چینی ها برای سرمایه گذاری در طرح انتقال آب خلیج فارس به یزد اعلام آمادگی کردند.
کد خبر: ۳۸۵۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳ 27 February 2017
به گزارش تابناک یزد،چائو جین هوانگ رئیس هیأت سرمایه گذاری چین، در سفر به یزد و نشست با مسئولان اقتصادی این استان ضمن بررسی ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری یزد گفت: این سفر به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین و اتاق بازرگانان ایرانی مقیم این کشور در پکن برنامه ریزی شده است و سعی کردیم با یک تیم قوی وارد ایران شویم.
وی افزود: در دیدار و بازدید هایی که از نقاط مختلف ایران داشتیم؛ فرصت های سرمایه گذاری آن منطقه بررسی شد و در بازگشت به کشورم دستاورد های این سفر به را به سرمایه گذاران، مسئولان و بازرگانان ارائه خواهم کرد تا برنامه ریزی لازم برای حضور در ایران و یزد داشته باشند.

هوانگ فناوری چین را در زمینه تولید انرژی خورشیدی را خوب ارزیابی و اظهار امیدواری کرد تا در آینده هیات های مختلف چینی در ایران حضور یابند.

وی فرصت ها و ظرفیت های سرمایه گذاری یزد را در زمینه های فلزات، معادن، نساجی و کشاورزی مثبت ارزیابی کرد و علاقه مندی تیم خود برای فعالیت در این بخش ها اعلام کرد.

وی مردم این دیار را مهمان نواز و خونگرم توصیف و هدف از سفر خود به یزد را گسترش روابط اقتصادی و تجاری، آشنایی با ظرفیت های سرمایه گذاری این استان و ارزیابی آن و معرفی توانمندی های کشورش اعلام کرد.

علی نمازی نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی یزدبا اشاره به سابقه دیرینه روابط اقتصادی، تجاری، بازرگانی و سرمایه گذاری ایران و چین گفت: روابط دو کشور در مقایسه با سایر کشورها، گسترده و عمیق است و به دوران حیات پر رونق جاده ابریشم بازمی گردد.

وی چشم انداز آینده روابط ایران و چین را خوب ارزیابی کرد و تصریح کرد: بخش های خصوصی و دولتی چین در پروژه های متعدد و در کشورهای مختلف سرمایه گذاری کرده اند و اغلب آن به صورت فاینانس است.

نمازی با اشاره به فضای مناسب سرمایه گذاری در ایران به خصوص استان یزد خاطرنشان کرد: امکانات لازم برای سرمایه گذاری در بخش های صنعتی، معدنی وگردشگری یزد فراهم است و از این نظر در کشور برتر هستیم.

وی با بیان ظرفیت های خوب سرمایه گذاری در یزد در بخش های مختلف، آمادگی استان را برای همکاری با طرف چینی برای گسترش روابط اقتصادی و سرمایه گذاری اعلام کرد.

نمازی اظهار امیدواری کرد تا نتیجه سفر هیأت چینی منجر به هدایت منابع مالی این کشور به ایران و به خصوص استان یزد شود و روابط اقتصادی و تجاری را میان دو طرف نیز گسترش یابد.

سیدعلی اکبر کلانتر رئیس خانه صنعت و معدن استان یزد گفت: سه هزار و 700 واحد صنعتی کوچک و بزرگ در این استان مستقر است و به ازای هر 280 نفر یک واحد صنعتی وجود دارد.

وی افزود: 50 درصد اشتغال استان متعلق به بخش صنعت است که از سخت کوشی مردم این دیار می توان به عنوان برند اقتصادی یزد نام برد و فرصت های سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن استان را می شود خوب توصیف کرد.

کلانتر تصریح کرد: سرمایه گذاری در یزد با دانش فنی همراه است و محصولات صنعتی این استان با نگاه صادرات تولید می شود.

لازم به ذکر است: هیأت سرمایه گذاری کشور چین متشکل از مسئولان اقتصادی و مدیران هفت شرکت سرمایه گذاری چینی می باشند که در زمینه های سولار و انرژی های نو، حفاری های نفتی، راه اندازی واحدهای صنعتی، تولید لوله های خاص انتقال آب، تجهیزات کشاورزی، بیمارستانی و پزشکی، تولید لاستیک های سنگین و تولید سلیندرهای گاز فعالیت می کنند.
باشگاه خبرنگاران 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار