی و ارزی گذار به تورم تک رقمی، ارتقای سلامت و نظارت بانک مرکزی در راستای تامین ثبات مالی، الزامات نهادی پایداری تورم تک رقمی و اصلاح بازار اعتبار و تجدید ساختار بنگاههای اقتصادی و آخرین مباحث مرتبط با سیاست های پولی و ارزی کشور با حضور علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی، ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی؛ کارشناسان ارشد داخلی و بین المللی تشکیل خواهد شد.

در این همایش نشست های دیگری با عنوان سیاست ارزی و گذار نرخ تورم، مقام ناظر و ترازنامه بانک ها، ابعاد فقهی سیاستگذاری پولی، چارچوب مناسب سیاست گذاری پولی و تامین مالی تولید برگزار خواهد شد.

رونمایی از کتاب و تقدیر از چهره های ماندگار بانکی و اعلام برندگان مسابقه تورم در آینه تصویر از دیگر برنامه های این همایش خواهد بود.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی با بیان اینکه موضوع اصلی این همایش تورم تک رقمی پایدار، الزامات سیاستی و نهادی است، گفت: رونمایی از اولین دانشنامه بانکی ایران و برگزاری نمایشگاه کتاب های تخصصی اقتصادی با تخفیف ویژه از دیگر برنامه های این همایش است.

فرهاد نیلی با بیان اینکه وزیر اقتصاد در همایش امسال سخنرانی خود را با موضوع راهبرد دولت در دستیابی به تورم پایدار تک رقمی ارائه خواهد کرد، افزود: رئیس کل بانک مرکزی هم دستاوردهای سیاست مقابله با تورم در سال 93 و تداوم سیاست کنترل تورم در سال 94 را تشریح خواهد کرد.

در بیست و پنجمین همایش سالانه سیاست های پولی و ارزی از صاحبنظران و اساتید خارجی در حوزه سیاست های پولی و بانکی نیز برای ایراد سخنرانی و انتقال تجارب جهانی در زمینه بانکداری مرکزی و برقراری ثبات مالی دعوت شده اند.

عناوین سخنرانی های پروفسور جیانلوکابنینو (استاد اقتصاد مدرسه اقتصاد لندن)، مارتین سریسولا (معاون بخش خاورمیانه و آسیای مرکزی، صندوق بین المللی) ، پروفسور پیرپائولوبنینو (استاد اقتصاد دانشگاه لوئیس گیدو کارلی ایتالیا)، نائوکی تاباتا( مشاور ارشد موسسه تحقیقات اقتصاد ژاپن)، مارکوس کربر(استاد مالیه عمومی و اقتصاد سیاسی دانشگاه فناوری برلین) به ترتیب انباشت ذخایر خارجی و رشد، راهکارهای دستیابی به تورم تک رقمی، ناخنثی بودن عملیات بازار باز، نقش بانک مرکزی در رابطه با حل مشکل مطالبات غیرجاری و نظارت بانکی در بانک مرکزی اروپا خواهد بود.

در این همایش همانند سال قبل به منظور نقد و بررسی محورهای اصلی همایش چهار نشست سیاسی با سخنرانی جلالی نائینی، سیدعلی مدنی زاده، فرهاد نیلی و اسد جفری برگزار می شود.

هدف از برگزاری این نشست ها، ارائه تحلیل های علمی در هریک از محورهای اصلی همایش است به نحوی که بتواند با ارائه پیشنهادها و توصیه های سیاستی شفاف در تصمیم سازی های اقتصاد نقش موثری ایفا کند.

همچنین به دلیل اهمیت موضوع کنترل بدهی بانک ها به بانک مرکزی و رفع معضل اضافه برداشت بانک ها، در همایش امسال میزگردی تحت عنوان «مدیریت بدهی بانکها به بانک مرکزی: پیش شرط تحقق تورم یک رقمی» برگزار خواهد شد که درآن صاحبنظران حوزه بانکی به بحث و تبادل نظر حول راهکارهای عملی کنترل بدهی بانک ها به بانک مرکزی خواهند پرداخت.

همزمان با برگزاری همایش ، دو کارگاه آموزشی با موضوع های اقتصاد بین الملل پیشرفته و اقتصاد پولی پیشرفته با حضور جیانلوکا و پیر پائولوبنینو در محل سالن اجلاس سران تشکیل خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار