کد خبر: ۳۸۵۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸ 27 February 2017
به گزارش تابناک یزد،شهردار مهریز گفت: تکمیل ساختمان در دست اقدام جدید شهرداری در میدان شهید صدوقی (ره) این شهر به افزون بر 20 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
 عباسعلی زارع  افزود: حدود پنج سال پیش عملیات اجرایی ساختمان شهرداری مهریز آغاز شده که بعلت کمبود اعتبارات روند اجرای آن به کندی صورت می گیرد.
وی ادامه داد: شهرداری مهریز هم اکنون در ساختمانی قدیمی مستقر است که از لحاط وسعت و امکانات جوابگوی شهروندان مراجعه کننده نیست و بعلت قدمت خیلی فرسوده محسوب می شود.
شهردار مهریز گفت: از خواست ها و مطالبات مهم همیشگی مردم و شهروندان مهریزی در این سال ها از مسئولان اجرایی است که با تخصیص اعتبارات لازم برای تکمیل ساختمان شهرداری اقدام لازم بعمل آید.
زارع در ادامه به اولویت های خود در این مسئولیت اشاره و گفت: با توجه به جاذبه های شهر مهریز هدف عمده من مبلمان محیط شهری و زیباسازی فضای شهر است که به همکاری مردم و مسئولان نیاز است.
شهردار مهریز خاطر نشان کرد: برای جمع آوری تابلوهای فرسوده در شهر با تشکیل گروهی به ساماندهی تابلوهای مغازه ها و شرکت های داخل شهر پرداخته ایم و حدود 80 درصد از تابلوهای کهنه و زنگ زده جمع آوری شد و مردم از این طرح استقبال نمودند.
زارع در ادامه به زیباسازی شهر و نصب المان ها اشاره و گفت: از برنامه های در دستور کار برای نصب المان می توان به مناطق سه گانه بغدادآباد، مزویرآباد و مهرپادین اشاره کرد و بعد از نصب المان گیوه» در مقابل بیمارستان مهریز در سایر مکان ها اقدام می شود.
وی از دیگر برنامه های شهرداری مهریز در جهت زیباسازی چهره شهر به تعریض معابر برای کاهش ترافیک در مسیرهای خیابان امام حسن مجتبی (ع) تا خیابان معلم و هم چنین خیابان شهیدمطهری تا خیابان 22 بهمن اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 13 نقطه از مناطقی که درگیر مشکل ترافیک بودند تعریض شده است.
این مسئول به عملیات موزائیک فرش کردن میادین توحید، معلم، مهدیه، شهرداری، ابوالفضل یا میدان مشک و هم چنین میدان امام حسین اشاره نمود.
زارع همچنین از خرید و انتقال چندین اصله نخل از بافق برای تغییر فضای شهری مهریز خبر داد و ابراز امیدواری کرد که در ایام درختکاری و قبل از عید نوروز این طرح عملی گردد.
وی درخصوص تدارک امکانات و اسکان مسافران نوروزی اظهار داشت: پارک توتستان در مسیر ورودی شهر یکی از مکان هایی است که در دسترس مسافران نوروزی است و مورد استقبال آنان قرار گرفته است و تا قبل از پایان سال سرویس بهداشتی و آبخوری این مکان تکمیل می شود.
شهردار مهریز گفت: روشنایی معابر و نصب برج نور در میدان منگاباد، تامین آب سرویس های بهداشتی و پاکیزگی محیط و همچنین نصب دکه های اغذیه فروشی در تفرجگاه غربالبیز و تامین وسایل مورد نیاز مسافران نوروزی با شرکت توسعه تعاون مهریز قراردادی منعقد شده که در عوض مکان رایگان به مسافران نوروزی و شهروندان مهریزی خدمات ارائه دهند.
زارع به موضوع بدهی های شهرداری اشاره نمود و گفت: به علت عدم درآمد پایدار این نهاد و وابستگی درآمد شهرداری به کسب عوارض ، شهرداری مهریز دچار مشکلات عدیده ای گردیده و این بدهی ها و عدم تامین بودجه لازم منجر به تعویق اجرای پروژه های شهری و عدم تکمیل ساختمان جدید شهرداری مهریز شده است.
وی درخصوص اراضی مسکن جوانان مهریز گفت: اکثر قطعه های آن واگذار شده و در حال حاضر بحث عمران این مسکن مطرح است تا بتوانند در آن ساکن شوند و سال آینده بودجه ای برای این طرح اختصاص داده می شود.
این مسئول با بیان اینکه دوربین های نظارتی از مهم ترین ابزارهای نظارتی در شهر هستند گفت: خرید دوربین های نظارتی به ارزش یک میلیارد و چهارصد میلیون ریال در آینده نزدیک، و نصب آن در 8 نقطه از مکان های پرتردد و مسیرهای ورود و خروج مسافران در این شهر جزو برنامه های در دست اقدام است.
زارع گفت: درخصوص نصب این دوربین ها با اداره آگاهی، نیروی انتظامی و راهنمایی رانندگی رایزنی صورت گرفته است و فنداسیون نصب این دوربین ها جنب میدان امام رضا(ع) انجام شده است و تیرهای آن نیز خریداری شده و در آینده نزدیک نصب خواهد شد.
این مسئول ادامه داد: میانگین تصدی شهرداران مهریز قبل از انقلاب 6 سال و نیم و بعد از انقلاب 2 سال و نیم بوده است ، همچنین نصرالله زارع با سابقه 8 سال تصدی شهرداری مهریز و عسکری مقدم با سابقه 1 ماه تصدی این اداره به ترتیب طولانی ترین و کوتاه ترین زمان تصدی شهرداری مهریز را بر عهده داشته اند.
زارع گفت: اگر شهرداران مهریز از بدنه و خانواده شهرداری و از افراد متخصص و خبره این نهاد برگزیده می شدند شاهد این همه استعفا و تودیع و معارفه شهرداران مهریزی نبودیم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار