رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر یزد از وجود 75 دوربین نظارتی در شهر خبر داد و اعلام کرد: 40 مورد از این تعداد، پلاک‎‎خوان هستند.
کد خبر: ۳۸۵۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱ 27 February 2017
به گزارش تابناک یزد،«سپنتا نیکنام» انجام کارهای فرهنگی در حوزه شهرسازی را ضروری خواند و تصریح کرد: استفاده از ابزار جریمه و سیستم‌های نظارتی یک ضرورت است که باید در حوزه نظم ترافیکی در کنار فرهنگسازی مورد توجه قرار گیرد.
وی در این باره تاکید کرد: برای انجام این کار استفاده از تجربه و قانون‎‎مداری کشورهای پیشرفته که دارای این ابزار جدید هستند، پیشنهاد می‌شود.این عضو شورای شهر با بیان این که ابزار جریمه برای افرادی که شخصیت آنها شکل گرفته و نمی‌توان با آموزش، نکات ترافیکی را به آنها منتقل کرد جواب نمی‎‎دهد، اظهار کرد: بنابراین در چنین شرایطی، نیازمند ابزارهای جدید بدون حضور فیزیکی هستیم . دوربین‌های نظارتی، بهترین گزینه هستند و بر همین اساس علاوه بر کنترل نظم شهر، امنیت شهر نیز ارتقا می‌یابد.

  یزد در رتبه دوم کاهش حوادث ترافیکی در کشور
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی یزد با اشاره به این که یزد، رتبه دوم کاهش حوادث ترافیکی در کشور را به خود اختصاص داده است، اعلام کرد: یزد در گذشته، اولین جایگاه حوادث ترافیکی و رانندگی درون شهری را به خود اختصاص داده بود. به گزارش همشهری، سرهنگ «منصور جمشیدی» در این باره افزود: این جایگاه، پس از نصب دوربین‌های نظارتی و کنترلی و ارائه آموزش‎‎های ترافیکی به دومین رتبه تبدیل شد.وی در ادامه عابران پیاده را بیشترین کشته‎‎شدگان و فوتی‌های تصادفات درون شهری خواند و تصریح کرد: با توجه به جلوگیری از این حوادث ترافیکی، مسئولان استان تاکنون در مورد الکترونیکی شدن شهر و نصب دوربین‌های نظارتی، عملکرد و همکاری خوبی داشته‌اند. جمشیدی با اشاره به کاهش بیش از 1500 مورد از تلفات حوادث رانندگی در شهر، گفت: در این رابطه به همکاری همه بخش‌ها نیازمند هستیم. وی ادامه داد: همچنین در این مورد، فرهنگسازی از سوی بخش‌های مختلف در مسیر تغییر تفکر و رفتار جامعه به شدت احساس می‌شود.
جمشیدی با اشاره به همکاری‌های صورت گرفته با دیگر دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف استان، اظهار کرد: راهنمایی و رانندگی در این مورد تعاملات خوبی با شهرداری، دانشگاه یزد، دانشگاه علوم پزشکی، صدا و سیما و رسانه‌ها داشته است. بر همین اساس توانسته با ایجاد بهترین مرکز آموزش ترافیک کشور، روزانه تعداد زیادی از دانش‎‎آموزان و نونهالان را با مسائل ترافیکی آشنا کند که می‌تواند در آینده نتایج خوبی داشته باشد.این مسئول از وجود برخی فرهنگ‌های اشتباه در جامعه انتقاد و عنوان کرد: دودی کردن شیشه خودروها ممنوعیت دارد اما برخی رانندگان به این موضوع توجه نمی‎‎کنند و اقدام به دودی کردن شیشه خودرو خود می‌کنند که با توجه به کاهش دید راننده، خطرآفرین است ؛ بنابر این با این رانندگان برخورد می‌شود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
یکی بهشون یاد بده که حق تقدم یا خودروی داخل میدان است حوادث کمتر هم میشه. ولی تو یزد همه فکر میکنند هر چی بیشتر گاز بدن و تندتر وارد میدون بشن برنده اند
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۲
از این آقایون بپرسید وظیفه پلیس راهنمایی و رانندگی چیه؟ و آیا در بعضی از مواقع که در خیابان حاضر میشن بغیر از کمین کردن کار دیگه ای هم انجام میدن یانه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
ای کاش همینجور که برا نصب دوربین اینم بخاطر جریمه کردن زرنگ هستین برا استاندارد کردن ماشینا و خیابونا فعال بودید فشار روی قشر ضعیف باعث حل مشکل نمیشه
فرد عادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
دوربین ها خوبه
کاش فقط جریمه ها واسه مردم نبود
جاده ها هیچ کدوم استاندارد نداره همه خیابان های یزد خراب شده مردم واسه اینکه نندازن تو چاله ها از مسیر منحرف میشن
کیفیت ماشین هامون که عالیه دیگه تو چاله ها هم بندازیم
مثل اینه که به مردم بگین با وسلیه نقلیه عمومی سفر کنن بعد باید یک ساعت تو ایستگاه بشینی تا یه خط واحد بیاد
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
تمام شهر شده دوربین و دست انداز واقعا افتضاحه
احمد معین قفقازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
سلام طریقه جریمه کردن در یزد اصول کارشناسی ندارد و افسران صرفا برای تمام کردن برگه هایشان تلاش می کنند ، کمین کردن ، توسل به تحکم یک طرفه و توهین از موارد عادی در برخورد مامورین با مردم است ، این روز ها فرار متخلفین از دست قانون بخاطر سهل انگاری و غیر کارشناسی عمل کردن راهنمایی و رانندگی کاملا در دیدرس جامعه است و معلوم نیست چرا در تیررس مجریان قانون قرار نمی گیرند . دوربین ها ( و در واقع شاکله مدیریتی و مجری قانون )باید توان شکار متخلفین واقعی که در سطح خیابان ها و کمی قبل از دوربین ها همه جور کاری را انجام می دهند و با حرکات زیگزاکی و لایی کشیدن نظم شهر را بهم میریزند و در نقاط حساس با توقف های دوبل و بیشتر به ایجاد ترافیک دامن می زنند ، داشته باشند . اگر مسئولین در مقابل این نوع اعمال ، ابتکار ، اراده و توان عملکردی ندارند ، پیشنهاد هایی با راهکارهای اصولی برای آن هست و چنانچه واقعا بخواهند از در اجرایی وارد شوند و خودشان را بی نیاز از نقد و ارایه پیشنهاد ندانند ، اصول ترافیک در شهر یزد قابل ساماندهی است مخصوصا در ایام عید که حضور گردشگران مدیریت بالایی را طلب می کند .
ساشا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
.اگه بجای پول دوربین خیابونها رو درست کنید بهتره .
ساشا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
.اگه بجای پول دوربین خیابونها رو درست کنید بهتره .
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
۱۷۰۰۰۰۰هزارتومان خلافی یه پراید ۱۰تومنی برام اوردن اونم همش دوربین و مثلا سرعت ۶۰کیلومتر۶۳کیلومتر رفتم جریمه شدم خدا ازشون نگذره این دوربینا قرار بود برا گرفتن دزدا و امنیت مردم ازش استفاده بشه اما فقط تنها استفادش جریمه کردن مردمه اون دنیایی اگه باشه حقما می گیرم هیچکس و ارگانیم جوابگو نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
مسیولین فقط بفکر پر کردن خزانه و فرار از کسرس بودجه هستند اصلا دلشون برای مردم و یا کاهش تصادفات نمیسوزه
درامد دولت از جریمه های زیاد
و مخواد کاهش درامد نفتیشو با جریمه بدست بیاره
کاهش تصادفات بهانه ای بیش نیست
مراد علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
سرباز پلیس های بی تجربه و کم سواد را در کمینگاهها و در سر پیچ ها گذاشته اند که کار انها فقط جریمه کردن { مخصوصا در سطح شهر} که بخاطر نبستن کمر بند مردم را جریمه میکنند تا در اخر سال ودر شب عید عوامل نیروی انتظامی به نان نوایی برسند در صواتی که در هیچ کجای دیگر شهر حضور پلیس مشهود نیست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار