کد خبر: ۴۱۲۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱ 24 April 2017
به گزارش تابناک یزد، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از کشت 118 هزارهکتار تولیدات گیاهی در یزد خبرداد.

«سیدعلی‌محمد ضیاکاشانی»  با اشاره به ظرفیت‎های کشاورزی استان یزد،‌ اظهار کرد: در مجموع 118 هزارهکتار تولیدات گیاهی، 80 هزارهکتار تولیدات باغی و 38 هزارهکتار تولیدات زراعی در استان یزد زیر کشت است.

وی افزود: عمده باغات استان به ترتیب اولویت پسته، انار، بادام، زردآلو، گردو و سایر درختان سیاه ریشه است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان یزد در ادامه داد گفت: عمده گیاهان زراعی استان یزد گندم، جو، ذرت، علوفه هستند.

این مقام مسئول درمورد سطح زیر کشت گلخانه‌های استان تصریح کرد: تاکنون حدود 1400 هکتار محصولات گلخانه‌ای با تنوع کشت خیار، گوجه فرنگی، بادمجان، فلفل دیگر سبزیجات برگی در استان یزد کشت می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که مهمترین چالش یزد کم آبی و خشک سالی‌های متمادی است،‌ خاطرنشان کرد: در17 سال اخیر تعداد زیادی از قنات‌های این استان خشک و چاه‌های کشاورزی از دو نظر کمیت و کیفیت با چالش جدی مواجه شدند.

معاون جهاد کشاورزی یزد با اشاره به این که خشک سالی و کاهش کیفیت آب چاه‌ها دو مشکل جدی کشاورزی در استان یزد است،‌ اظهار کرد: به منظور مقابله با کم آبی در باغات استان شبکه آبیاری در باغات و مزارع گسترش پیدا کرده است.

وی در پایان جایگزین کردن گیاهان کم‌آبخواه به جای گیاهان پرآبخواه، توسعه گلخانه و کشت گیاهان دارویی را از دیگر اقدامات انجام شده در راستای مبارزه با خشک سالی در استان یزد دانست.

گفتنی است؛ درختان سیب، گیلاس، آلبالو از جمله درختان سیاه ریشه هستند که بیشتر در مناطق کوهستانی و شیبدار کشت می‌شوند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار