ادعای مطرح‌شده در کتابی جدید:
یک نویسنده آلمانی در کتاب جدیدش مدعی شده آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی در روزهای پایانی جنگ جهانی دوم بر اثر مصرف بیش از حد کوکائین درگذشته است.
کد خبر: ۳۹۹۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۳ 29 March 2017
به گزارش «تابناک یزد»، یک کتاب جدید آلمانی مدعی شده آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی در روزهای پایانی جنگ جهانی دوم بر اثر مصرف بیش از حد کوکائین، جانش را از دست داده است.

«نورمن اوهلر» نویسنده آلمانی در کتاب جدید خود ادعا کرده که صدراعظم اسبق آلمان بعد از تزریق این دارو از طریق بینی‌اش در سپتامبر سال 1944 فوت کرده است.

طبق نوشته وبگاه روزنامه ایندیپندنت، این کتاب با عنوان Drugs in the Third Reich (استفاده از مواد مخدر در رایش سوم) قرار است در ماه جاری میلادی منتشر شود.

 نویسنده ادعا کرده علی‌رغم اینکه حزب نازی در بیانیه‌های علنی استفاده از کوکائین را عامل انحطاط اخلاقی معرفی می‌کرد، هیتلر بعد از آنکه از سوء قصد به جانش در جولای سال 1944 جان سالم به در برد، برای درمان پارگی پرده گوشش به پزشک شخصی‌اش «تئودور مورل» مراجعه کرده و از وی درخواست کرد به وی کوکائین تزریق کند.

مطابق یک روایت که دکتر اروین گیسینگ، دستیار مورل نوشته هیتلر بین جولای و سپتامبر همان سال دست‌کم 50 بار از این ماده مخدر به صورت استنشاق از راه بینی و جذب از راه گلو استفاده کرد.

اما دکتر مورل روز اول اکتبر بعد از یافتن علائمی از وابستگی بدنی هیتلر به کوکائین و اثرگذاری آن روی تصمیم‌گیری‌های او از دادن مقادیر بیشتر دارو به این دیکتاتور آلمانی امتناع کرده و خواستار انجام آزمایش‌هایی برای بررسی سلامت جسمی وی شد.

مطابق این ادعا، هیتلر در زمان انجام آزمایش‌های مذکور به دکتر مورل گفت: «یک بار دیگر به بینی من نگاه کن و آن کوکائین را به من بده تا از شر این فشار در سرم خلاص شوم. کارهای مهمی هست که امروز باید انجام بدهم.»

دوز بعدی دارو به حدی قوی بود که هیتلر هوشیاری‌اش را از دست داد و در معرض خطر فلج تنفسی قرار گرفت.

اوهلر در چکیده‌ای از کتاب که پایگاه وایس‌نیوز منتشر کرده نوشته که در صورت صحت این روایت، هیتلر جانش را بر اثر مصرف بیش از حد دارویی از دست داده که همواره دیگران را از مصرف آن منع می‌کرد.

طبق نوشته روزنامه ایندیپندنت، برخی از تاریخ‌دان‌ها از محتوای کتاب اوهلر انتقاد کرده‌اند.
 
 
فارس 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار