رییس مرکز تحقیقاتی و درمانی دیابت یزد از احداث نخستین بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی دیابت کشور در شهرستان اشکذر خبر داد.
کد خبر: ۴۱۲۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۱ 23 April 2017
به گزارش تابناک یزد،مسعود رحمانیان، رییس مرکز تحقیقاتی و درمانی دیابت یزددر نشست خبری با اصحاب رسانه استان مهم ترین مساله در دیابت را ژنتیک خواند و اظهار کرد: خوشبختانه با آموزش های لازم در جامعه توانستیم رشد دیابت در سطح استان را کاهش و از استان اول کشور به رتبه پنجم نزول پیدا کنیم.
وی ادامه داد:  حدود ۵۰ درصد افراد جامعه از بیماری دیابت خبر ندارند ولی در استان یزد به ۱۰ درصد می رسد.
رحمانیان از چاپ کتاب هایی در خصوص دیابت خبر داد و افزود: این کتاب ها به زبان ساده و با کمک خیران چاپ و در اختیار مردم قرار گرفت و تعدادی نیز در دستور کار است.
رییس مرکز تحقیقاتی و درمانی دیابت یزد گفت: تعدادی از افراد دیابتی که توان پرداخت هزینه ها را نداشتند و دوره درمان را رها می کردند شناسایی و با کمک خیران تحت پوشش قرار گرفتند به طوری که سال گذشته حدود ۱۰۰ میلیون تومان برای نیازمندان هزینه شد.
وی گسترش دستگاه های چشم پزشکی، راه اندازی بخش نورولوژی یا بخش مغز و اعصاب، کلینیک زخم پای دیابتی، کلینیک چاقی و راه اندازی سالن ورزشی با تجهیزات لازم، آزمایشگاه مرکزی، مدرسه خانوادگی دیابت، ایجاد مرکز دیابت در کلیه شهرستان های استان، ایجاد انجمن تسنیم، کلینیک کبد چرب و پیگیری برای راه اندازی رشته پی اچ دی پرستاری دیابت را از اقدامات مهم این مرکز برشمرد.   
رییس مرکز تحقیقاتی و درمانی دیابت یزد از احداث نخستین بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی دیابت کشور در شهرستان اشکذر خبر داد و تصریح کرد: در این بیمارستان پزشکان متخصص و فوق متخصص و پرستاران با تجربه و آشنا به بیماری دیابت حضور خواهند داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار