محمدسجاد آوینی در بخشی از گفت و گویش که اکنون منتشر شده، نکات جالبی درباره پدرش و روحیاتش می گوید که تا حدودی با تصویر رسمی ترسیم شده از آوینی فاصله دارد.
کد خبر: ۳۹۷۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸ 24 March 2017
به گزارش «تابناک یزد»، محمدسجاد آوینی فرزند شهید مرتضی آوینی به تازگی در جریان ساخت یک مستند درباره آوینی درباره روحیات پدرش سخن گفته و از زاویه ای متفاوت به شخصیت این مستندساز و نویسنده الگو نگاه کرده است؛ زاویه ای که نشان می دهد، می توان به آوینی از زوایای غیررسمی نگریست و با چهره ای تا حدودی متفاوت مواجه شد.
 
 فیلم مستند «انحصار ورثه» به کارگردانی محمدعلی شعبانی -فرزند مرتضی شعبانی یکی از فیلمبرداران شهید مرتضی آوینی، روایتی متفاوت از زندگی و آثار شهید آوینی است که امسال به شدت مورد توجه تماشاگران و منتقدان قرار گرفت. علت این توجه، قرائت تازه ای بود که از آوینی در این مستند ارائه شده بود و گروهی که درباره این مستندسازان برجسته دفاع مقدس لب نگشوده بودند، سخن گفتند و حرف های متفاوتی نیز زدند.
 
در این مستند محمدسجاد آوینی فرزند این شهید برای اولین بار جلوی دوربین آمده و درباره پدرش سخن گفته است. محمدسجاد در این چند دهه آنچنان کم صحبت بوده و از استفاده از نام پدر برای بهره برداری شخصی پرهیز کرده که بسیاری از علاقمندان شهید آوینی حتی خبر ندارند که شهید آوینی به جز کوثر آوینی، فرزند دیگری نیز داشته است. شناخت کوثر آوینی نیز عمدتاً از طریق فعالیت در کنار همسرش حسین معززی نیا در عرصه مطبوعات سینمایی بوده و مجموعاً خانواده آویتی ترجیح شان سخن نگفتند درباره این حادثه بوده است.
 
اکنون قرار است متن کامل گفت و گو با چهره های حاضر در مستند «انحصار ورثه» در قالب کتابی تحت همین عنوان منتشر شود که به عنوان مقدمه این اتفاق، بخش هایی از این گفت و گوها در مهرنامه در قالب گفت و گویی منتشر شده است. محمدسجاد آوینی در بخشی از گفت و گویش که اکنون منتشر شده، نکات جالبی درباره پدرش و روحیاتش می گوید که تا حدودی با تصویر رسمی ترسیم شده از آوینی فاصله دارد. مهم ترین بخش هایی از این گفت و گو را در «تابناک» می خوانید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار