کد خبر: ۴۱۲۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸ 24 April 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ پروژه‌ی اصلاح و بهینه‌سازی تکمیل دو بی خطوط فوق‌ توزیع شماره‌های637 و 638 در پست 63 اردکان به‌اتمام رسید و برق‌دار شد.
علی‌اکبر صالحي، مجري طرح‌های اصلاح و بهینه‌سازی و تعميرات اساسي شرکت برق منطقه‌ای یزد با اعلام این خبر افزود: خطوط 63 کیلوولت شماره‌های637 و 638پست 63/20 کیلوولت اردکان فاقد حفاظت و بریکر بود که با توجه به قرارگیری پست اردکان در رینگ شبکه فوق‌توزیع، این نقص باعث کاهش ضریب پایداری و قابلیت اطمینان این پست و شبکه فوق‌توزیع می‌شد و هرگونه ایجاد فالت (خطا) روی خطوط مذکور، موجب خروج خطوط دیگر، ترانس‌ها و حتی ناپایداری شبکه فوق‌توزیع منطقه اردکان می‌شد.
اتمام اصلاح و بهینه‌سازی در پست63 کیلوولت اردکان 

وی افزود: با توجه به محدودیت فضای اتاق فرمان پست مذکور، در ابتدای اجرای پروژه‌،سیستم کنترل دو بی خطوط شماره‌های 633 و 634 در این پست، اصلاح و بهینه‌سازی و به تابلوی کنترل اصلی پست انتقال داده شد؛ تا با ایجاد فضای کافی، سیستم حفاظت خطوط 637 و 638 نصب، تست و راه‌اندازی گردد.
صالحی تصریح کرد: باوجود برق‌دار بودن پست و مشکلات خاص این پروژه، با تلاش، پیگیری و برنامه‌ریزی‌های درست و به‌موقعکارکنان معاونت بهره‌برداری، با موفقیت و بدون کوچک‌ترین حادثه‌ای به‌ پایان رسید و برق‌دار شد.
 
اتمام اصلاح و بهینه‌سازی در پست63 کیلوولت اردکان 

شایان‌ذکر است این پروژه اصلاح و بهینه‌سازیاز اواخر سال ۹۲ در فاز مطالعاتی و اوایل سال 95 در فاز اجرایی قرار گرفت. این پروژه با استفاده حداکثری از موجودی انبار انجام شد و فقط به خرید حداقل تجهیزات HV و LV اکتفا گردید. این اقدام صرفه‌جویی قابل‌توجهی را در هزینه‌های شرکت به دنبال داشت که هزینه‌ نهایی نزدیک به چهار هزار میلیون ریال، نشان‌دهنده این موضوع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار