کد خبر: ۳۸۴۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰ 26 February 2017
به گزارش تابناک یزد،مسئول دبیرخانه بین المللی «يزد، حسینه ایران» پيشنهاد كرد كه با توجه به ظرفیت‌های بی‌نظیر یزد، اين استان به عنوان پایتخت گردشگری مذهبی و معنوی جهان معرفی شود.

«سیدحسن حسینی» در نشستی که با حضور معاون ريیس جمهور و ریس سازمان میراث فرهنگی کشور با فعالان حوزه گردشگری يزد برگزار شد، گفت: با توجه به تنوع ظرفتی‌ها و برنامه‌های مذهبی همچون وجود روضه‌ها در 365 روز سال، سبک خاص عزاداری‌ها همچون سینه‌زنی و نخل‌برداری ، وجود  مساجد، امامزادگان و تکایای منحصر به فرد، جشن‌های فاخر همچون نیمه شعبان و غدیر، آیین‌ها و مراسم‌هاي خاص اقلیت‌های دینی و مذهبی، می‌توان یزد را به عنوان پایتخت گردشگری مذهبی و معنوی جهان معرفی  کرد.

وي خاطرنشان كرد: استقبال گردشگران داخلی و خارجی از برنامه‌های مذهبی یزد و تاثیرگذاری فرهنگی این مراسم‌ها  در چند سال اخیر نشان از اهمیت  توجه به این موضوع دارد.

به گفته حسيني،  خوشبختانه از هفت سال پيش براي اولين بار در يزد با همکاری خوب سازمان میراث فرهنگی براي حضور گردشگران خارجی در آیین‌های مذهبی استان برنامه‌ريزي شد به نحوي كه امسال نزدیک به 800 گردشگر از 28 کشور دنیا در برنامه‌های عزاداری و جشن‌ها شرکت کردند.

مسئول دبیرخانه بین‌المللی «یزد، حسینه ایران» در پایان با درخواست حمایت از همه مسئولان استان به ویژه سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ابراز اميدواری کرد كه با همکاری بین سازمان‌ها و نهادهای متولی این امر بتوان یزد را به عنوان پایتخت گردشگری مذهبی و معنوی جهان معرفی و به عنوان یک مقصد گردشگری مذهبی مطرح كرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار