مدیرکل تعاون، کار گلستان:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: ما نتوانسته ایم حلقه صنعت و دانشگاه را کامل کنیم و افرادی که به پژوهش و تدریس مشغول هستند در بومی کردن تئوری ها و همچنین فناوری در کشور، چندان موفق نبودند.
کد خبر: ۳۸۶۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸ 28 February 2017
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: ما نتوانسته ایم حلقه صنعت و دانشگاه را کامل کنیم و افرادی که به پژوهش و تدریس مشغول هستند در بومی کردن تئوری ها و همچنین فناوری در کشور، چندان موفق نبودند.

سعید مازندرانی عصر دوشنبه، در جلسه هم اندیشی «کارآفرینی و چالش های پیشه رو در بازار کار» که در سالن رشد دانشگاه منابع طبیعی گرگان برگزار شد، با اشاره به اینکه علیرغم حمایت دولت ها از بحث کارآفرینی و تلاش آنان در مهیا نمودن منابع و فرصت ها، به نتیجه مطلوب دست نیافتیم، گفت: ما نتوانسته ایم حلقه صنعت و دانشگاه را کامل کنیم و افرادی که به پژوهش و تدریس مشغول هستند در بومی کردن تئوری ها و همچنین فناوری در کشور، چندان موفق نبودند.

وی با بیان این که تفکر پشت میز نشینی دیگر جوابگو نیست، تاکید کرد: دانشجو وارد عرصه کارآفرینی می شود اما آموزش های داده شده عملیاتی نبوده و منجر به شکست می شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به اینکه یکی ازدلایل کاهش نرخ بیکاری در چهارسال اخیر ورود فارغ التحصیلان به دوره­های ارشد و دکتری می باشد، گفت: در سال 98 بیش از 60درصد بیکاران، فارغ التحصیلان دانشگاهی خواهند بود.

وی افزود: در بحث اشتغال ناقص رتبه یک داریم یعنی دانشجوی ما بیکار است ولی به فعالیت هایی با درآمد کم در طول هفته مشغول است.

مازندرانی تصریح کرد: امسال در بحث رفع موانع تولید ۶۷۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار ۳۷۴ بنگاه اقتصادی قرار دادیم و از اخراج سه هزار نیروی کار جلوگیری شد.

وی افزود: در سال ۹۴ برای ۷۲۰هزار نفر شغل ایجاد شده ولی ۵۲۰ هزار نفر هم به دلیل کارهای فصلی، پروژه ای یا تعطیلی بنگاه ها بیکار شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان بیان کرد: بیشترین مراجعه کنندگان اشتغال ما در استان در رشته کامپیوتر و معماری هستند و کمترین نرخ بیکاری را در خدمات ایمنی داریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: ۴۹.۵ درصد پزشکان ما را بانوان تشکیل می دهند و میزان بیکاری بانوان ما کاهش پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: در سال ۹۵، یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر فارغ التحصیل وارد بازار کار کشور شده اند و  در سال 98 این تعداد به دو میلیون نفر خواهد رسید.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار