کد خبر: ۳۸۵۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵ 27 February 2017
به گزارش تابناک یزد، دومين گردهمايي ساليانه معاونین بهره‌برداری شرکت‌های برق منطقه‌ای کشور با حضور معاون هماهنگی انتقال شرکت توانیر در شركت برق منطقه‌ای يزد آغاز به کارکرد.
در اين گردهمايي «سیدزمان حسینی» معاون هماهنگی انتقال شرکت توانیر با اشاره به‌ پیشرو بودن پیک‌بار تابستان سال 96 ‌اظهارداشت: براي آمادگي پیک‌بار 96 لازم است برنامه‌های سرويس، تعمير، نگهداري را 100 درصد به پايان برسانيم و تسریع در انجام پروژه‌هایی اولویت‌داری كه در دست اقدام هستند ضرورت دارد.
 
معاون شرکت توانیر در یزد: یکهزار نیرو در خوزستان بسیج شده اند/سالانه 5 درصد رشد مصرف برق کشور است 

وي با اشاره به مشكلات پیش‌ آمده در استان خوزستان به‌ واسطه گردوغبار و رطوبت شديد اظهارداشت: تمامي امكانات و نيروهاي استان خوزستان و ساير استان‌ها در قالب يكهزار نيرو بسيج شده است و در حال شستشوي تجهيزات هستند.
حسيني با اشاره به این‌که در برنامه کوتاه‌ مدت شستشوی مقره ها-  كه از جنس شیشه‌ای و چيني هستند - درحال انجام است؛ تصريح كرد:  در برنامه بلندمدت طرح تعويض اين مقره ها به‌ تدریج با مقرههاي سيليكوني- كه آب‌ گریز و گردوغبارگريز هستند- در دستوركار قرار دارد. همچنین مقره ها و تجهيزاتي كه قابل تعويض نيستند نيز با پوشش سيليكوني كه اصطلاحا   RTV ناميده می‌شود و تجهيزات را در مقابل جذب غبار مقاوم می‌کند؛ شستشو می‌شوند.
معاون هماهنگی انتقال شرکت توانیر بااشاره به این‌که سالانه 5 درصد رشد مصرف برق‌داریم؛ افزود: باوجود مشكلات اقتصادي پروژه‌ها و طرح‌ها در قالب نیروگاه‌های جديد و شبکه‌های انتقال، فوق توزيع و توزيع توانستیم با برنامه ریزی، تلاش و جدیت کارکنان صنعت برق، پیک‌بارتابستان 95 را با موفقیت پشت سر بگذاريم.
وي در پايان از همكاري خوب مشتركين به‌ویژه مردم و صنايع تقديركرد و گفت: اين همكاري و مديريت مصرف باعث می‌شود از سرمایه‌گذاری بیش‌ از حد جلوگيري شود و شبكه پايدار و بدون خاموشي را داشته باشيم.
در ابتداي اين جلسه «محمدحسن صباغزادگان» مديرعامل شركت برق منطقه‌ای يزد هدف از برگزاری اين گردهمايي را هماهنگي بين كليه برق‌های منطقه‌ای كشور براي گذر از پیک‌بار تابستان 96 عنوان كرد و گفت: در اين گردهمايي صاحب‌نظران بهره‌برداری كشور به بررسي نقطه نظرات پيرامون افزايش پايداري شبكه برق كشور و كاهش خاموشی‌ها خواهند پرداخت.
وي در ادامه به تشريح اقدامات شركت برق منطقه‌ای یزد پرداخت و اظهار داشت: هم‌ اکنون سه نیروگاه B.O.O، یک نیروگاه خصوصی و یک نیروگاه یکهزار مگاواتی شرکت مدیریت تولید نیروی برق در استان وجود دارد.
این مقام مسئول در صنعت برق استان، باعنوان این مطلب که استان یزد امروزه به چهارراه تبادل انرژی در کشور تبدیل‌شده است؛ ادامه داد: استان یزد از طریق خطوط 400 کیلوولت با استان‌های خراسان‌، کرمان، هرمزگان وا صفهان تبادل الکتریکی دارد.
صباغزادگان طرح‌های پیک سایی باهمکاری صنایع استان را طرح ذخیره عملیاتی، طرح تعطیلات، تعمیرات تابستانه صنایع بزرگ، برنامه شناورسازی پیک‌ صنایع بزرگ و به‌کارگیری مولد اضطراری صنایع برشمرد و افزود: در مجموع با انعقاد قرارداد همکاری با مبلغ 4 میلیارد تومان به صنایع تخفیف داده شد و نتیجه این همکاری این بود که ما در تابستان 95 هیچ‌گونه مشکلی در تامین برق نداشتیم.
وي با بيان اينكه پیش‌بینی پیک‌بارسال 96 را 1430 مگاوات دانست و افزود: پیک‌بارمصرف برق استان یزد در سالجاري به میزان 1232 مگاوات بوده که در 16 شهریورماه در ساعت 20:04 رخ‌داده است که این نشان‌دهنده رشد 6 درصد یپیک‌بار تابستان استان یزد نسبت به سال گذشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار