فرماندار بافق گفت: در پی ارسال آزمایش آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به تهران، نتیجه آزمای‌ها نشان می‌دهد هیچ موردی از این نوع بیماری در این شهرستان وجود ندارد.
کد خبر: ۳۸۴۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴ 26 February 2017

به گزارش تابناک یزد،محمد زاده‌رحمانی  اظهار داشت: جواب نمونه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مهاجر و بومی دریاچه آهن‌شهر بافق منفی اعلام شده و از این ساعت شرایط منطقه عادی اعلام می‌شود.

فرماندار بافق بیان کرد: پنج‌شنبه گذشته در پی انتشار خبر شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شهرک آهن‌شهر و مرگ و میر مرغابی‌های دریاچه، منطقه پارک این شهرک سمپاشی شد و تحت حفاظت و قرنطینه قرار گرفت.

وی، جواب نمونه آزمایش‌های آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را بنا بر اعلام اداره کل دامپزشکی استان یزد منفی اعلام و بیان کرد: جای هیچ نگرانی نیست و از این لحظه شرایط منطقه عادی خواهد بود.

زاده‌رحمانی، به علائم آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مبنی بر تیرگی چهره و آبریزش بینی پرندگان اشاره کرد و از شهروندان بافقی خواست: در صورت مشاهده چنین علائمی در مرغ و ماکیان، مسؤولان مربوطه را در جریان قرار دهند.

به گزارش فارس، پنج‌شنبه گذشته در پی مرگ تعدادی پرنده در اطراف پارک آهن‌شهر بافق، مسؤول امور دام جهاد کشاورزی، مسؤول دامپزشکی و رئیس محیط زیست شهرستان بافق به محل پارک اعزام شدند با انجام عملیات سمپاشی این منطقه را قرنطینه اعلام کردند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار