از جایگاه های خجالت آور و تأمل برانگیز استان فارس در کتاب خوانی و آمار زندانیان و ماجرای دختری که لخت و برهنه در یکی از خیابان های شیراز قدم می زد تا دو آتش سوزی در مراتع استان و مشارکت یک شرکت چینی در مترو شیراز و 280 اتوبوس درون شهری جدید در راه شیراز و . . .
کد خبر: ۴۰۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۴ 29 May 2015

تابناک فارس:

دانشگاه های کم رونق جمع آوری می شود/دانشجویان پیام نور هر ترم 35 هزار تومان برای مسائل فرهنگی پرداخت می کنند!/همایش ملی آسیب شناسی دین باوری در پیام نور شیراز

رئیس دانشگاه پیام نور فارس از اجرای طرح تجمیع واحدهای دانشگاه پیام نور در استان خبر داد/رتبه نخست آموزشی دانشگاه پیام نور فارس در کشور/همایش ملی آسیب شناسی دین باوری امروز در دانشگاه پیام نور شیراز آغاز شد.مشکلات اقتصادی واجتماعی وهمچنین توطئه های دشمن ،تهدید جدی برای دینداری جوانان است./35 هزار تومان از هر دانشجوی پیام نور برای مسائل فرهنگی گرفته می شود.

3 طرح بزرگ صنعتی فارس که باید برای ارزیابی زیست محیطی متوقف شوند

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس بیان داشت : سه طرح بزرگ سفر هیات دولت به فارس فاقد پیوست و ارزیابی زیست محیطی است و نیاز به ارزیابی دارد و تا حصول نتیجه در این زمینه اجرای این طرح ها متوقف است.

این طرحها شامل طرح اتان گیری پالایشگاه پارسیان برای پنج پتروشیمی شرق استان فارس ، طرح احداث نیروگاه سیکل ترکیبی در جنوب فارس و طرح احداث کارخانه بزرگ تولید شمش آلومینیوم در منطقه ویژه لامرد با اعتبار 1/2 میلیارد دلار عنوان می باشد.

کاهش 18 درصدی صادرات استان فارس!!!

صادرات فارس امسال 7 میلیون و 973 هزار و 382 دلار بوده که از نظر ارزش دلاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18 درصد کاهش داشته و از نظر وزنی 10 هزار و 964 تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 69 درصد کاهش داشته است.

مگر شهرداری ها حسابشان مشکل دارد که از ورود دیوان محاسبات ابا دارند؟

انتشارسخنانی با این مضمون که ورود و نظارت دیوان محاسبات موجب کندی کارهای شهرداری ها می شود، دیوان محاسبات فارس را به واکنش واداشت و اعلام کرد که این بیانات مانع کار این دیوان نمی شود.

دومین حیوان شناسنامه دار ایران

از شناسنامه خرس قهوه ای پاسارگاد با حضور چند گردشگر خارجی در شهرستان پاسارگاد رو نمایی شد.پس از یوز ایرانی ،خرس قهوه‌ای پاسارگاد دومین حیوان در حال انقراضی است که شناسنامه‌دار می‌شود.

13 دانشگاه ایران در جمع 750 دانشگاه برتر جهان

دانشگاه­های ایرانی حاضر در این رتبه بندی عبارتند از دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه شیراز، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه تبریز.

بنای ارزشمند ساسانی را دریابید

کاخ ساسانی در سروستان فارس بر اثر نم گرفتگی و رطوبت در حال آسیب دیدن است.

بخشنامه ای که 40 درصد حقوق بازنشستگان را کاهش می دهد

عضو هیات رییسه و نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بخشنامه لغو کسورات بیمه را ظلم در حق کسانی دانست که طی سالهای گذشته از اضافه کاری شان حق بیمه کسر شده است .

هنرمندان فارس درجه دار می شوند

معاون صنایع دستی استان فارس گفت: بانک اطلاعاتی هنرمندان دارای درجه هنری در رشته‌های صنایع دستی استان فارس تهیه می‌شود.

بدهی میلیاردی مشترکین برق شیراز

مطالبات توزیع برق شیراز از مشترکین بیش از ۹۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

در جهرم و استهبان،نسخه نویسی الکترونیکی می شود

رئیس سازمان غذا و دارو درباره اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک گفت: نتایج این پایلوت تا پایان سال ارزیابی و آنالیز خواهد شد و بر اساس تصمیمی که مشترکاً در سطح وزارت بهداشت انجام می شود اعلام می شود.

پول مالیات،برای آبادانی به شهرداری رفت

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس گفت: سال گذشته از محل مالیات بر ارزش‌افزوده، 320 میلیارد تومان به‌کل شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان فارس تعلق گرفت.

سلامت مردم مهمتر است یا ساخت سد و پالایشگاه؟

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیستبا بیان اینکه در حوزه محیط زیست نمی شود صورت مساله را پاک کرد گفت : نمونه ای از مقاومت محیط زیست در برابر طرح های توسعه را ما در استان فارس در احداث طرح توسعه پالایشگاه شیراز شاهدیم، در بازدیدی که من از منطقه داشتم مشاهده شد که بخش زرقان برای احداث طرح صنعتی پالایشگاه دیگر ظرفیت ندارد.

وی ادامه داد: زرقان آنقدر آلودگی دارد که نمی شود آلودگی بیشتری بر آن افزود، پالایشگاه اگر طرح جایگزینی به جای طرح کنونی دارد باید ارائه کند تا بررسی شود .

کشف سفال هزار ساله در لارستان

مسوول موزه مردم شناسی بخش اوز لارستان فارس گفت: یک خمره سفالی با قدمت تقریبی یک هزار سال در روستای هود این بخش کشف و به این موزه انتقال داده شد.

ایران، افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه باید با هم متحدشده و یک جامعه جهانی جدید تشکیل بدهند/سازمان ملل به کار نمی آید/برای احقاق حق باید از جنبش غیر متعهدها استفاده کنیم

مسئول کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز گفت: کشورهای قربانی تروریسم همچون ایران، افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه باید با هم متحدشده و یک جامعه جهانی جدید تشکیل بدهند و تقسیم کار کنند و اسناد موجود را برای نشان‌دادن چهره تروریست‌های واقعی رو کنند و این موضوع را با صدای بلند به گوش جهانیان برسانند.

آتش سوزی وسیع در مراتع پارک ملی بمو

تا كنون 100 هكتار از مراتع پارك ملي "بمو" در نزديكي شهرستان "خرامه" استان فارس، طعمه حريق شده است.

فاینانس خط 2 مترو شیراز در یک شرکت چینی

استاندار فارس گفت: مراحل قانونی اخذ تسهیلات فاینانس خط دو مترو شیراز در دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین انجام می‌شود.

افتتاح نمایشگاه عکس مستند در شیراز

نمایشگاه گروهی عکس مستند امیر دلشاد، امین قوی‌دل و آرش روئین‌تن با نمایش 26 اثر تا 6 خردادماه در گالری بیدبن شیراز به نمایش در آمد.

سن اعتیاد در فارس،11 است

مدیر کل بهزیستی استان فارس معتقد است: سن اعتیاد در ایران و به تبع آن استان فارس به یازده سالگی کاهش یافته است.

رئیس محیط زیست فارس هم عوض شد

حمزه ولوی مدیرکل محیط زیست استان فارس شد و ابراهیمی کارنامی،به استان مرکزی رفت.

زمین خواران به تخت جمشید هم رحم نمی کنند؟

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید:باهرگونه دخل و تصرف غیر مجاز،خرید وفروش و تغییر کاربری بدون مجوز میراث فرهنگی در اراضی محدوده حرایم تخت جمشید، نقش رستم و شهر استخر برخورد قانونی خواهد شد.

تولد یک گونه در حال انقراض در فارس

سومین گوزن زرد ایرانی در منطقه میانکتل استان فارس متولد شد .

افزایش قراردادهای پژوهشی دانشگاه شیراز

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز از افزایش پنج برابری قراردادهای پژوهشی در این دانشگاه خبر داد.

همايش ملي پدافند غير عامل در حوزه منابع طبيعي

در این همایش دو روزه 70 نفر از کارشناسان منابع طبیعی سراسر کشور با شرکت در کارگاه های آموزشی با اصول و موانع پدافند غیرعامل ، تهدیدات زیستی و راهکارهای مبارزه با آفات زیست محیطی آشنا شدند.

پیام نور اقلید،بر سکوی نخست مسابقات رباتیک کشور

تیم ربات دانشگاه پیام نور شهرستان اقلید، مقام نخست مسابقات حرفه ای رباتیک کشور موسوم به 'ربو مدال' در کرمانشاه را کسب کرد.

اتوبوس های جدید در راه شیراز

رئیس کمیسیون حمل‌ و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به مصوبه شورا مبنی بر خرید 286 دستگاه اتوبوس، گفت: این اتوبوس‌ها در مالکیت شهرداری خواهد ماند و تنها حق بهره‌برداری آن واگذار می‌شود.

دامداران زانو می زنند؟

افزایش قیمت نهاده های دامی به عنوان یکی از علل اصلی ورشکستگی دامداری های کشور اعلام شد.

راه اندازی منطقه ویژه گردشگری عشایری(اکو موزه عشایر) در فارس

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان فارس با اشاره به عشایر استان فارس و ظرفیت گردشگری عشایر در این استان گفت: منطقه نمونه اکوموزه عشایر در شهرستان فراشبند راه‌اندازی می‌شود.

اولین پرواز اورژانس هوایی در شب توسط سپاه فجر

رئیس اورژانس فارس با اشاره به انجام اولین پرواز شبانه بالگرد در کشور، گفت: برای نخستین بار در کشور اولین پرواز امدادی اورژانس توسط گروه پروازی و استاد خلبان سپاه فجر استان فارس انجام شد.

عامل ضعف فوتبال فارس در عدم پیوندش با صنعت است

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس گفت: ورزش این استان به ویژه در بحث حرفه ای با اقتصاد و صنعت پیوند نخورده و ضروری است مسوولان برای حل این مشکل اقدام کنند .

هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان در شیراز

هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان از 4 تا 6 خردادماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان فارس واقع در شهرک گلستان شیرازبرگزار شد.

چین در شیراز کارخانه احداث می کند

استاندار فارس، از احداث کارخانه واگن‌سازی راه‌آهن و واگن‌سازی مترویی، در شیراز با مشارکت شرکت نورینکو چین خبر داد.

نخستین سالن هنرهای نمایشی آیینی شیراز ساخته می شود

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز از آغاز عملیات اجرایی نخستین سالن هنرهای نمایشی آیینی در جنوب شهر شیراز خبر داد.

حقوق فرهنگیان 500 هزار تومان زیاد می شود؟

طی ماه‌های اخیر اخبار مختلفی در با افزایش حقوق فرهنگیان و بهبود وضعیت معیشتی آنها مطرح شد که در آخرین مورد نمایندگان مجلس به دنبال تهیه طرحی برای افزایش ۵۰۰ هزار تومانی حقوق فرهنگیان هستند طرحی که با اما‌واگرهایی همراه است.

شروع ساخت شهری روی آبهای خلیج فارس

وزیر راه و شهرسازی از آغاز ساخت شهر جدید روی دریا در اطراف لار و لامرد طی چهارشنبه هفته جاری به صورت رسمی خبر داد و گفت: به دنبال توسعه بنادر کشور و ارتقای زندگی در شهرهای ساحلی کشور هستیم.

خانه دار شدن 17 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد استان فارس گفت: یکی از اقدامات شاخص این نهاد خانه‌دار کردن ۱۷ هزار و ۵۰۰ خانوار تحت پوشش در سطح روستاها و شهرهای مختلف استان فارس بوده است.

برگزاری نمایشگاه گروهی عکاسان خبری شیراز

این نمایشگاه شامل ۲۸ قطعه عکس از ۱۴ عکاس خبری شیراز است.

محور این نمایشگاه عکسهای پرتره شانزدهمین سفر ریاست جمهوری به استان فارس است.

"شب های فارس" در میلان ایتالیا

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان فارس گفت: در نمایشگاه تخصصی اکسپو در میلان ایتالیا تمام ظرفیت‌های استان فارس با عنوان «شب‌های فارس» به معرفی داشته‌های استان فارس در ابعاد مختلف می‌پردازد.

20 طرح عمرانی در شهرک‌های صنعتی فارس

معاون عمران و محیط‌ زیست شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: از ابتدای امسال تاکنون مراحل اجرایی 20 طرح عمرانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان به پایان رسیده است.

فراخوان جشنواره مطبوعات دفاع مقدس

رییس کانون فعالان رسانه ای شهرستان شیراز گفت : علاقه مندان می توانند آثار خود را دربخش های سرمقاله، یادداشت، عکس، طراحی صفحات، گزارش، مصاحبه، اخبار، تیترهای مناسب، طنز تصویری ، نوشتاری و بخش ویژه شعار سال ، به این جشنواره ارسال کنند.
هادی بستام افزود : آثار ارسالی باید در فاصله زمانی 31شهریور سال 93 تا 17 مرداد سال 94 تهیه شده باشد و در قالب متن، عکس و پی دی اف، به دبیرخانه ارسال شود.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی www.Ajrdm.ir مراجعه کنند.

معدنی که برای خانواده زندانیان خرج می شود

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شیراز با تاکید بر اهمیت توجه به مسایل خانواده زندانیان گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با مجوز اخذ شده در اعطای امتیاز بهره برداری از یک معدن شن و ماسه برای حمایت از خانواده زندانیان موافقت کرد و این موضوع نهایی شد.

آغاز عملیات خط انتقال آب به خشت کازرون

بخشدار خشت کازرون گفت:عملیات خط انتقال آب به شهر خشت کازرون به طول شش و نیم کیلومتر و با اعتباری افزون بر 14 میلیارد ریال آغاز شد.

کمک به فوتبال فارس از احداث پل های چند صد میلیاردی کمتر نیست

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز با بیان اینکه شیراز با یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت از داشتن یک تیم فوتبال در لیگ برتر محروم است گفت: شهرداری در این زمینه پاسخگوی مطالبه جوانان باشد.

25 واحد از 30 واحد صنعتی ممسنی تعطیل شده!

فرماندار ممسنی از تعطیلی ۲۵ واحد صنعتی این شهرستان به دلیل نبود سرمایه در گردش خبر داد.

بازپس گیری 402 هکتار زمین از زمین خواران

402 هکتار از اراضی تصرف شده در شهرستان مرودشت استان فارس بازگردانده شد.

جایگاه تأسف آور فارس در آمار زندانیان

رئیس کل دادگستری فارس با تاکید بر ضرورت پرهیز از اعمال مجازات زندان برای جرائم خرد، رتبه نخست فارس در تعداد زندان‌ها را شایسته این استان ندانست.

افزایش 50 درصدی ظرفیت تولید پالایشگاه شیراز

با تلاش متخصصان پالایشگاه شیراز ، ظرفیت فرآوردهای نفتی در این پالایشگاه 50 درصد افزایش یافت .

جایگاه خجالت آور استان فارس در کتاب خوانی

متاسفانه استان فارس در چهار شاخص تعداد کتابخانه ها، فضا ، تعداد منابع و شمار اعضای کتابخانه ها در رتبه نوزدهم تا بیست و پنجم کشور قرار دارد و این آمار زیبنده این استان نیست.

 12تن بهار نارنج از باغ های فارس برداشت شد

12 تن بهار نارنج از نارنجستان های استان فارس برداشت شد .

عسل بهاره فارس راهی بازار می شود

برداشت عسل بهاره در مناطق گرمسیری استان فارس آغاز شد .

صرفه جویی کنیم تا خاموشی نداشته باشیم

مدیر عامل شرکت توانیر گفت: با صرفه جویی 10 درصدی در مصرف برق، تابستان امسال مشکلی در تولید و توزیع برق وجود نخواهد داشت.

یک باغ خانواده بزرگ 42 هکتاری در بلوار چمران راه اندازی می شود

این باغات در خیابان ایمان شمالی، بولوار چمران و کوی جماران راه اندازی و مطالعات لازم در این خصوص انجام شده است. مدیر ستاد آبادگری باغات قصردشت شیراز با اشاره به تملک باغ خانواده بولوار چمران بیان کرد: این باغ در چمران جنوبی در ۴۲ هکتار راه اندازی خواهد شد.

یک قطار توریستی دیگر در راه دیار پارس

مدیرکل راه آهن استان فارس:ششمین قطار گردشگری هفته آینده به فارس می آید.

2 هزار واحد صنعتی در فارس در حال ساخت است

معاون شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس گفت: بیش از ۲ هزار واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان فارس در حال ساخت و ساز است.

ترمینال غرب شیراز ساخته میشود/طول شهر شیراز از تهران هم بیشتر است

علیرضا پاک‌فطرت در جمع مدیران عامل شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر برون‌شهری و اعضا اتحادیه‌های مسافربری در پایانه شهید کاراندیش، بیان کرد: به دلیل تمرکز جمعیت و قرار گرفتن در موقعیت آزادراه شیراز - اصفهان و راه‌آهن و استان‌های غربی، نیاز مبرم به احداث یک پایانه مسافربری بیش از گذشته در غرب شیراز احساس می‌شود.

باز هم آتش سوزی در مراتع فارس؛این بار اقلید و فراشبند

مدیر کل مدیریت بحران استانداری استان فارس در خصوص آتش سوزی مراتع در دو منطقه این استان گفت: آتش سوزی مرتع در منطقه فراشبند از صبح سه شنبه آغاز شده است.

بررسی تخلیه روستاها بدلیل فرونشست زمین

مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس نسبت به فرونشست زمین در روستای دیندارلو شهرستان فسا اظهار نگرانی کرد.

آغاز به کار نيروگاه برق مولد در زرقان

نیروگاه برق مولد مقایس کوچک، امروز در بخش زرقان در شهرستان شیراز آغاز به کار کرد.

فراخوان نخستين جشنواره منطقه اي نقاشي ديواري

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: هنرمندان هنرهای تجسمی استان های فارس، اصفهان و کرمان تا 29 تیر ماه می توانند به نشانی اینترنتی www.larestanfarhang.ir مراجعه کنند.

همایش «سال جهانی نور» در استهبان

همایش سال جهانی نور امروز در سالن شمس استهباناتی با حضور رئیس کمیته اجرایی سال جهانی نور فارس، رئیس مرکز آموزش عالی استهبان و اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های این شهرستان برگزار شد.

پذیرش و اسکان بیماران فرهنگی کشور در شیراز

خانه معلم ، ویژه بیماران فرهنگی کشور در شیراز افتتاح شد .مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: خانه معلم شهدای فرهنگی فارس با هدف پذیرش و اسکان بیماران فرهنگی کشور در مرکز شیراز و برای دسترسی بهتر بیماران به خدمات مراکز درمانی تجهیز و آماده سازی شده است .

رؤسای ادارات حقوقی جهاد کشاورزی استانها در شیراز

گردهمایی سراسری رؤسای ادارات حقوقی سازمان جهاد کشاورزی استان ها با حضور نماینده کمیسیون حقوقی رئیس جمهور، و مقامات استانی در شیراز برگزار شد.

سه چهارم مدارس فارس تک شیفت می شوند

معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان فارس گفت: با توجه به اینکه آموزش و پرورش استان فارس کیفیت‌بخشی به آموزش را در دستور کار دارد امسال ۷۵ درصد مدارس استان در یک نوبت خدمات خود را ارائه می‌دهند.

ساخت دو سایت مسکونی مدرن در لامرد و پارسیان

وزیر راه و شهرسازی از ساخت دو سایت مسکونی مدرن در شهرهای لامرد و پارسیان خبر داد.

احداث بیمارستان اعصاب و روان جنت در شیراز

رئیس بیمارستان اعصاب و روان جنت شیراز گفت: با مساعدت شورا و شهرداری شیراز، بیمارستان 64 تختخوابی اعصاب و روان جنت احداث می‌شود.

نشست مقابله با ریزگردها در دانشگاه شیراز

نشست تخصصی " ریزگردها و راه‌های مقابله با آن " با حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه شیراز در شیراز برگزار شد.

بازدید وزیر از بزرگترین تونل جنوب کشور

وزیر راه و شهرسازی از بزرگ‌ترین تونل جنوب کشور در لامرد بازدید کرد.

شیراز شهر گل و بلبل می شود؟

رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط‌ زیست شورای اسلامی شهر شیراز گفت:امید داریم که تا پایان شورای چهارم این کار بزرگ محقق شده و آن‌گونه که شورا می‌گوید 16 هزار هکتار و یا به قول شهرداری 30 هزار هکتار فضای سبز ایجاد شود.حق‌نگر ابراز داشت: اگر این خدمت بزرگ محقق شود، آن جایگاهی که برای شیراز به‌عنوان شهر گل‌وبلبل و چهارفصل مطرح بوده است، دوباره احیا می‌شود.

برقراری پرواز بغداد-شیراز-نجف؛ هر سه شنبه

پرواز بغداد - شیراز - نجف ، سه شنبه هر هفته برقرار شد.

وزیر راه و چند افتتاح در لامرد

مدیرکل راه وشهرسازی لارستان دراین آیین به افتتاح24 کیلومترمحورارتباطی گله دار– دارالمیزان اشاره کرد و گفت: برای ساخت این قطعه از محور اصلی مُهر - گله دار – دارالمیزان بیش از 392 میلیارد ریال هزینه شده است.

داریوش نصر با بیان این که کل پروژه ساخت جاده 66 کیلومتر طول دارد، گفت: 22 کیلومتر از این مسیر پیش از این افتتاح شده و باقیمانده این مسیر نیز تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

به گفته وی، محور اصلی مُهر - گله دار – دارالمیزان به جاده عسلویه فیروزآباد متصل می شود.
وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم همچنین از طرح ‌های بزرگ در حال ساخت ‌راه و شهرسازی لامرد مانند تونل گردنه شهید باقری و بزرگراه لامرد ـ پارسیان بازدید خواهد کرد.

بازدید از فرودگاه لامرد و توسعه این فرودگاه از دیگر برنامه‌های سفر وزیر راه و شهرسازی به لامرد بود.

اقتصاد و صنعت یا محیط زیست و حیات وحش؟

اخیراً اجرای 2 پروژه مهم و بزرگ صنعتی در استان فارس با مشکل محیط مواجه شدند و اجرایشان در هاله ای از ابهام قرار گرفته است. مشکل این 2 طرح بزرگ محیط زیستی است و حالا دولت به نوعی بر سر دوراهی اقتصاد و محیط زیست قرار دارد.

ریزگردها زندگی و تمدن فارس را از بین می برند

رئیس مرکز پژوهشهای علوم جوی و اقیانوسی دانشگاه شیراز:با افزایش پدیده ریزگردها احتمال از بین رفتن زندگی و تمدن نیز وجود دارد و اقدامات لازم برای مبارزه با این پدیده نمی تواند در کوتاه مدت نتیجه بدهد.

وزیر راه در جنوب فارس

همایش چشم‌انداز توسعه راه‌سازی در جنوب کشور/وزیر راه:جمعیت کشور باید به سمت جنوب هدایت شود/جنوب فارس،دروازه تجارت با کشورهای حوزه خلیج فارس/انتقاد فرماندار لامرد از وضعیت نابسامان فرودگاه این شهرستان/خنج از بن بست خارج می شود/بازدید وزیر از محور در حال ساخت فیروز آباد به قیرو کارزین/بازدید وزیر از محور در حال ساخت فیروز آباد به قیرو کارزین

ورزش فارس فقط یک حامی مالی خصوصی دارد!

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان فارس گفت: خصوصی‌سازی تنها راه پیش روی توسعه و پیشرفت ورزش استان فارس است.

تکمیل پروژه بیمارستان فسا نیازمند 720 میلیارد است

فرماندار ویژه فسا گفت: تکمیل بیمارستان امام حسین (ع) فسا در اولویت سفر وزیر راه و شهرسازی به شهرستان فسا باشد.

مستند گردشگری شیراز در فرودگاه‌های اروپا و جنوب شرق آسیا پخش می شود

علیرضا منشی زادگان فیلمبرداری فیلم مستندی را که به سفارش شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز ساخته است را به پایان رساند.

رانش زمین در فسا و وحشت مردم

رانش زمین در روستای دیندارلوی شهرستان فسا مردم این منطقه را به وحشت انداخته و شکاف‌های ایجاد شده به بافت مسکونی رسیده است.

سال تئاتر دانشگاه شیراز میزبان جشنواره "بهار نمایش"

سیزدهمین دوره جشنواره "بهار نمایش" به مدت سه روز در تالار فجر دانشگاه شیراز برگزار شد.

پیشینه جشنواره "بهار نمایش" به سال 1373 برمی‌گردد و تا سال 1388 به مدت دوازده سال متوالی این جشنواره نمایشی در شیراز برگزار شده اما پس از آن تا سال 94 برگزاری این جشنواره به دلیل عدم حمایت لغو شد.

با تغییر رویکرد مدیریت فرهنگی دانشگاه شیراز این جشنواره دوباره در سال 94 فراخوان ارائه آثار به جشنواره «بهار نمایش» را اعلام کرد.

هواپیمایی که پس از تعمیر،به شیراز تغییر نام پیدا کرد

هواپیمای ATR72 با تلاش متخصصان شیرازی دوباره به پرواز در آمد. و نام این هواپیما به دلیل موفقیت متخصصان شیرازی در تعمیر آن به نام شیراز نام گذاری شد .

تجمع اعتراضی دانشجویان پرستاری/کمک پرستارهای کم سواد نباید جای مارا بگیرند

جمعی از دانشجویان پرستاری و اساتید دانشکده پرستاری حضرت فاطمه شیراز صبح چهارشنبه در اعتراض به اجرای طرح جدید وزارت بهداشت برای تربیت ده هزار بهیار (کمک پرستار) یک ساله در حیاط این مجتمع آموزشی تجمع اعتراضی برپا کردند. منابع آگاه تعداد تجمع کنندگان را حدود ۲۰۰ نفر اعلام کرده‌اند.

باغ های اطراف شیراز،عامل فساد اخلاقی

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه باغات اطراف شهر شیراز امنیت اخلاقی و اجتماعی شهر را تهدید می‌کند، گفت: نظارت بیشتری باید بر این باغات صورت بگیرد.

ماجرای دختری که برهنه در شهرک گلستان شیراز قدم می زد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شیراز گفت: خانمی که در ایام نوروز در شهرک گلستان اقدام به کشف حجاب کامل کرده بود دچار جنون ادواری است.

ارائه خدمات رایگان و نیم بها به جوانان در هفته جوان

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان فارس گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی جوان ریاست جمهوری، دستگاه های اجرایی موظف به ارائه خدمات به صورت رایگان و یا نیم بها به جوانان در هفته جوان هستند که ادارات و دستگاه های اجرایی استان باید این مصوبه را اجرا و عملیاتی کنند.

سینمای هنر و تجربه به شیراز رسید/اکران فیلم ماهی و گربه در شیراز

با توجه به در خواستهای علاقه مندان سینما و کمبود سالنهای سینما ،گروه هنر وتجربه اقدام به ایجاد یک تور ایرانگردی برای نمایش فیلمهای خود در شهرهای مختلف کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار