کد خبر: ۴۰۶۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 12 April 2017
سمیه رضایی
 دوومیدانی به عنوان مادر ورزش‌ها، در استان یزد با گام‌های رو به جلو، خود را در عرصه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی کشور معرفی کرده است.
خوشبختانه با حمایت‌های خوبی که از سوی مسئولان این هیات برای رفاه حال ورزشکاران صورت می‌گیرد، دوومیدانی در یزد پرآوازه‌تر شده و روز به روز تعداد کسانی‌ که از این ورزش استقبال می‌کنند، بیشتر می‌شود.
به نظر می‌رسد که اگر دوومیدانی استان از پایه مورد توجه قرار گیرد در آینده، نسل جدیدی از ورزشکاران را از استان در عضویت تیم‌های ملی خواهیم دید.
البته هیات دوومیدانی استان که مسئولان آن کاملاً ورزشی و کاربلد این رشته هستند برای پیشرفت دوومیدانی استان کمر همت بسته‎‎اند تا رفاه ورزشکاران این رشته را مهیا کنند و همین اقدامات باعث شده که در رده‎‎های سنی مختلف بانوان و آقایان، ورزشکاران خوبی به دوومیدانی کشور معرفی شوند.
با این تفاسیر برای آینده این رشته در استان روزهای خوبی را می‌توان پیش‌بینی کرد تا دوومیدانی یزد از کمبودها نرنجد و با در اختیار داشتن پیست‌های اختصاصی و حرفه‌ای، روزهای خوبی برای این ورزش در پیش باشد.

پدیده‌های نوظهور
نایب رئیس هیات دوومیدانی شهرستان یزد با اشاره به این که در استان، دوومیدانی بانوان جایگاه خوبی را از آن خود کرده است، به همشهری می‌گوید: دختران دوومیدانی‌کار یزدی این روزها در عرصه کشوری خوش می‌درخشند و با دعوت شدن به اردوهای تیم ملی نشان می‌دهند که در استان شرایط پیشرفت مهیاست و ورزشکاران اگر بخواهند در عرصه کشوری موفق شوند با حمایت همه‌جانبه هیات روبه‌رو خواهند شد.
«فائزه حیدری» می‌افزاید: در مسابقات دوومیدانی مدارس استان «ساناز امیری‌پور»، ورزشکار نونهال در این رشته، توانست رکورد بانوان استان را تغییر دهد، آنچنان ‌که در طول سال‌هایی که این ورزش در استان به صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کند، سابقه نداشته که کسی بتواند چنین رکوردی را به ثبت برساند.
وی تصریح می‌کند: امیری‌پور توانست در این مسابقات با ثبت رکورد 12 ثانیه و 47 صدم ثانیه در 100 متر بانوان، رکورد استان را جابه‌‍جا و خود را به عنوان یکی از ورزشکاران آینده‌دار این رشته معرفی کند.
وی تصریح می‌کند: در این ورزش استعداهای خوبی داریم و تنها باید برای شناسایی آنها گام برداریم و با برنامه‌ریزی منظمی که در این رابطه انجام خواهیم داد، این رشته را در استان رشد دهیم تا در آینده بتوانیم در کشور دوومیدانی‎‎کاران یزدی پرافتخاری را معرفی کنیم.
حیدری می‌گوید: بحث قهرمانی در این رشته در استان تا اندازه‌ای جا افتاده است و استقبال از سوی ورزشکاران بسیار خوب بوده است. با حمایت‌هایی که خانواده‌ها در پیشرفت فرزندان خود در این رشته می‌کنند می‌توانیم پیشرفت خوبی داشته باشیم.
وی یکی از دلایل پیشرفت امیری‌پور در این رشته را حمایت‌های همه جانبه خانواده او می‌داند و می‌گوید: خانواده این ورزشکار در شرایط مختلف از نظر روحی و جسمی حمایت خود را انجام دادند و این مهم سبب شد تا به عنوان یک پدیده در استان شناسایی شود تا در آینده با تمرینات بیشتر بتواند یکی از اعضای اصلی تیم ملی دوومیدانی بانوان کشور شود.

استعدادیابی در رشته دوومیدانی
دبیر هیات دوومیدانی استان نیز می‌گوید: مبحث استعدادیابی را با همکاری آموزش و پرورش استان از بهار امسال آغاز و به صورت مستمر پیگیری کردیم و در این رابطه نیز توانستیم استعدادهای خوبی را شناسایی کنیم.
«احمد زارع کمالی» می‌افزاید: طبق طرح ملی فدراسیون دوومیدانی جمهوری اسلامی ایران در 3 مرحله این طرح پیگیری شد و با همکاری آموزش و پرورش، مربیان ورزش مدارس استان، ورزشکاران را طبق فاکتورهای اصلی طرح شناسایی و به هیات معرفی ‌کردند.
وی ادامه می‌دهد: در حال حاضر 6نفر در بخش پسران و 8 نفر در بخش دختران برای استعدادیابی نهایی به تهران اعزام شده‎‎اند. با توجه به برنامه‌ریزی‌های منظمی که برای پیشرفت این ورزشکاران در نظر گرفته شده، در آینده شاهد ملی‌پوش شدن دوومیدانی‌کاران یزدی در تیم ملی خواهیم بود.
وی می‌گوید: در بین آقایان «حسین اسدی» به مرحله نهایی اردوهای تیم ملی نوجوانان کشور راه یافته و در بخش بانوان نیز «فرنوش آقایی» توانسته به مرحله نهایی این اردوها راه یابد.
زارع کمالی تصریح می‌کند: خوشبختانه، در هیات دوومیدانی استان از وجود رئیس هیات کاربلد و آشنا به این رشته بهره می‌بریم که تمام زوایای این رشته را به صورت کامل می‌شناسد و با حمایت‌هایی که از ورزشکاران در این رشته انجام می‌دهد، توانسته ورزشکاران بیشتری را به این رشته جلب کند.
دبیر هیات دوومیدانی استان می‌افزاید: یکی از اقدامات رئیس هیات برای رفاه حال ورزشکاران این رشته، تامین وسیله ایاب و ذهاب برای ورزشکاران است و حتی زمانی‌ که هیات بودجه دراختیار نداشت با هزینه‌های شخصی اقدام به برگزاری مسابقات کرد که جای تشکر دارد.

   توانایی استان برای تربیت ورزشکار المپیکی
دبیر هیات دوومیدانی استان می‌گوید: اگر حمایت‌های مسئولان ورزشی استان از این رشته بیشتر شود، شاهد اتفاقات بسیار مهمی در این رشته ورزشی خواهیم بود.
«احمد زارع کمالی» اضافه می‎‎کند: استان یزد با توجه توانایی‌هایی که دارد می‌تواند با تربیت نسل آموزش دیده، حتی ورزشکار در رده المپیک تربیت کند و چه بسا حمایت همه‎‎جانبه مسئولان در این زمینه اتفاقات خوبی برای استان در آینده رقم بزند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار