کد خبر: ۳۸۶۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳ 28 February 2017
به گزارش تابناک یزد،مدیر مرکز توسعه فناوری آب وابسته به پارک علم و فناوری یزد گفت: 2 سال از آغاز فعالیت مرکز توسعه فناوری آب می‌‌گذرد. در این مدت سعی کردیم در حوزه  ‎‎های فرهنگی، اقتصادی و فناوری به پیشگیری از بحران آب و تاخیر در اثرات نامطلوب آن در استان کمک کنیم.
«علی اکبر قیومی» افزود: شرکت‌های دانش بنیان زیادی در پارک علم و فناوری یزد در حوزه‌‌های مرتبط با آب نظیر تصفیه آب، انتقال و طراحی شبکه آب، حوزه‌های مطالعاتی و فرهنگسازی فعالیت می‌کنند که ایجاد مرکزی برای جمع‎‎آوری آنها لازم بود . بنابر این مدیریت مرکز توسعه فناوری آب وابسته به پارک علم و فناوری یزد تاسیس شد.
وی با بیان این که در حال حاضر 30 شرکت فناور مرتبط با مسائل آب از حمایت‌‌های این مرکز استفاده می‎‎کنند، اظهار کرد: بخشی از اقدامات مرکز حمایت از شرکت‎‎های فناور در حوزه آب است که در سال جاری، نخستین دستاورد را از این شرکت‎‎های فناور در حوزه آب در استان شاهد بودیم.
قیومی همچنین عنوان کرد: مرکز توسعه فناوری آب استان تا‎‎کنون دوره‎‎های آموزشی و ترویجی را با مطرح کردن مباحث نوین در حوزه صرفه‎‎جویی و مصرف بهینه آب ، برای علاقه‎مندان و دست‎‎اندرکاران این حوزه برگزار کرده است. برگزاری سمینار آب‎‎های مجازی از جمله این برنامه‌ها بود.
وی با بیان این که برنامه‌ریزی و ساماندهی تحقیقات در حوزه آب یک ضرورت جدی است، تصریح کرد: به تازگی به همین منظور دوره آموزشی دو روزه با موضوع آینده‌‌پژوهی آب در استان با همکاری پژوهشکده سیاست‎‎گذاری علم، فناوری و صنعت دانشگاه صنعتی شریف برای جامعه مهندسان و شرکت‌‌های فناور حوزه آب در محل پارک برگزار شد.
این مسئول ضرورت برگزاری کارگاه‎‎های آموزشی را طرح بحث و موضوع‎‎های نو در حوزه مدیریت آب دانست و افزود: ریشه بسیاری از مشکلات در حوزه آب به بخش‌های مدیریتی باز‌می‌گردد و این موضوع غیر قابل کتمان است نگاه آینده‌پژوهی، ابزار‎‎های جدیدی را به مدیران و کارکنان در این حوزه معرفی خواهد کرد.
همشهری 
قیومی یکی از اقدامات مهم مرکز توسعه فناوری آب استان یزد را هم افزایی بین همه دستگاه‎‎های دولتی و خصوصی دانست و گفت: در موضوع آب نقش مردم به طور مستقیم و دستگاه‎‎های دولتی و غیردولتی غیر قابل انکار است. همه می‌‌توانند در این مرکز عضو شوند و در کارگاه‎‎ها شرکت کنند تا فرهنگ مصرف بهینه آب برای دور شدن از بحران کم آبی نهادینه شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار