سجوانی گفته است که همسرش و ایوانکا ترامپ 2 دوست صمیمی هستند و خانواده ترامپ به صورت منظم به منزل وی در نیویورک رفت و آمد می‎‌کرد.
کد خبر: ۴۱۳۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۵ 25 April 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ یک سایت مصری مدعی شد که ایران از "حسین علی سجوانی" میلیاردر اماراتی و دوست صمیمي دونالد ترامپ خواسته است که برای ملایم ساختن دیدگاه ترامپ درباره ایران نقش میانجی ایفا کند.

 سایت مصری "عربی 21" در یک گزارش اختصاصی به نقل از "منبع آگاه" که نام آن را ذکر نکرده، مدعی شد که ایران در پی گرفتن ارتباط با ترامپ از طریق یکی از دوستان صمیمی وی است.

این سایت مدعی شد: ایران از "حسین علی سجوانی" تاجر و میلیاردر اماراتی و رئیس شرکت "داماک" امارات خواسته است که برای تلطیف فضای ایجاد شده میان ایران و آمریکا با ترامپ ارتباط برقرار کند.

حسین علی سجوانی یک میلیاردر اماراتی است که از گذشته با ترامپ روابط اقتصادی داشته و از دوستان صمیمی وی به شمار می‌رود. برخی رسانه‌ها وی را ایرانی الأصل معرفی کرده‌اند اما وی این مسئله را رد کرده و گفته که مادربزرگ وی عراقی است و دایی‎‌های پدر وی همچنان در بغداد زندگی می‌کنند.

حسین علی سجوانی و دونالد ترامپ در یک زمین گلف

رسانه مصری مدعی شد: درخواست ایران از میلیاردر اماراتی برای میانجی‌گری با ترامپ

این منبع آگاه به سایت عربی 21 گفته است: ایران از سجوانی خواسته است این میانجی‌گری را انجام دهد چون وی فردی شیعه و دارای روابط بسیار نزدیک با ایران است. ایران می‌خواهد قبل از سفر دونالد ترامپ به عربستان سعودی این میانجی‌گری صورت گیرد زیرا در این سفر ممکن است موضعی علیه ایران و گسترش نفوذ آن در منطقه اعلام شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قرار است اواخر اردیبهشت‌ماه به عربستان سعودی سفر کند. این سفر در پی دیدار "محمد بن سلمان" جانشین ولیعهد و پسر پادشاه عربستان سعودی با ترامپ در کاخ سفید برنامه‌ریزی شده است. محمد بن سلمان پس از این دیدار آن را "نقطه تحول تاریخی" دانسته بود. کارشناسان معتقدند که ترامپ در سفر آینده خود به عربستان موضع سختی را علیه ایران اعلام و از عربستان سعودی در برابر ایران حمایت خواهد کرد.

شرکت حسین علی سجوانی با شرکت ترامپ در انجام یک پروژه 2 میلیارد دلاری در زمینه معامله ویلاهای لوکس همکاری می‌کرد.

آقای سجوانی همچنان شریک ترامپ به شمار می‌رود. سجوانی درباره اینکه ترامپ دیگر نمی‌تواند به فعالیت‌های اقتصادی بپردازد گفت "هر 3 فرزند ترامپ در اتخاذ تصمیمات [اقتصادی مربوط به شراکت دو طرف] مشارکت دارند و من فکر می‌کنم با وجود آنها مشکلی در رشد اقتصادی و حفظ روابط تجاری نخواهیم داشت".

به گزارش عصرایران، سجوانی درباره روابطه صمیمی بین خانواده وی و خانواده ترامپ گفته است که همسرش و ایوانکا ترامپ 2 دوست صمیمی هستند و خانواده ترامپ به صورت منظم به منزل وی در نیویورک رفت و آمد می‎‌کرد.

حسین علی سجوانی و 2 فرزند ترامپ در دبی

رسانه مصری مدعی شد: درخواست ایران از میلیاردر اماراتی برای میانجی‌گری با ترامپ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار