فرمانده انتظامی شهرستان یزد از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۴۱۴۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۳ 27 April 2017
به گزارش تابناک یزد،سرهنگ منوچهر نصیری گفت: در راستای ارتقاء امنیت محله محور، طرح تشدید مقابله با معتادان پر خطر و توزیع کنندگان مواد مخدر در شهرستان طی هفته گذشته به اجرا در آمد.
وی ادامه داد: ماموران این فرماندهی در اجرای این ماموریت توانستند 35 معتاد را با موادمخدر در سطح شهر یزد دستگیر کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان یزد افزود: در اجرای این طرح یک هفته ای پلیس مقدار 42 کیلو گرم انواع مواد مخدر، کشف شد.
وی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌ های شبانه ‌روزی کارکنان جان برکف انتظامی گفت: پلیس قاطعانه با هرگونه قانون شکنی برخورد خواهد کرد و این امر مستلزم تقویت تعاملات درون و برون سازمانی پلیس با مردم و دیگر ادارات تاثیر گذار در تامین نظم و امنیت است. و تلفن 110 آماده پاسخگویی به شهروندان می باشد.
***
رئیس پلیس راه استان یزد گفت: ماموران پلیس راه اردکان- نائین سه دستگاه خودروی سنگین را به علت رانندگی بدون گواهینامه توقیف و روانه پارکینگ کردند.
سرهنگ احمدمظفری افزود: روز گذشته ماموران پاسگاه پلیس راه اردکان- نائین سه دستگاه کامیون را به علت سرعت غیرمجاز متوقف کردند.
وی افزود: با توجه به اینکه راننده های این خودروها بدون گواهینامه اقدام به رانندگی در سطح جاده کرده بودند خودروی آنها توقیف و روانه پارکینگ شد.
رئیس پلیس راه استان یزد یادآور شد: راننده خودرو به مراجع قضائی معرفی شد.
***
فرمانده انتظامی شهرستان یزد از توقیف 108 دستگاه وسیله نقلیه متخلف در اجرای طرح یک هفته ای ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ منوچهرنصیری گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف برخورد با وسایل نقلیه متخلف در سطح حوزه
استحفاظی این فرماندهی با بکارگیری تمامی امکانات طی یک هفته به اجرا در آمد.
نصیری گفت: در نتیجه این طرح 49 دستگاه موتورسیکلت متخلف توقیف و روانه پارکینگ شد که نداشتن پلاک، حرکات نمایشی، تغییر در صدای وسیله نقلیه، ایجاد مزاحمت برای شهروندان، از دلایل عمده توقیف این وسایل نقلیه بوده است.
فرماندهی انتظامی شهرستان یزد هدف پلیس از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی را افزایش امنیت، آسایش و آرامش شهروندان برشمرد و خاطرنشان کرد: نیروهای پلیس با بکارگیری تمام توان عملیاتی و انتظامی خود در تامین نظم و امنیت شهروندان تلاش می‌کنند و لازم است شهروندان نیز ضمن رعایت نکات ایمنی در پیشگیری از سرقت و غیره هرگونه موارد مشکوک را از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.
***
جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان اشکذر آموزش و فرهنگ سازی هدفمند در حوزه امنیت اجتماعی را راهبردی فراگیر و اثربخش در پیشگیری از سرقت های مختلف دانست.
سرگرد مهدی گل محمدی در حاشیه برگزاری جلسه تعامل و آموزش همگانی با صنف کشاورزان و دامداران این
شهرستان با اشاره به این که یکی از مهم‌ترین راهکارهای پلیس در زمینه پیشگیری از سرقت، هماهنگی با همه سازمان‌ها و نهادها در راستای اقدامات پیشگیرانه از وقوع جرم است گفت : تردیدی نیست که پیشگیری، همواره راهبردی ترین مولفه در مبارزه با سرقت به شمار می رود.
وی با تاکید بر پدیده سرقت به عنوان یکی از مولفه های مهم در کاهش احساس امنیت اجتماعی، توجه به تاثیر پدیده های جمعی و کنش های متقابل اجتماعی در وقوع سرقت را مقدمه ای مهم در شناخت، تبیین و اتخاذ راهکارهای کاربردی پیشگیرانه از سرقت، در رویکرد علمی پلیس برشمرد.
جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان اشکذر نقش مشارکت همگانی شهروندان را در پیشگیری از انواع سرقت ها بسیار مهم و موثر دانست و یادآور شد: آموزش و فرهنگ سازی هدفمند در حوزه امنیت اجتماعی، همواره راهبردی فراگیر و اثربخش در پیشگیری از سرقت های مختلف است.
گل محمدی ، پیشگیری از جرایم و تأمین نظم و امنیت شهروندان را راهبرد مهم و اصلی پلیس برشمرد و بر اجرای دقیق تدابیر و کنترل سطح حوزه استحفاظی تاکید کرد.
جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان اشکذر با بیان اینکه وقوع جرایم و سرقت ها از جمله سرقت های خرد موجب کاهش احساس امنیت در بین شهروندان می شود تاکید کرد: حضور بهنگام پلیس به همراه گشت های مستمر و هدفمند می تواند زمینه وقوع بسیاری از جرایم و سرقت‌ها را در سطح جامعه از بین ببرد.
این مقام انتظامی اظهار داشت: آموزش همگانی در بستر مدیریت علمی، مهمترین اصل در پیشگیری محسوب شده و این بدان معناست که مدیران ابتدا باید سنجش و ارزیابی مطلوبی از تمام توان و امکانات و شرایط موجود داشته و سپس در بستر ارزیابی های صورت گرفته ماموریت های پیش رو را به مرحله اجرا در آورند.
وی در پایان تقویت اعتقادات و باورهای دینی، توجه اساسی به مسائل اقتصادی، پیشگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها، ارتقای فرهنگ، سرعت عمل در شناسایی و تعقیب سارقان، برخورد جدی دستگاه قضا با مال‌خرها و سارقان و نیز تربیت نیروی حرفه ای مبارزه با سرقت از سوی پلیس را از جمله عوامل پیشگیری از سرقت برشمرد.
محورهای مواصلاتی استان یزد به دلیل اتصال استان های جنوبی به مرکز کشور و موقعیت این استان در کانون کریدور شمال - جنوب کشور باعث شده تا راه های این استان مورد سوء استفاده برای انتقال کالای قاچاق قرار گیرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار