استاندار گلستان:
استاندار گلستان ریشه اصلی بسیاری از مشکلات اجتماعی را در فرهنگ دانست و اظهار کرد: فرهنگ، افکار را می سازد و در اولویت بندی ها باید به افکار اولویت داد که زیرساخت آن در فرهنگ است.
کد خبر: ۳۸۶۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳ 28 February 2017
 استاندار گلستان ریشه اصلی بسیاری از مشکلات اجتماعی را در فرهنگ دانست و اظهار کرد: فرهنگ، افکار را می سازد و در اولویت بندی ها باید به افکار اولویت داد که زیرساخت آن در فرهنگ است.

دکتر حسن صادقلو پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای کانون فرهنگی مسجد گلشن خاطرنشان کرد: کانون های مساجد می توانند تفکرساز و به دنبال آن امت ساز باشند.

وی افزود: کانون، هم مدرسه است هم دانشگاه است و هم حوزه و بر همین اساس می تواند کارهای بسیار بزرگی در حوزه فرهنگ سازی انجام دهد.

استاندار گلستان انقلاب اسلامی را یک انقلاب فرهنگی دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران انقلابی فرهنگی بود و تداوم آن هم باید فرهنگی باشد.

صادقلو با اشاره به سابقه تاریخی مسجد گلشن تصریح کرد: مسجد گلشن علاوه بر سابقه تاریخی دارای معنویت خاصی است که منشأ این روحانیت و معنویت در عبور ارواح پاکی است که از آنجا برخاسته یا در آن عبور کرده اند.

استاندار گلستان تأکید کرد: باید تلاش کنیم تا با زیباسازی معماری تاریخی و تبلیغات محیطی، مسجد گلشن را مانند مساجد تاریخی اصفهان و ... به مکانی توریستی و گردشگری تبدیل شود.

وی با اشاره به حضور آیت الله نورمفیدی در مسجد گلشن، این حضور را نعمت و ثروتی بزرگ دانست که باید به نحو مطلوب از نتیجه سالها مطالعه و کار تحقیقاتی ایشان بهره مند شد.

دکتر صادقلو همچنین با اشاره به تفسیرهای قرآنی آیت الله نورمفیدی گفت: تفسیرهای قرآنی ایشان بسیار فکورانه و نو است و زکات این علم نیز در چاپ و انتشار آنهاست که کانون فرهنگی این مسجد باید درصدد چاپ و انتشار آن برآید تا این زکات به نحو شایسته پرداخت شود.

وی با اشاره به فعالیت های فرهنگی و اقدامات کتابخانه مسجد گلشن افزود: یکی از وظایف خطیر کتابخانه، نشان دادن سیر مطالعاتی به مراجعین است. اگر مراجعین به ویژه کودکان بدانند باید مطالعه را از چه نقطه ای آغاز کنند و مسیر درست را بلد باشند هیچگاه از مطالعه خسته نمی شوند.

استاندار گلستان با اشاره به اهمیت مطالعه و کتابخوانی در جامعه گفت: جامعه و فردی که به هر علتی از مطالعه دور شود قطعا زیان دیده است و ارتقاء نخواهد یافت.

وی در پایان در خدمت مسجد بودن را مایه افتخار دانست و اظهار امیدواری کرد که نتایج این خدمت صادقانه در زندگی همه خادمین نمود و جلوه داشته باشد.

در ابتدای این دیدار نیز هر یک از اعضای کانون ضمن معرفی، گزارشی از فعالیت ها و اقدامات حوزه کاری خود ارائه دادند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار