نخستین دوره مسابقات بین‌المللی سازه‌های ماکارونی در دانشگاه فنی و حرفه‌‌ای یزد آغاز شد.
کد خبر: ۴۱۴۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۴ 27 April 2017
به گزارش تابناک یزد،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در مراسم آغاز این مسابقات گفت: راه اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری تکیه بر ظرفیت های داخلی کشور است.
آیت‌الله محمدرضا ناصری افزود: باید با برنامه ریزی دقیق از تمام ظرفیت های داخلی برای تحقق منویات مقام معظم رهبری استفاده کرد.
وی با بیان اینکه دشمنان همواره به دنبال جلوگیری از پیشرفت جوانان کشور ما هستند بر هوشیاری و بصیرت در برابر اهداف استکبار جهانی تاکید کرد که موضوعی مهم است .
امام جمعه یزد گفت: راه توسعه کشور و اقتدار آن در سطح جهان در سایه تلاش جدی تمام دلسوزان و دانشجویان است که اگر این امر مهم محقق شود بسیاری از نیازهای کشور مرتفع می شود.
ناصری تصریح کرد: بر هر انسان مومن و مسلمان است تا از تمام توانایی های خود برای توسعه جامعه اسلامی استفاده کند که موجب شکست اهداف دشمنان انقلاب اسلامی می شود.
در این مسابقات تیم هایی از ایران و کشورهای اتریش، آلمان، چین، فرانسه، عراق و پاکستان با 452 سازه ماکارونی به مدت 2 روز با هم به رقابت می پردازند.
ایجاد بستر تعامل دانشجویان داخلی و خارجی، شور و نشاط در بین جوانان در محیط ‌های دانشگاهی و کشف استعدادهای درخشان از اهداف برگزاری مسابقات است.
مسابقات در قالب هفت گرایش سنگین، راندمان دانشجویی، راندمان دانش آموزی، پل عابر پیاده زیبا، المان شهری، سازه فشاری و هدفمند برگزار می شود.
تیم های حاضر در این دوره از مسابقات در 2 سطح دانش آموزی و دانشجویی با شبیه سازی سازهای مهندسی عمران و معماری در راستای ساخت سازه هایی با طراحی نوین و استحکام بالا به رقابت خواهند پرداخت.
در این دوره از مسابقات طبق آخرین قوانین و مقررات بین المللی مسابقات سازه های ماکارونی و با تجهیزات تخصصی از جمله بارگذاری سازه ها با جک های هیدرولیک، بدون دخالت دست و به صورت دیجیتالی اجرا می شود.
دانشگاه فنی و حرفه‎‎ای یزد از اولین موسسات آموزش عالی در استان است و هم‎‎اکنون 12 هزار دانشجو در قالب 9 دانشکده و 102 کد رشته در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار