تابش» رئیس مجمع نمایندگان استان یزد:
رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی گفت : تحولات اخیر جهانی ضرورت حضور و مشارکت گسترده مردمی در انتخابات پیش رو را مضاعف کرده است.
کد خبر: ۳۹۸۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 24 March 2017
به گزارش تابناک یزد، محمدرضا تابش در نشست ستاد انتخابات شهرستان اردکان افزود:مساله اساسی در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست‌جمهوری حضور گسترده مردم است و این موضوع با توجه به تحولات جهان به‌ویژه نتیجه انتخابات در آمریکا و تغییر رویکردها٬ اهمیت دوچندانی یافته است.
وی برگزاری سالانه یک انتخابات در کشور را از نمونه‌های بارز مردم‌سالاری و مشارکت مردم در سرنوشت خود دانست و اضافه کرد: افتخار نظام جمهوری اسلامی، حاکمیت اراده مردم است که در عرصه انتخابات های مختلف ظهور و بروز یافته است.
نماینده مردم اردکان با اشاره به اقدامات مثبت دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: در شرایطی که دکتر روحانی دولت را با بدهی‌های زیاد تحویل گرفت و با وجود کاهش قیمت نفت٬ کارهای بسیار بزرگی انجام شده است.
وی ادامه داد: از نتایج اقدامات دولت در بخش اقتصادی٬ کاهش نرخ تورم از 40 به 10 درصد و رشد اقتصادی مناسب در جامعه است.
رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان یزد افزود: علاقمندان به نظام باید مردم را به مشارکت حداکثری فراخوانده و در شرایط کنونی، تلاش خود را بر تأمین منافع ملی٬ خنثی‌کردن تبلیغات سوء دشمنان و زنده‌نگهداشتن روحیه امید به آینده در جامعه متمرکز کنند.
تابش با تقدیر از دست‌اندرکاران ستاد انتخابات استان و شهرستان اظهار امیدواری کرد هیات نظارت بر انتخابات با پرهیز از اعمال سلیقه و عمل به قانون، زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور، قانونمند و سالم را فراهم آورد.
رئیس ستاد انتخابات استان یزد نیز با بیان اینکه فرآیند انتخابات در استان یزد به خوبی شروع شده، گفت: تا این مرحله ستاد انتخابات استان یزد در ارزیابی‌ها از ستادهای برتر کشور است.
محمدعلی طالبی اظهار داشت: تمرکز ما بر تحقق مشارکت حداکثری مردم و حضور نخبگان و افراد توانمند برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و روستاهاست.
وی تصریح کرد: نگاه دولت تدبیر و امید به رأی مردم و جایگاه شوراها نگاه ویژه‌ای است و باور دولت یازدهم، مشارکت مردم در سرنوشت خود و تقویت نهادهایی مثل شوراهاست.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: ترکیب شکل‌گرفته در هیات نظارت شوراها در مجلس و استان یزد و نگاه فراجناحی این هیات‌ها در بررسی صلاحیت‌ها نوید انتخاباتی خوب٬ رقابتی و پرشور با حضور کاندیداهای متعدد و سلایق مختلف را می‌دهد.
رئیس هیات اجرایی انتخابات شهرستان اردکان هم گفت: برگزاری انتخابات آرام٬ سالم و قانونمند مقدماتی دارد که با تجربیات ارزنده ستاد انتخابات استان و شهرستان و تعامل اعضای هیات‌های نظارت و اجرایی شهرستان این امر محقق خواهد شد.
هادی مقیمی با تأکید بر اینکه بررسی عملکرد شوراها در مقطع کنونی حائز اهمیت است، افزود: با اعلام رسمی آغاز فرآیند انتخابات، مراحل کار مطابق برنامه زمان‌بندی انجام شده و در روزهای گذشته نیز انتخاب معتمدین هیات اجرایی از طریق رأی‌گیری انجام گرفته است.
فرماندار اردکان اضافه کرد: تاکنون ، 85 داوطلب در روستاها و 15 داوطلب در شهرهای شهرستان اردکان ثبت‌نام قطعی کرده اند.
به گزارش ایرنا، انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری 29 اردیبهشت ماه 1396 برگزار می شود.
نام نویسی از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از سی ام اسفند ماه گذشته آغاز شده و تا ششم فروردین ماه جاری ادامه خواهد داشت.
اردکان با 98 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار