کد خبر: ۴۱۲۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰ 24 April 2017
به گزارش تابناک یزد،نمایشگاه عکس کوه‌های استان یزد با عنوان «نگاه حرفه‌ای با دوربین غیر حرفه‌ای» اثر «سعید میرعلی» در مسجد جامع کبیر یزد گشایش می‌یابد.

 «حسين دشتي اردكاني» مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری یزد با اعلام این خبر گفت: در این نمایشگاه 110 اثر از «سعید میرعلی» هنرمند و فعال محیط زیست با موضوع کوه و طبیعت از صبح امروز يكشنبه سوم ارديبهشت‌ماه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است .

وي با بیان این که این اولین نمایشگاه آثار هنری این فعال محیط زیست محسوب می‌شود، افزود: آثار ارائه شده حاصل دو سال تلاش و پشتکار است .

«سعيد ميرعلي» خالق اين آثار كه از سال‌ها پیش با دیدن عقاب‌کوه اسلامیه تفت، جرقه عکاسی از کوه‌های یزد و ایران در ذهنش زده شد، در خصوص آثار ارائه شده به این نمایشگاه، گفت: از دو سال پیش تاکنون با استفاده از یک دوربین معمولی غیرحرفه‌ای اقدام به عکاسی و ثبت تصاویر زیبا و کم نظیر برخی از کوه‌ها و طبیعت استان یزد کردم .

وی با بیان این که تاکنون حدود سه هزار عکس از این جاذبه‌های خدادادی گرفته‌ام، افزود: در مسیرهای عبوری در فصول و زمان‌های مختلف سال، اشکال گوناگون کوه‌ها را شکار کرده‌ام که هر کدام زیبایی و فلسفه خاص خودش را دارد و منتخبی از آن‌ها به مدت یک هفته در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد .

این فعال محیط‌زیست با بیان این که کوه‌ها آثار و آیات پروردگار هستند و در قرآن کریم نیز از آن‌ها به عنوان میخ‌های زمین نام برده شده، اظهار كرد: به نظر من کوه‌ها نباید بریده و نمای ساختمان شوند، مگر نمای ساختمان چند سال پابرجا و مقاوم است؟ اما ما برای انجام این کار، یک اکوسیستم را به هم می‌ریزیم و گیاهان با ارزش دارویی آن منطقه را از بین می‌بریم که این عوامل اثر منفی بر بارندگی و آبدهی چشمه‌ها می‌گذارد .

میرعلی ادامه داد: مردم باید بیش از پیش به امانت‌های الهی از جمله کوه‌ها و طبیعت توجه داشته باشند، در قبال آن بیشتر احساس مسئولیت کنند و برای حفظ و بقای این امانت همت گمارند .

وی با اشاره به توجه ویژه سازمان یونسکو  به عقاب‌کوه، تصریح کرد: با برپایی این نمایشگاه سعی داریم به تمام دنیا بگوییم که باید به همه کوه‌ها و طبیعت توجه شود و مورد تخریب، تعدی و دست‌اندازی بشر قرار نگیرد .

نمایشگاه عکس «نگاه حرفه‌ای با دوربین غیر حرفه‌ای» در شبستان مسجد جامع کبیر یزد تا 10 اردیبهشت صبح و عصر پذیرای علاقه‌مندان است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار