عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز در پایان خاطرنشان کرد: نرخ بالای بیکاران تحصیلکرده در شرایط امروز کشور غیرقابل پذیرش است و دولت هم متاسفانه اقدامی را برای آن انجام نداده است که امیدواریم این رویه در دولت های آینده برطرف شود.
کد خبر: ۳۸۴۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۲ 26 February 2017
به گزارش تابناک یزد؛ در حالی که نهادهای و مراکز مسئول اعلام آمار کشور نظیر بانک مرکزی و همچنین مرکز آمار ایران بر کاهش میزان تورم در طول فعالیت دولت یازدهم تاکید کرده اند و طبق آخرین آمار اعلام شده میزان تورم در ماه های پایانی سال 95 را زیر 10 درصد خوانده اند؛ به نظر می رسد همچنان عملکرد اقتصادی دولت برای رشد سایر شاخص ها به دلیل رکود حاکم خیلی موفقیت آمیز نبوده است.
 
اگرچه رئیس جمهور بارها از برطرف شدن رکود تحت تاثیر اقدامات دولت خبرداد و همواره تاکید داشته است که کشور از شرایط رکود عبور کرده و وارد دوره رونق اقتصادی شده است، اما در عین حال اکثر کارشناسان اقتصادی این مساله را نادرست می خوانند و معتقدند شرایط رکود باعث عدم رشد شاخص های اقتصادی و بهبود وضعیت زندگی مردم شده است.

آیت الله مجتهد شبستری یکی از اعضای ارشد جامعه روحانیت مبارز، مجلس خبرگان رهبری و همچنین نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز است که نسبت به وجود شرایط رکود در کشور منتقد است و انتظار دارد دولت با جدیت بیشتری به این مساله پرداخته و به فکر بهبود معیشت و زندگی مردم باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از عملکرد دولت یازدهم در توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی، گفت: آمار بیکاران کشور به خصوص در بین اقشار تحصیلکرده به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

«آیت الله محسن مجتهد شبستری» در گفت و گو با خبرنگار «تابناک» درباره عملکرد دولت یازدهم اظهارکرد: در طول چهار سال گذشته دولت یازدهم در جهت بهبود امر معیشت و تغییر وضعیت زندگی مردم اقدامات مهمی انجام نداده است.

وی ادامه داد: عملکرد غیر قابل قبول دولت در خصوص بهبود وضعیت معیشتی و زندگی مردم به این دلیل است که امروز رکود در کشور حاکم شده است و نشانی هم از تغییر شرایط ملاحظه نمی شود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه در شرایط فعلی وضعیت بازار و فضای کسب و کار مطلوب و مدنظر مردم نیست، تصریح کرد: متاسفانه امروز شاهدیم که ملت با مشکلات اقتصادی بسیاری روبه رو هستند. بدین جهت باید هرچه زودتر اقدامات لازم در این زمینه از سوی دولت صورت بگیرد.

وی با اشاره به شعار سال ۹۵ که به اقتصاد مقاومتی اختصاص داشت، گفت:ما شاهد بودیم که دولت یازدهم تنها در راستای تحقق شعار سال شعار گونه و تبلیغاتی عمل کرده و ما اقدام موثری از دولتمردان به منظور تقویت بنیه دفاعی کشور مشاهده نکردیم.

به گزارش «تابناک»،آیت الله مجتهد شبستری با انتقاد از آمار بالای بیکاران، عنوان کرد: امروز وضعیت اشتغال در جامعه ما نگران کننده است و باید به فکر چاره برای آن بود، چون شرایط فعلی دردی را از بیکاراندوا نکرده است.

عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز در پایان خاطرنشان کرد: نرخ بالای بیکاران تحصیلکرده در شرایط امروز کشور غیرقابل پذیرش است و دولت هم متاسفانه اقدامی را برای آن انجام نداده است که امیدواریم این رویه در دولت های آینده برطرف شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار