معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان یزد گفت: گرچه نیروهای مورد نیاز معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان یزد از سایر بخش‌ها تأمین شده‌اند اما واقعیت این است که با کمبود نیروی متخصص در این زمینه مواجه هستیم.
کد خبر: ۳۸۴۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱ 26 February 2017
به گزارش تابناک یزد،علی سرداری  در نشستی خبری به مناسبت هفته تربیت اسلامی با بیان اینکه تربیت در انحصار فرد یا گروه خاص نیست، اظهار داشت: گرچه آموزش و پرورش متولی امر تربیت است و در این زمینه نقش راهبری دارد و جریان تربیت را مربیان بر عهده دارند اما خانواده‌ها نیز نقشی اثرگذار در این زمینه ایفا می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های هفته تربیت اسلامی افزود: دیدار با خانواده‌های شهدای امور تربیتی در استان، برگزاری برنامه‌های قرآنی به ویژه محافل انس با قرآن کریم، تجلیل از پیشکسوتان تربیت بدنی، برگزاری همایش کوهنوردی و ... از جمله این برنامه‌ها است.

سرداری همچنین از گردهمایی معاونان، مربیان و مشاوران تربیت بدنی در استان یزد خبر داد و بیان کرد: در قالب یک همایش استانی مسائل مرتبط با این حوزه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به برنامه‌هایی که در طول سال جاری در حوزه تربیت اسلامی انجام شده است، عنوان کرد: هزار و 200  جلسه نماز در مدارس برگزار شده و برای 11 هزار و 250 دانش‌آموز دختر کلاس سوم و دانش‌آموز پسر کلاس هشتم جشن تکلیف برگزار شده است.

سرداری همچنین با اشاره به برگزاری جشن روزه اولی‌ها در آستانه ماه مبارک رمضان در سال جاری خاطرنشان کرد: 8 هزار و 500 دانش‌آموز در مرکز استان در این برنامه شرکت کردند و مورد استقبال پرشور خانواده‌ها قرار گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت برخی مدارس به عنوان مدارس امین خبر داد و یادآور شد: در این مدارس روحانیون به شکل ثابت و تمام وقت حضور دارند و این طرح در 85 مدرسه استان اجرا می‌شود.

سرداری خاطرنشان کرد: 248 مدرسه نیز به عنوان مدارس مبین در حال فعالیت هستند ضمن اینکه در حال حاضر 24 آموزش قرآنی و 19 دارالقرآن در سطح استان یزد مشغول فعالیت هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان یزد یکی از برنامه‌های اثرگذار در حوزه قرآنی را اجرای طرح موضوعی قرآن کریم اعلام کرد و افزود: 18 هزار و 680 دانش‌آموز در این طرح شرکت کرده‌اند.

وی همچنین از شرکت 126 هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی خبر داد و اظهار داشت: 39 هزار دانش‌آموز نیز داوطلب شرکت در پرسش مهر بودند که طی مراسمی از آنها تجلیل خواهد شد.

سرداری همچنین از اعزام 10 هزار و 300 دانش‌آموز به اردوهای راهیان نور خبر داد و اظهار داشت: تا پایان سال جاری این آمار به 12 هزار نفر می‌رسد.

وی، یکی از اقدامات مؤثر در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی را تجهیز کلاس‌های درس به کتابخانه اعلام کرد و بیان داشت: در حال حاضر 240 کلاس درس در سطح استان از کتابخانه کلاسی بهره‌مند هستند.

سرداری در بخش دیگری از سخنان خود یکی از بیشترین کمبودها در حوزه نیروی انسانی در آموزش و پرورش را کمبود نیروی تربیتی دانست و افزود: به دلیل اینکه دانشگاه فرهنگیان مربی تربیتی را تأمین نمی‌کند و از سوی دیگر معاونت پرورشی در مقطعی حذف و پس از آن دوباره احیا شد، مشکلاتی در زمینه تأمین نیرو در این بخش وجود داشت که البته با استفاده از نیروهای توانمند سایر بخش‌ها بخشی از این مشکلات برطرف شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار