مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به اجرای طرح‌های متعدد غربالگری با رویکرد پیشگیری از بروز بیماری‌ها به ویژه معلولیت‌ها در سال‌جاری گفت: اولویت بهزیستی در پیشگیری از معلولیت‌ها مبتنی بر فرهنگ‌سازی است.
کد خبر: ۳۸۴۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱ 26 February 2017

به گزارش تابناک یزد،جلیل عفتی اظهار داشت: با تشخیص و مداخله به موقع می‌توان از بروز بسیاری از بیماری‌ها و معلولیت‌ها در سطح جامعه جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح‌‌های غربالگری مثل شنوایی و بینایی و سایر طرح‌های بهزیستی نقش موثری در پیشگیری از بروز بیماری‌ها دارد اضافه کرد: تلاش مجموعه بهزیستی بر پیشگیری از بیماری‌ها به ویژه در زمینه معلولیت‌ها است که عملکرد خوبی نیز در این زمینه دارد.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با بیان اینکه طرح‌ها خوبی از سوی این سازمان در سطح کشور برای پیشگیری از بروز معلولیت‌ها در دست اجرا است اظهار داشت: یکی از طرح‌هایی که در این زمینه در سطح استان نیز از نیمه دوم سالجاری اجرای آن آغاز شده است طرح مشاوره ژنتیک رایگان پیش از ازدواج است.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح در مشاوره‌ای که پیش از ازدواج به زوج‌ها داده می‌شود در صورتی که موردی از معلولیت و یا بیماری احساس شود برای مراحل بعدی که انجام آزمایشات ژنتیک است اقدام خواهد شد.

عفتی با اشاره به اجرای گسترده انجام چنین طرحی در سطح استان و استقبال خوب زوج‌های یزدی از این طرح عنوان کرد: در حال حاضر بیش از 80 درصد زوج‌ها در این طرح شرکت کرده و از نتایج اجرای آن نیز راضی هستند چراکه تا حد مطلوبی از تولد نوزادان دارای معلولیت پیشگیری شده است.

وی همچنین از فعالیت مرکز تحقیقات ژنتیک در سطح استان خبر داد و افزود: بررسی و شناسایی اختلالات موثر در شنوایی و ذهنی همچنین اختلالات نوروماسفولار از دستورات کار این مرکز تحقیقاتی در سطح استان است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار