انتظار این است که که در روزهای آینده تحرکات انتخاباتی بیشتر شود و پس از تعطیلات نوروز جناح های سیاسی کشور به صورت فعالتری در موضوع انتخابات ورود خواهند کرد، در این میان به نظر می رسد که جناح اصلاحات تصمیم خود را درباره کاندیداهای ریاست جمهوری گرفته است و گزینه نهایی آنها حسن روحانی خواهد بود.
کد خبر: ۳۹۸۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۴ 24 March 2017
به گزارش «تابناک یزد»، احزاب اصولگرا و اصلاح‌طلب در روزهای گذشته دور خیزهای رسمی انتخاباتی خود برای سال 96 آغاز کرده اند. انتخاب رییس ستاد حسن روحانی، فعال شدن «شورای انتخابات» حزب موتلفه اسلامی و انتخاب «بادامچیان» به عنوان رئیس ستاد انتخابات جبهه پیروان خط امام و رهبری از این جمله هستند.

انتظار این است که که در روزهای اینده این تحرکات بیشتر شود و پس از تعطیلات نوروز جناح های سیاسی کشور به صورت فعالتری در موضوع انتخابات ورود خواهند کرد، در این میان به نظر می رسد که جناح اصلاحات تصمیم خود را درباره کاندیداهای ریاست جمهوری گرفته است و گزینه نهایی آنها حسن روحانی خواهد بود.

به همین دلیل این جناح سیاسی به احتمال زیاد بیشترین انرژی خود را در روزهای پیش رو بر روی انتخابات شوراهای شهر متمرکز خواهد کرد. اما در سوی دیگر ماجرا ، جناح اصو لگرا هنوز به گزینه واحدی نرسیده است و بنا براین است که جمنا در نشست بعدی خود که در 17 فروردین برگزار خواهد کرد گزینه های نهایی خود را اعلام می کند.

بسیاری از تحلیل گران اصول گرا بر این اعتقاد هستند که انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد و به همین دلیل باید به جای یک گزینه از چند گزینه برای ورود به انتخابات استفاده کنند و در نهایت هر کدام از گزینه ها که با استقبال بیشتری از سوی مردم مواجه گردد تمرکز اصول گرایان در دور دوم بر روی وی باشد تا بتوانند پیروز نهایی شوند.

این در حالی است که اصلاح طلبان و اعتدالیون اعتقادی به دور دوم انتخابات ندارند و بر این اعتقاد هستند که روحانی در دور اول انتخابات با رای حداکثری پیروز نهایی خواهد بود.

علیرضا رحیمی در خصوص این موضوع در گفت و گو با تابناک اظهار داشت: برنامه اصلاح طلبان در خصوص موضوع روحانی بسیار روشن است، انگونه که بزرگان تصمیم گرفته اند بنا براین است که در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری نیز مانند سال 92 از روحانی حمایت شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: روحانی در سال 92 به صورت مستقل وارد رقابت انتخاباتی شد اما در ادامه بر اساس اجماعی که بین اصلاحطلبان صورت گرفت مقرر شد که از وی حمایت شود، این نشان دهنده اشتراک برنامه های جریان اصلاحات و برنامه های روحانی بود.

وی گفت: این موضوع در تدوین لایحه برنامه ششم بخصوص در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بسیار مهم بود، اما اینکه چرا بار دیگر اصلاحطلبان ترجیح داده اند که از روحانی حمایت شود به دلیل این است که اصلاحات قصد دارد فضای امید در جامعه تداوم داشته باشد تا به اهداف اصلی خود که بهبود وضعیت معیشتی مردم است برسد.

رحیمی گفت: کارنامه دولت یازدهم کارنامه قابل قبول و قابل دفاعی است، روحانی هم توان کامل برای دفاع از عملکرد خود و کابینه خود را دارد، هرچند که این طیف یک رسانه موثر ندارد، و اگر شرایط به گونه ای بود که یک رسانه موثر در اختیار این طیف قرار می گرفت وضعیت فرق می کرد و نگاه مردم نیز به مسائل با برخی از نگاههایی که اکنون وجود دارد فرق می کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در باره برنامه های دولت در خصوص اقتصاد و بهبود وضعیت معیشتی نیز گفت: شرایط کشور متاسفانه به گونه ای است که هیچ دولتی نمی تواند معجزه کند، خصوصا در شریطی که بسیاری از منابع درامدی دولت در این دوره صرف اصلاح و بهبود انحرافات دولت گذشته شد.

وی گفت: اصلاح روند دولت نهم و دهم انرژی و سرمایه بسیار زیادی از دولت مستقر را گرفته است و با اینکه اقدامات بسیار زیادی نیز در این خصوص صورت گرفته است اما متاسفانه هنوز اتفاقی محسوسی دیده نمی شود.

به گزارش«تابناک»، این نماینده مجلس در خصوص روند برگزاری انتخابات نیز گفت: اگر شرایط به همین شکل ادامه داشته باشد، انتخابات در دور اول تمام خواهد شد و به نظر می رسد که روحانی در دور اول رای لازم را خواهد آورد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار