مديركل دامپزشكي استان يزد گفت: به دنبال مشاهده بيماري آنفلو‌آنزاي فوق حاد پرندگان در دو منطقه از يزد، 15 هزار قطعه پرنده معدوم شد.
کد خبر: ۳۸۵۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸ 27 February 2017
به گزارش تابناک یزد،علی‌اکبر حدادزاده در جلسه ستاد بررسی وضعیت آنفلو‌آنزای فوق حاد پرندگان در شهرستان یزد با حضور مسؤولان اظهار داشت: بیماری آنفلو‌آنزای فوق حاد پرندگان که از بیماری‌های خطرناک مشترک بین انسان و دام است و تلفات بالایی در انواع طیور دارد، در دو نقطه از شهرستان یزد مشاهده شده است.

وی بیان کرد: این بیماری در هفته گذشته برای نخستین بار در استان یزد در منطقه حسین‌آباد ریسمانی و روز گذشته نیز در بلوار صابر یزدی مشاهده شد.

حدادزاده با بیان اینکه با انجام آزمایش‌های لازم و حصول اطمینان از اینکه بیماری، آنفلو‌آنزای فوق حاد پرندگان است، تصریح کرد: عملیات معدوم سازی تمام پرندگان، طیور، مرغ و ماکیان از کانون بیماری به شعاع یک کیلومتر انجام شد.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد بیان کرد: در حال حاضر بیش از 90 درصد منطقه پاکسازی شده و جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد اما لازم است مردم توصیه‌های دامپزشکی را جدی بگیرند.

حدادزاده تصریح کرد: بیش  از 15 هزار پرنده در این مناطق معدوم و منطقه از وجود این بیماری پاک‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه شرایط تحت کنترل است، خاطرنشان کرد: نیاز به مشارکت جدی مردم برای کنترل این بیماری در استان یزد وجود دارد.

حدادزاده خاطرنشان کرد: این بیماری خوشبختانه تاکنون تلفات انسانی نداشته و با مشارکت مردم و توجه به توصیه‌های بهداشتی به راحتی می‌توان نسبت به کنترل این بیماری اقدام کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار