کد خبر: ۳۹۷۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۶ 25 March 2017
به گزارش «تابناک یزد»، دانستن خواص میوه هایی که دارای پوست مفیدی هستند خیلی از مواقع می تواند بهترین راه حل برای درمان ما باشد.یکی از این میوه ها که پوستی بسیار پرفایده دارد پرتقال است.
 
خواص بی نظیر پوست پرتقال

شاید خوردن پوست پرتقال کمی عجیب به نظر برسد اما اگر از فواید بی نظیر آن آگاه شوید می توانید از آن به راحتی استفاده کنید. وارد کردن مقداری پوست پرتقال به رژیم غذایی می تواند مواد مغذی زیادی به بدن برساند، اما دقت کنید که قبل از مصرف پوست پرتقال ، آنرا به دقت بشوئید تا عاری از هر نوع مواد آفت کش شیمیایی و یا مواد نگهدارنده باشد در غیر این صورت می توانید از پرتقال های اُرگانیک استفاده نمائید.

مدت طولانی است که مرکبات به داشتن مقدار زیادی از مواد مغذی سالم مانند ویتامین E شهرت دارند و اکنون در پی پژوهش های اخیر خواص درمانی تازه ای از فلانوئیدهای موجود در بسیاری از مرکبات کشف شده است. اگر داخل خود میوه مقدار زیادی فلانوئید موجود است اما بالاترین میزان تجمع آن در پوست میوه است. این بدان معناست که اگر شما از پوست مرکبات در پخت و پز یا به عنوان طعم در غذاها استفاده کنید مجموعه کاملی از آنتی اکسیدان ها را با خوردن گوشت سفید و ترش داخل پوست مرکبات دریافت خواهید کرد.

یکی از نویدبخش ترین این فلانوئیدها نارینجنین (naringenin) است که در تمام مرکبات و پوست گوجه فرنگی وجود دارد. مطالعات نشان داده اند که نارینجنین و فلانوئیدهای مربوط به مرکبات می توانند DNAA های آسیب دیده ای که سبب بروز سرطان می شوند را ترمیم کنند. پژوهش های دیگری نیز نشان داده اند که phytonutrient (ماده مغذی گیاهی) می تواند سبب تحریک کبد به سوزاندن چربی اضافی و بازگرداندن موش چاق به وزن طبیعی شود.

در مطالعاتی بر روی حیوانات، نارینجنین سبب بازگشت سطح تری گلیسیرید و کلسترول و نیز قند خون به سطح نرمال شد. در واقع این ها داروهایی هستند که در مواد غذایی شما وجود دارند؛ پس چه بهتر که این دارو را از طریق دور ریختن پوست میوه دور نریزیم و با خوردنش از خواص درمانی بسیاری که مادر طبیعت در اختیارمان قرار داده، لذت ببریم.

یکی از فواید پوست پرتقال خاصیت شفافیت بخشی آن به پوست است. افرادی که پوست های چرب دارند می توانند از پوست این میوه برای نرمی پوستشان استفاده کنند.

همچنین پوست خشک شده پرتقال دارای ویژگی هایی است که می تواند سلول های مرده پوست را از بین ببرد و سلول های جدید جایگزین کند.  پوست پرتقال همچنین می تواند در از بین بردن لکه های سیاه پوست مورد استفاده قرار گیرد.

رنده پوست پرتقال و سایر مرکبات حاوی فیتونوترین فلاونوئید می باشد که می تواند به کاهش LDL(کلسترول بد خون) و تری گلیسرید در سطح خون کمک کند. پوست پرتقال هم چنین حاوی ترکیبات ضد التهابی بوده و در مجموع با داشتن چنین ویژگیهایی خطر ابتلا به بیماریهای قلبی را کاهش می دهد.
چگونگی مصرف پوست پرتقال

از آن جایی که پوست پرتقال مزه تلخی دارد ، نمی توان آن را به تنهایی مصرف کرد، ولی می توان از روشهایی استفاده کرد که تلخی آن را کاهش داده و قابل خوردن شود. می توان با استفاده از کمی شکر و یا عسل آن را شیرین کرده و مصرف کرد؛

یکی دیگر از روشها، استفاده کردن رنده پوست پرتقال در برخی از غذاها و یا نوشیدنیها می باشد می توان رنده پوست پرتقال را در انواع سس سالاد و یا برخی دم کرده های گیاهی، قهوه و یا در تهیه برخی دسرها و کیک ها استفاده کرد هم چنین می توان از پوست پرتقال خلال شده در برخی غذاها استفاده نمود و یا می توان با پوست پرتقال مربا تهیه کرد و آن را مصرف کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار