کد خبر: ۳۹۵۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳ 15 March 2017
سمیه رضایی
خوشبختانه کمبودهای امکانات ورزشی یزد، ورزشکاران پرتلاش این دیار را از تلاش بازنداشته و آنها به تلاش می‌کنند تا در رده برترین‌های کشور قرار گیرند.
شاید این موفقیت‎‎ها در ورزش‎‎های انفرادی یزد بیشتر به چشم آید ولی رشته‌های تیمی استان نیز با تلاش در این عرصه به خوبی داشته‌های فنی خود را به نمایش گذاشته‌اند.
یکی از ورزش‌های تیمی یزد که در سال‎‎های اخیر موفقیت‎‎هایی به دست آورده والیبال است که همین موفقیت‎‎ها بسیاری از جوانان یزدی را به این رشته ورزشی جلب کرده است.
والیبالیست‌های یزدی از قافله ورزش والیبال کشور عقب نمانده‎‎اند و با تلاش هر روز بر افتخارات خود می‎‎افزایند.
«احمدرضا میرحسینی» یکی از والیبالیست    های جوان یزدی است که به تازگی توانست خود را در میان والیبالیست‌های مطرح کشور معرفی کند و به اردوهای انتخابی تیم ملی برای حضور در مسابقات والیبال قهرمانی جهان که در تیر ماه آینده در جمهوری چک برگزار می‌شود، راه یابد.
این والیبالیست جوان که در خانواده‌ای ورزشی پرورش یافته و از دوران کودکی با این رشته ورزشی عجین شده است، این روزها باید با تلاشی مضاعف حضورش در تیم ملی را پررنگ‎‎تر کند. همشهری یزد با این ورزشکار پرآتیه استان گفت‌وگویی کرده است که در ادامه می‎‎خوانید.
  • چند سال است در رشته والیبال فعالیت می‌کنید؟
از دوران کودکی در این رشته فعالیت دارم و همواره عاشق ورزش والیبال بودم ولی از سال 92 به صورت حرفه‌ای به این ورزش روی آوردم.
  • با توجه به این که پدر شما یکی از والیبالیست‌های مطرح استان است، وجود وی تا چه اندازه باعث روی آوردن شما به والیبال شد؟
زندگی در یک خانواده ورزشی دلیل خوبی است تا بتوان ورزشکار بودن را تجربه کرد. از همان دوران کودکی در کنار پدر و عمویم به والیبال می‌پرداختم ولی یکی از مهم ترین کسانی که در هدایت من به سمت حرفه‌ای شدن در این ورزش نقش بسیار مهمی ایفا کرد، پدرم «عباسعلی میرحسینی» بود که اکنون به عنوان سرمربی، هدایت تیم‌ والیبال خاتم اردکان را برعهده دارد. پدرم همیشه دوست داشت که من هم در این رشته به فعالیت بپردازم و بتوانم به صورت حرفه‌ای در این رشته ورزشی خود را مطرح کنم و خوشبختانه حمایت‌هایی که از وی دریافت کردم برایم بسیار موثر بود و توانستم با اعتماد به نفس بیشتری، ورزش کنم.
  • اولین دوره است که به اردوهای تیم ملی دعوت می‌شوید. با توجه به رقبایی که در پست تکنیکی خود دارید تا چه اندازه به ماندگاری در این اردوها امیدوارید؟
در اردوهای تیم ملی، پاسورهای خوبی به اردو دعوت شده‎‎اند به طوری که در حال حاضر 8 رقیب در این اردوها با یکدیگر رقابت داریم و هر کدام از این پاسورها برای ماندن در اردوها و قرار گرفتن در ترکیب اصلی تیم تمام تلاش خود را به ‌کار می‌برند. خوشبختانه من در این اردو از نظر فیزیکی و فنی در شرایط خوبی به سر می‌برم و امیدوارم بتوانم در ترکیب تیم قرار بگیرم. به گفته مربیان تیم ملی برای حضور در این تیم از بین 8 پاسور تنها 3 نفر انتخاب می‌شوند ولی با این وجود بسیار امیدوارم که در سال جدید که نفرات اصلی تیم ملی اعلام می‌شوند، بتوانم در ترکیب حضور داشته باشم.
  • بازی کردن در لیگ برتر و حضور در کنار بزرگان والیبال کشور تا چه اندازه در پیشرفت شما نقش داشته است؟
حضور در تیم خاتم اردکان و بازی کردن در کنار والیبالیست‌های قدر کشور از نظر فنی نقشی بسیار موثر در پیشرفت من داشته و حضور در میادین لیگ برتر و بازی کردن در مقابل بازیکنان حرفه‎ای و ملی‌پوش منجر به افزایش تجربیات من  شده است.
  • در آینده چه برنامه‌ای برای پیشرفت در والیبال دارید؟
تصمیم دارم با سعی و تلاش پیراهن تیم ملی را به تن کنم و در میادین مختلف بین‌المللی با این تیم به فعالیت بپردازم و در ادامه نیز می‌خواهم با حضور در تیم‌های مطرح والیبال کشور و بازی در کنار بزرگان والیبال در نهایت به افتخاری که آرزوی هر ورزشکاری است یعنی حضور به همراه تیم ملی در میادین مختلف دست یابم و با کسب این افتخار بتوانم تلاش پدرم را که همواره پشتیبانم در ورزش بوده است جبران کنم.
  • کسب عنوان هفتم در رقابت‎‎های لیگ برتر کشور را برای تیم والیبال خاتم اردکان چگونه ارزیابی می‎‎کنید؟
 این تیم توانست در پایان بازی‌های سوپر لیگ عنوان هفتمی را با وجود تیم‌های مطرح والیبال کشور در این رقابت‎‎ها کسب کند که با توجه به حضور تیم‌های حرفه‌ای و پرمهره در لیگ، کسب چنین عنوانی برای تیم ما نسبتاً خوب بود اما نباید فراموش کرد که در ورزش والیبال باید هر حریفی را قدر شمرد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار